Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd gällande ras Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd gällande ras Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd gällande ras

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Erathor
Erathor 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd gällande ras    ons 11 sep 2013, 21:51

Jag kan väl börja med att säga att jag skapade Erathor 2007. Han är, av alla karaktärer jag haft, den som ligger mig närmast hjärtat. Han skapades inte i Numoori och därför är han också av en ras som inte existerar här. Jag vill helst inte behöva byta ras på honom så därför söker jag nu tillstånd om att få använda mig av den rasen.

Eldar [Neutral]
Eldar är en ras som i mångt och mycket är inspirerad av alver, och det är nästan precis vad de är också fast i en vargs skepnad; de är därför ofta väldigt vackra och visa varelser. Eldar är en bra bit större än den vanliga vargen; längre ben, mer högburet huvud, lång svans, något spetsigare öron och längre päls. De är absolut inte sköra eller pinnsmala, endast något lättare i kropp och rörelser. Detta gör att deras råstyrka inte är över det normala. I strid använder de sig hellre av sina krafter som de ofta formar väldigt starka band till.

För det mesta har en Eldar mer jordnära pälsfärg. Diverse markeringar kan förekomma, vissa av dem tycks lysa. Ljusa färger är vanliga; vit/silver med nyanser av till exempel blått, grönt eller lila. Brunspräckliga, rödbruna, viltfärgade och dylikt förekommer också tillsammans med svart som även det kan skifta i olika färger. Enkelheten i deras utseende brukar vara det som gör dem så vackra.

Eldars glädje är att kunna tala med allt och alla (de förstår de flesta tungomål), därför visar de ofta nyfikenhet och sympati för andra levande varelser. De är ofta öppna i sinnet, mycket mer intresserade av andra varelser än sig själva, har långt till ilska och tar hellre sina fiender med iskallt lugn än att brusa upp i vilt raseri.

En Eldar är EJ odödlig, däremot så åldras den långsammare än andra raser. Den kan alltid dö genom våld eller sorg. Just det med sorgen är väldigt speciellt, blir sorgen för stor så kan den faktiskt ta livet av dem. Ta exempelvis en moders förlust av sina nyfödda valpar. På grund av att de lever länge har de oftast ett annat perspektiv på världen. Allting runt omkring rinner förbi dem. Själva fast i en kropp som åldras långsamt ser de omkring sig alla de döda ting de älskar; ser ting ständigt åldras och dö. Det är en djup sorg för dem som följer med dem hela livet. Det är också oftast den sorgen som dödar dem i slutändan, så länge de inte dör av skador de dragit på sig.

Eldar har också svårare att föröka sig än andra raser. Det är ytterst ovanligt, nästintill omöjligt, att de får mer än en avkomma under sin livstid.

Färger: Vit eller svart som skiftar i olika färger. Viltfärgad/brunspräcklig etc. Inga starka färger!
Storlek: Stor till mycket stor
Kraft: Varierar
Styrka: Smidiga, visa, lever länge (?)
Svaghet: kan dö av sorg, får oftast inte mer än en avkomma

Jag har inte inkluderat rasens historia eftersom det ej känns relevant när jag inte är ute efter att detta skall bli en offentlig ras. Det är endast Erathor och max 3-4 karaktärer till som kanske ska vara utav samma ras. Jag har också försökt väga upp fördelarna med nackdelar, men jag är villig att kompromissa ifall det är någonting som inte godkänns.

Tack för mig! 8D
Baugur
Baugur 
Crew
Av Isblod 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd gällande ras    ons 11 sep 2013, 22:39

Du får ett godkännande av oss att ha den som privat ras, så bara att rolla på!
Erathor
Erathor 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd gällande ras    lör 14 sep 2013, 19:56

Kanon! Tack tack. Bugar och bockar! :D
 
[Avslutat] Tillstånd gällande ras
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd gällande storlek.
» [Avslutat] Tillstånd?
» [Avslutat] Tillstånd!
» [Avslutat] Tillstånd om ras
» [Avslutat] Tillstånd om...
Hoppa till annat forum: