Pågående Event
Senaste ämnen
» Man kan alltid lära sig mer. [Timo]
Igår på 23:13 av Namida

» Livet ser annorlunda ut nu
Igår på 22:57 av Laria

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 22:10 av Pixie

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 05:45 av Violin

» Den som frågar [Öppet]
fre 10 maj 2024, 22:38 av Tolir

» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]
fre 10 maj 2024, 18:38 av Radagast

» Ruskväder (P)
fre 10 maj 2024, 17:20 av Torbjörn

» Spådomskonstens under [Öppet]
fre 10 maj 2024, 16:13 av Tolir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
fre 10 maj 2024, 16:05 av Tolir

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Numoori-tidningen! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Numoori-tidningen! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Numoori-tidningen!

Gå ner 
+3
Thzuki
Rosie
Malvado
7 posters
FörfattareMeddelande
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 19:20




Hej alla glada!


Då sommaren börjar närma sig, och jag numera kommer att vara arbetslös på heltid, så kommer jag har tid att göra ännu ett tredje nummer av Numooris egna tidning!
För er som inte sett den så ligger den i ett eget Forum vid namn "Skvallerbenet", annars kan ni bara trycka på länken HÄR

Anyway, skulle vilja bli bombad med idéer om vad jag ska stoppa in i tidningen :) I princip allt Numoori -eller vargrelaterat är awesome :)

Ni får även hemskt gärna skriva egna saker och skicka till mig :)

Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 19:38

skriv om kaoset som härjar i numoori!
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 19:56

Typ lite samma saker som du brukar men som Rosie säger.
Även om Chaoset som härjar i landet just nu : D
Sen kanske lite som våran dags tidning brukar ha. "Vad ska du göra i helgen?" (och så frågar dom typ några stycken och tar sen ut ca 4st och deras kommentar)
Kanske om någon ras hur den funkar, ser ut och hur den kom till Numoori ^^
Sa sådär lite kulig fakta men fortfarande de som brukar vara med i den <3
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:02

Tror det skrevs om kriget i förra tidningen - men kanske kan man påpeka att det avslutats? Att det nu är fred mellan Devils och Qu (sen hur långvarig den blir återstår att se) C:

Intervjuer är alltid roliga att läsa om det finns tid/plats/engagerade för det C;
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:10






(Får nog ta och byta bild märker jag)

Haha tänkte inte alls på att man kan skriva om Kaoset, haha ^^
Mjoo ras hade jag väl tänkt skulle finnas i varje nummer. Men då jag inte kan nåt mer om raserna än det som finns på rassidan så är det svårt att få ihop en längre text om det inte finns någon admin/skapare av rasen som kan tänka sig att skriva ihop något.

När det gäller om kriget så skulle man kanske kunna göra en längre text om de tidigare krigen med? Vore passande då det ändå är fred (tillfälligt...?) mellan Qu och Devils :)


Åh men gud, Key! När du har tid så får du hemskt gärna göra det!
Du får gärna lägga till ett liten svar på; Varför valde du att låta Key vandra från Numoori?


Senast ändrad av Malvado den ons 23 maj 2012, 20:14, ändrad totalt 1 gång
Valiquette
Valiquette 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:13

Hej, jag kommer och stör här lite..

Men Miv och jag pratade om att det skulles göras en intervju med mig, som spelare för Key, då Key blev vald som veckans medlem eller månadens eller.. urgh jag minns inte, så länge sen *dra kudde över huvudet* och vi kom väl så pass långt att hon skickade frågorna till mig, men jag har inte svarat på dem då min inaktivitet varit.. enorm.
Hur som, så tänkte jag att OM det finns intresse för det, och om det bara behövs fyllas ut plats i tidningen, så kan ju jag skicka svar på frågorna och då ha gjort en intervju.
Men det var bara ett litet ord från mig, inget som behöver uppmärksammas om det inte känns aktuellt xD ;3 och mest var det ett förslag om det skulle visa sig behövas någonting bara för att fylla ut tidningen lite~ 8D
Nirmala
Nirmala 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:14

Om admins tillåter kan jag faktiskt tänka mig att kladda lite med raserna, bara för att det skulle vara kul xD Jag förstår till fullo om det blir tvärt nekat, menmen :P

Utöver det som redan sagts har jag nog inte så mycket som kan tilläggas 8D Tycker att det är bra idéer c:
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:18

åh.. kom på lite mer.
Numoorirelaterad reklam, kommer inte på något bra exempel just nu men men.
:D
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:20










Nirmala; det får du ta med adminerna :)

Rosie; vi hade faktiskt uppe det förslaget innan första numret, men det blev inget med det då. Men det vore helt klart en rolig grej att ha med :)

(NÄ NU J*VLAR BYTER JAG BILD)
Nirmala
Nirmala 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    ons 23 maj 2012, 20:22

Det ska jag minsann göra! 8D
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    tis 03 jul 2012, 04:16

Key, du får gärna svara på frågorna och skicka över till mig eller Malvado! Hade ärligt talat glömt att vi höll på med det :'D

Angående skrivandet om raser tror jag det är säkrast om vi lämnar det åt admins/mods att skriva. Vill man gärna skriva ändå så får man göra det, men det kommer nog behövas en diskussion med admins om de man skriver. Det mesta som vi skriver/har skrivit om raserna är sånt som vi tillsammans mer eller mindre kommer överens om, ibland med hjälp från medlemmar som inte är admins. Det kan vara en process som sträcker sig från en kväll till flera veckor, beroende på vad det gäller och hur omfattande det är. Att arbeta fram nya raser, eller uppdatera gamla kan vara en väldigt mycket arbete bakom som kanske inte alltid kommer fram. Vi försöker att alltid se till så att texter som läggs upp är kollade av en eller flera admins/mods/medlemmar för att få olika perspektiv till huruvida det passar in på numoori eller ej, vilket ofta gör att det tar tid.

Men detta är ju om man vill skriva som en "fakta-text" över en ras med sånt som verkligen handlar om rasen och hela rasens historia osv, då måste vi vara flera som kommer överens och diskuterar igenom det hela. Och ibland kan det finnas historia om raser som inte ryms på rassidan, men som kanske bara admins som jobbat fram rasen känner till.

Däremot så tycker jag det är roligt om det ändå kommer fram historier/sagor/legender om enstaka vargar, eller flockar av olika raser. Det finns alltid variationer inom alla raser, och allt som skrivs behöver ju inte vara "sant". Varje enskild varg har ju rätten att själv välja vad de ska tro på. Jag tror de flesta av oss har en bild av hur de föreställer sig vissa raser, och har en uttänkt historia eller liknande, och har man mycket idéer som man nu skulle vilja dela med sg av så är man alltid välkommen att kontakta en admin. Det är ju inte omöjligt att medlemmars idéer och texter kommer med på våra Numoori-sidor, och inte omöjligt att de kommer med i tidningen heller. :)

Ni får ursäkta mitt inlägg, för trött för att tänka klart. Hoppas det inte blev för invecklat. :'D

Hur som helst, så vill vi ha allt material vi kan få till tidningen. Tanken är ju att tidningen är skriven av medlemmar för medlemmar, och ju fler som är mer och skriver, desto mer varierande historier kan vi få ta del av!

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori-tidningen!    tis 03 jul 2012, 18:18

(är alldeles för lat för att läsa hela Mivis inlägg, skummade bara igenom det ^^)
Och precis som Mivi säger så vore det kul om det kom fram historier och så om vargar här ^^ Antingen att man gör som en intervju med en varg, eller att man skriver om någon av sina egna karaktärer :) Just en sådan här sak behöver ni inte fråga om, det är bara att göra och skicka till mig eller Miv när det är klart ^^
 
Numoori-tidningen!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Min tid på numoori...
» M I K K I S - numoori
» Hur ser Numoori ut för dig?
» Hej då Numoori ..
» Numoori irl?
Hoppa till annat forum: