Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 8 gäster.

Vincentas


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Olympus-vargen och Amazon-vargen. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Olympus-vargen och Amazon-vargen. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Olympus-vargen och Amazon-vargen.

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Olympus-vargen och Amazon-vargen.    mån 13 aug 2012, 13:42

Tjenaaa. Nu i helgen så träffades jag, Thea (Nisha m.fl.) och Mikkis (Admin, Murder m.fl.) och vi snackade en del om massor med nya raser.
Bland annat något som jag och Thea spånat på under en längre period var väl en ny ras som vi förtillfället kallar Olympus-vargar. Så jag gör väl lite sammanfattningar om hur de är i en lång text här nedanför. Delar av det vi kom fram till kan jag möjligtvis ha tappat på vägen och förvrängt lite i min hjärna. Men När Thea kommer tillbaka så kan hon väl bolla lite vidare i den här tråden. Mikkis får gärna komma in och kommentera lite vidare också. c:
Och ni andra som har intresse av detta får gärna lägga in en kommentar med positiv och konstruktiv kritik.
Om rasen kommer att tillåtas i Numoori kommer det krävas tillstånd, eftersom Olympus-vargarna är vampyrernas 'motsats'.

Olympus-vargar:
Dessa vargar härstammar ifrån den lilla ön Olympia, där den stora guden Z placerade x antal dräktiga honor. (Yes! Incest är bäst inom familjen!). Honorna födde x antal halvgudar var. Dessa vargar är de som Olympus-vargarna härstammar från. De levde i stillsamhet, fram tills att några vampyrer hittade ön. De dödade många Olympus-vargar under den perioden, men den stora Z välsignade dem och gav dem styrka att slå tillbaka emot vampyrerna (se 'krafter'). Under århundradena har de utvecklats vidare och eftersom honorna var de som byggde upp hela rasen, så är honorna även de med makt. Inom flocken har alfahannen ledarrollen och är alltid den som för till strid, men är det något beslut som alfahonan inte gillar så kan hon straffa sin hane och eventuellt ändra hans beslut.
(Om ni vet hur gamla vikinga-samhällen fungerade: Kvinnor hade makt, kanske inte när det kom till att leda byn, men fanns det något hon inte gillade att hennes make gjorde, så hon kunde hon stänga ute honom ur huset eller på annat sätt visa sitt misstycke.)
En hona tyr sig alltid till en hane under hela sitt liv, och det är även hon som väljer sin hane. De är en inavlad, men stolt ras. Dessa vargar håller sig mest för sig själva. Visst de går gärna ut och ser världen, men återvänder oftast tillbaka till familjen efter sina resor. Det finns så klart alltid undantag, men en varg som väljer att para sig med en annan ras utesluts ifrån flocken och tappar ofta på ett eller annat sätt sin välsignelse och styrka från den store Z.

Utseende:
Under de århundradena som Olympus-vargar levt instängda på sin lilla ö har de växt i antal, men även lärt sig att bevara styrka.
Hanarna föds enbart upp för avel och sin bastanthet och kan i storlek bli stora till extrem stora vargar. De är inte smidiga och kanske inte de allra smartaste vargarna heller, men med ett slag ifrån en Olympus-hane kan du nästan räkna med döden. De har en stor massiv kropp, stora framben och lite mindre bakben, båda beklädda med kraftiga klor. Käkarna och dess tänder skulle lätt kunna krossa ben. De är helt enkelt massiva stridsmaskiner. De går ofta i starka starka färger med en mörkare rand längst ryggen. De ses inte ofta med mycket mönster, utan är snarare helfärgade. En Olympus-varg har ALDRIG horn, vingar, fler ögon, u name it. Däremot har de långa öron, ganska lång nos osv.
oseriös bild av kroppsbyggnad hos en hane
nej men, snarare en kroppsbyggnad som ser ut så här blandat med den här
Honorna däremot, är mindre, inte alls byggda för strid och bekläs ofta i mörkare och icke starka färger. Kroppen är nätt, benen är smala, klorna små och lika så tänder. Öronen är liksom hos hanen långa. De är verkligen inte byggda för strid och skulle säkerligen dö om de utsattes för en. Honorna avlas på sin skönhet och sin klipskhet. De har stora ögon, lång päls, lång och yvig svans. Storleken hos en Olympus-hona går emellan liten till medelstorvarg.
kroppsbyggnad hos en hona

Krafter:
Med tanke på att hanarna är stora, muskulösa, tillgång till nästan ändlösa energi, och extremt starka så har hanarna inga krafter, mer än att om deras blod dricks utav en vampyr försvagar detta vampyren väldigt mycket. Denna kraft var den som Olympus-hanarna blev givna av den store Z. Deras svaghet är att de endast strider emot vampyrer, då detta är deras livsmål. Självklart försvarar de sig emot 'vanliga' vargar om de blir attackerade, men de attackerar aldrig själva. Om en hane skulle 'befläcka' sig med en annan hona skulle han långsamt tappa sin extrema styrka, sin energi och även sitt, för vampyrer, giftiga blod.
Honorna är de magiska varelserna hos Olympus-vargarna. Från den store Z fick de kraften att hela skadade kroppar och de kan med sitt eget blod 'bota' en vampyr. Men eftersom många vampyrer lever på lånad tid, leder detta många gånger till döden. Dvs, om en vampyr dricker blod utav en Olympus-hona så återställs den till vad den var innan, eller så försvagas den under en längre period innan den senare avlider. Och liksom hos hanarna, så attackerar en Olympus-hona en vanlig varg, eftersom de, liksom hanarna, har ett livsmål att förinta vampyrerna. Precis som hos hanarna så förlorar honorna sin skönhet, sina helande krafter och kraften hos sitt vampyr-läkande blod om de parar sig med hanar andra än Olympus-hanar.

Beteende:
Olympus vargar är, och kommer förbli, stolta varelser. De ser verkligen inte ner på andra vargar, men och andra sidan så brukar de inte behandla dem som jämlikar heller. Som alltid så finns det undantag då en Olympus-varg gått emot sitt förbud att attackera vanliga vargar, dessa vargar brukar föras till en 'rättegång' bland sina jämlikar där det ofta slutar i att denne avrättas. En Olympus-varg är neutral till alla strider och håller sig alltid i godheten och ljuset, dvs, det är omöjligt för en Olympus-varg att bli ond. Då den hatar vampyrer och kopplar vampyrer till mörker och ondska. En Olympus-varg kan inte besittas av varken demoner eller änglar. En Olympus-varg är dessutom väldigt mån om sin tro till den store guden Z, och brukar alltid be en extra gång för framgång till honom.


Amazon:
Diskuterades endast kort. En mycket liten vargras som lever i djungeln och som kan driva ut demoner och änglar. Går i gråa färger och ser ut som en fladdermus. Hårig bröstkorg, extremt stora öron, har stora ögon men ser väldigt dåligt, kort nosrygg, lätt kropp. Den har vingar, men liksom flygekorren så har den vingar mellan fram- och bakbenen, vilket gör att den inte kan flyga långa sträckor utan använder det snarare för att glida mellan trädtopparna.
Dessa varelser har liksom fladdermössen kraften att kunna använda sig av ekolodslokalisering. Detta hjälper dem att hålla fiender borta då ljudet är mycket högt och väldigt smärtsamt, men de kan även använda ljudet för att lokalisera andra varelser och mat. Somliga amazoner attackerar sina offer i mörkret och suger lite blod från dem, för att få extra styrka.
Måste diskutera denna ras närmare med Thea, eftersom vi som sagt diskuterade den väldigt lätt.
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Olympus-vargen och Amazon-vargen.    mån 13 aug 2012, 14:24

Jag måste säga att det här låter helcoolt. 8D
Olumpus-vargarna verkar vara rätt roliga.
Och Amazonerna. Jag har själv suttit och funderat på
en varg som är mer lik en fladdermus. :P
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: Olympus-vargen och Amazon-vargen.    mån 13 aug 2012, 15:33

Man tackar :D
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Olympus-vargen och Amazon-vargen.    sön 19 aug 2012, 12:59

Åsum jobb piglet 83
den enda invändningen jag har är att hannarna inte ska straffas för att vara med andra honor, både inom och utanför rasen. Dels för att det är mer rättvist mot mytologin (kom igen, gudarna låg ju med typ allt xD Loki blev ju till och med mamma åt en häst!) och dels för att det balanserar upp könen lite mer. Honorna är mäktiga med sin magi, och kan kontrollera sina hannar på flertalet sätt. De är även ofta smartare. Dock, eftersom de är bundna till en hanne, får de en extra svaghet mer än den rent fysiska bristande styrkan. Hannarna ska vara mäktiga, starka och stolta. De gör som de vill, för att de kan och har blivit välsignade av Z (never mind att honorna också blivit det xD). Rent socialt borde det dock vara dåligt, att hannar tar partners utanför släktet, men de drabbas inte fysiskt på samma sätt som honor gör.
Min åsikt i alla fall 8D

Sen med amazonerna, så fanns det väll en tanke från början att en olympushona kunde frivilligt välja att offra sin skönhet (och andra gåvor) mot att få strida som hannarna? I utbyte mot helande krafter, skönhet och anti-vampyr-blod så får de styrka, och massa annat grejs. Har för mig att vi snackade om att de ev skulle bli sterila också, men det kanske bara var jag som kom på i efterhand xD Men som du beskrev amazonerna här var helt klar nästan bättre :3


Åter igen, åsum jobb piggy! <3
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Olympus-vargen och Amazon-vargen.    tis 21 aug 2012, 21:47

Jag måste säga att jag blev fullkomligt såld på båda raserna! Men speciellt Olympus-vargar, gillar verkligen hela idén med dem; allt från historian till deras krafter. Det känns verkligen som en unik ras, och jag gillar verkligen hela tanken med deras syn på familjen, deras krafter och hela alltet ^^ Skulle verkligen kunna tänka mig att spela en varg av den rasen, blev helt såld <3 :3
Leale
Leale 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: Olympus-vargen och Amazon-vargen.    tis 21 aug 2012, 23:31

Pica: Du har troligen rätt, om båda delarna xD
Men vi kan ju komma på något annat namn för honorna som vill slåss som hanar :D

Mallis: Man tackar! Vi har pratat om detta i nästan en halvår, så en del har hunnit diskuteras! :D
 
Olympus-vargen och Amazon-vargen.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vem är rädder för vargen här? Vargen här, vargen häär?
» sovande vargen
» Ser du vargen mellan träden? (Sju)
Hoppa till annat forum: