Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hur och när började ni rollspela? :) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hur och när började ni rollspela? :) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Hur och när började ni rollspela? :)

Gå ner 
+9
Locura
Terock
León
Demethra
Mivria
Flor~
Admin
Fallulah
Enrique
13 posters
FörfattareMeddelande
Enrique
Enrique 
Flocklös 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Hur och när började ni rollspela? :)    tis 21 feb 2012, 20:36

Ja, som rubriken säger; Hur och när började ni rollspela? Jag är nyfiken ^^

Själv började jag nog när jag var ca nio-tio år kanske, på ett forum för en tjejbokklubb som hette TL-klubben (numera Girl:it, innan Funtasie). Vi var typ tio tjejer i varje roll som rollspelade människor, helt utan ordning och med några regler som skaparen av rollet hade bestämt. Hehe, jag har verkligen förändrat mitt sätt att skriva. En av reglerna i rollen brukade vara att man måste skriva inlägg som var minst två meningar långa... Förklarar lite va?
Fallulah
Fallulah 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    tis 21 feb 2012, 20:46

Genom lina :3 (dark, koto, m.fl...) fast det var ju numoori...

Började på typ... Gosupermodel.se år 2008 xD
Vi hade också det där med minst "två meningars inlägg".
:>
Admin
Admin 
Crew  
Sip
Ssssssip~

Spelas av : Crew


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    tis 21 feb 2012, 20:52

Första gången jag började rollspela va 2001.. Dvs cirka 11 år nu, började rolla när jag va 9-10 år gammal. Jag rollade på en sida som hette hogwarts (även kallad hoggy).
Där hade jag även två av mina karaktärer jag har på Numoori. Fatima och Damon. Även Twiggy hade jag ett tag där.. Fatima va neutral på hoggy men tog över en ond flock *minnen* och Damon va rubbad, hatad av alla och ALLA försökte mörda honom. Haha herregud va kul de va.. Och flera rollspelare va rädd för mig efter ett tag då Damon mördade alla (på den tiden fråga man inte om lov, utan man körde rakt på)

Sen när hoggy stängde ner googlade jag rolla varg och hittade Numoori xD Men sen har jag rollat på en massa andra sidor på jinity också, inte bara varg ^^

/ Mikkis (DAMON)
Flor~
Flor~ 
Flocklös 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    tis 21 feb 2012, 21:30

Hehhe, jag började ju som sagt rolla på stallet.se då jag hade hört nån prata om "rollspel" men hade iiingen aning vad det var! xD Så prövade jag på lite rollspel.. och fullkomligt älskade det! :D Sen rollade jag på s.s en tid men så hade jag skrivit en tråd på "Gnägg" om att jag sökte rollspel så tipsade en mig om sidan numoori. Det var den första rollspelsidan jag besökte! :>
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    ons 22 feb 2012, 04:43

Jag minns ju inte ens hur gammal jag var när jag började, men jag gissar att jag var runt 12-13 när jag först startade med rollspel, för 9-10 år sen då minst. På den tiden så fanns det fortfarande något som kallades för MSN groups där grupperna användes till att göra som små rollspelssidor med, så likt jinity fanns det mängder av rollspelssidor att rollspela på, och jag var med på ett flertal där. Den första sidan jag blev medlem på var en vildhästsida, som sedan följde av allt möjligt rollspelande från leopard, lejon, hästar, vargar och till och med delfiner en vända. Det var mycket internetstall också på sidorna där de flesta var med på en sida som kallades SISF (Svenska Internet Stallens Förening), som jag vet var aktiv på jinity ett tag också när msn groups la ner.

Tidigt så var det en viss typ av rollspel som jag fastnade för dock - Vargar. Jag blev medlem på en sida där jag fick min första vargkaraktär som hette Modig. Det var en härlig tid av rollspelande, då vi mestadels rollade över msn eftersom att msn groups var en ganska seg sida överlag. Msn chatten bjöd på snabba kvicka rollspel med mycket direkt spänning.
Det roligaste är ju att personen som skapade denna sida är medlem på Numoori idag- Malin/Loco!

Men ja efter ett tag blev rollsidorna mer inaktiva och intresset minskade, och när jag väl en dag ville rollspela igen så var groups nedlagt. Suget efter rollspel var stort plötsligt och jag fick desperat söka efter vargrollspel på google, och en av de första träffarna var just Numoori - And you know the rest! Så nu har jag varit aktiv på Numoori i 4-5 år tror jag det är nu? Har verkligen ingen aning när jag blev medlem längre, men ett par år är det nu allt ändå.

Och det är kul att man träffade på Malin igen efter flera år här på Numoori igen, någon annan som också minns tiden på Msn Groups. :)

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    ons 22 feb 2012, 14:36

haha, fin tråd ;D
Jag minns när jag var på stallet.se och Magga började i skolan snacka om nått rollspelsgrej, jag bara- öh? Rollibollvadåå??? typ.. men jag trooor allt att jag etstade där nån gång, eller så började jag bara på numoori som också var en grej Magga hittade först.
Min första komentar var typ bara "Vadå vargrollspel? Sjukt!" men nyfikenheten fick mig liksom att komma hit för att bara "titta".. Sen började jag rolla, första karaktären hette Rosebad, det kommer jag ihåg C:
Men det var lixom inte så himla länge sen dedä heller, nått år bara... mmm
Kan ha varit i börjanet av 0:3 kanske.............
ah, ingen aning- men fast blev jag och här e jag ännu och tollar på med vargarna xD
Av de vargar jag har just nu är Demehra gamlast skulle jag tro.. ;D
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    ons 22 feb 2012, 15:47

Jadå vi var båda på stallet.se först! Minns själv hur sjukt det var då jag försökte "förklara" vad rollspel var för dig, hahah! xD
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    lör 24 mar 2012, 01:27

Ni är inte ensamma om att ha börjat på stallet.se ;) började först att rolla människa, sen häst och sen tipsade någon som hette wolfskye mig där mig om numoori ( skulle vara kul om hon är medlem här fortfarande... ) så jag bara körde på. Det var väl typ runt 2008... Skulle jag tro.
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    lör 24 mar 2012, 11:28

Känner att jag också vill svara häääär 8D

Jag började rollspela år 2004, alltså 8 år sedan. Då var jag, hm... 12 år gammal borde det bli eftersom att jag fyller 20 om två veckor 8D

Det var på den tiden då lunarstorm var populärt xD Och såklart också kamrat.com som faktiskt fortfarande existerar ;o Och självklart var jag medlem på båda sidorna. Och det var en kväll då jag stötte på en "profil", eller vad man ska kalla det, på kamrat som mitt intresse vaknade.
Det var en person som spelade en varg där, och ganska snart hade jag upptäckt att det fanns en liten grupp med människor som faktiskt rollspelade som vargar på kamrat.com ;o Jag som aldrig hade rollspelat förut blev sjukt intresserad och på den vägen var det! Jag gjorde min första karaktär där, en varghona vid namn Whitie, även kallad Why, som hängde med under många år, enda tills jag började rolla här. Då blev hon utbytt mot Locura.

Och det var den vägen som ledde mig från kamrat, sedan till Vargriket och nu sist till Numoori som jag har varit medlem på i 1,5 år nu.

Jag har alltså aldrig rollspelat som något annat än varg, eventuellt hund (minns inte riktigt xD). Har varit medlem på flertalet sidor, men det är som endast gruppen av människor på kamrat, Vargriket och så Numoori som jag verkligen har fastnat för.

Och det var väl den historian som jag har att berätta om hur det kom sig att jag började rollspela och sedan till slut hamnade här på Numoori med er ;D
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    lör 24 mar 2012, 12:13

Jag började rollspela på förra Numoori-sidan för.. Tja, 2-3 år sen tror jag c: Så jag är gaaaanska mycket nybörjare om man jämför med alla andra här verkar det som xD Och allt var Nevadas fel ._. Allt.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    lör 24 mar 2012, 12:24

Säger som Zayev. Började på... förrförra... sidan (är säker på att sidan bytts två gånger) för vad blir det? 2-3 år sedan. Och ja, det var Nevadas fel även här XD

Shit, Zayev, har vi verkligen varit med i 2-3 år redan?! D:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    lör 24 mar 2012, 12:29

Helt galet D:
avatar
Hexxus 
Död 

Spelas av : Merran | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    lör 24 mar 2012, 13:19

Åhhh måste också lägga in en liten stämpel i den här tråden nu 8D

Började rolla när jag var 11-12 skulle jag tro. Har ALLTID rollar varg, inget annat så jag är vargrollare ända in i märgen. Jag började rolla på någon sida som hette Lyan, tror jag. Sedan Vild, Vild Varg och till sist Vargriket.
Sedan blev jag tipsat om Numoori av en tjej på stallet.se (surprise surprise!), och tjaa, jag fastnade.

//Emelie - Malvado :D
avatar
Kreis 
 

Spelas av : Maddie


InläggRubrik: Sv: Hur och när började ni rollspela? :)    tor 05 apr 2012, 13:36

Heh, var väl år 2007-2008 någon gång på stallet.se x3 En medlem frågade om jag rollade och sa att jag kunde testa, blev fast direkt. Dock var hon som lärde mig en som PP:ade, GM:ade osv som ett tok så då jag gick med i ett annat rollspel blev jag utskälld hela tiden, haha xD
 
Hur och när började ni rollspela? :)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Tag, you're it *ahem* rollspela, någon?
» Tillbaka där jag började (Black)
» Tillbaka där det började [Lykoris]
Hoppa till annat forum: