Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 172 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 172 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[LKF] Förändring på väg Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[LKF] Förändring på väg Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[LKF] Förändring på väg

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Rök
Rök 

Spelas av : My

InläggRubrik: [LKF] Förändring på väg    mån 04 dec 2023, 18:20

Han hade lett i flera timmar; hårt sammanbitna tänder, tillbakadragna läppar, ögonvrårna veckade. Att le på ett sätt som andra trodde på var en konstform, och trots att han i stort sätt livnärde sig på sitt bemötande av andra som den tjuv han var, lyckades han inte alltid. Men han hade lärt sig nyckeln till det - det viktigaste var att få med ögonen, annars visste folk att han hatade dem.
     Lite längre bort från templet, längs det vattendrag som slingrade sig förbi, fanns ett mindre öppet område som såg ut att i vanliga fall användas för träning som blivit som en liten samlingspunkt. Det var tillräckligt avsides för inge känslan av ett litet andrum från festligheterna, men nära nog för ljudet från trummor och annan musik att fortfarande höras. Framför bäcken fångade en röd gestalt hans uppmärksamhet. Han kände igen henne - inte för att det sa så mycket. Hon såg ut att sitta lutad över den blanka ytan och studera sig själv. Rök närmade sig med samma leende han burit hela kvällen.
     “Du behöver inte göra till dig för mig. Lovar att inte kommentera på tovan där bak,” hälsade han med road ton.
     Hans misstanke bekräftades när hon mötte hans blick. En Stjärnsten.  Det var som att de förökades och muterades för varje besök till Civitas han gjort. Nu hade de spridit sig ända ner hit. Det var därför han kände igen henne så väl, om än han under sin tid i Civitas ganska omedelbart gett upp att försöka skilja dem åt. Allt han med säkerhet kunde säga var att det här var en Stjärnsten, som inte hette Malva.
     “Stjärnsten, eller hur?”
Tistel
Tistel 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Marjo

InläggRubrik: Sv: [LKF] Förändring på väg    ons 22 maj 2024, 20:45

I festens frånvaro, till ljudet av dämpade trummor och uppstämda röster hade Tistel hittat ett ögonblick för sig själv. Hon studerade sitt anlete i reflektionen som var klar som en spegel, och ett nöjt hm undslapp henne när hon konstaterade att fukten inte helt förstört hennes lockar. Snarare tvärtom, det var som om de krullade sig mer intensivt än hemma i Relictus. Men stunden av stillhet varade inte länge, för strax bröt en röst tystnaden. Tistel snodde runt, förvånad och lite förlägen över att ha blivit ertappad i ett fåfängt ögonblick. Tova, vart? Sedan noterade hon den roade tonen i hanens röst, och slappnade av.
     "Åh, är du säker? Har ju trots allt väntat på dig hela kvällen," svarade hon med en fnissningm, hennes uppsyn vänlig med ett lätt retsamt på läpparna. Vargen hon såg på var det inget fel på, men han var inte heller något speciellt. Lockarna kanske, svarta och böljande som havet om natten. Frågan var vad han ville henne, varför han störde henne. Tistel var duktig på att dölja sin förvåning, och sin misstro.
     "Det stämmer. Tistel är mitt namn. Och du är?"
Det sista sa hon med en stämma som antydde att han inte var av vikt. Ätten Stjärnsten var vida kända vid det här laget.
Rök
Rök 

Spelas av : My

InläggRubrik: Sv: [LKF] Förändring på väg    fre 14 jun 2024, 01:43

Det ryckte lite i hans mungipor åt hennes svar. Kanske var alla inte så fulla av sitt ego som de gav intrycket av.
     “Tistel, vackert,” kommenterade han med en ton som nästan var lite för saklig, som om han egentligen inte pratade till henne. Namnet var inte bekant, och kanske var hon en av dem som inte hade ett fullskaligt begär av att synas och höras hela tiden.
    “Vincent,” svarade han självsäkert. Det kändes löjligt att ljuga, men samtidigt så visste han inte om Malva berättat om sin incident. Han tvekade på att hon skulle berättat den sanningsenligt, och han ville inte att Tistel skulle skapa någon förutfattad mening om honom.
     “Har du hunnit njuta något av festen? Eller har du bara varit alldeles för upptagen med att vänta på mig,” frågade han roat när han tog några steg närmare och slog sig ned. Han vände blicken bortåt och hans hållning blev avslappnad.
     “Jag har något jag bara måste få fråga,” erkände han, men med glimten i ögat, “lovar du att inte säga något? Jag vill inte veta vad de gör med mig om de får reda på detta.” Rök lutade sig lite närmare, väntade på att hon skulle acceptera hans gest.
     “Är det bara jag, eller är dessa Ljusets Krigare helt galna?” viskade han skämtsamt.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [LKF] Förändring på väg    

[LKF] Förändring på väg
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: