Pågående Event
Senaste ämnen
» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 12:34 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:19 av Aegir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:00 av Rani

» Koko i knoppen (P)
Idag på 11:35 av Quarian

» Lekmoster [P]
Idag på 11:23 av Mackie

» Pinnlekar (öppet för familjen)
Idag på 11:12 av Mackie

» Grop av förtvivlan
Idag på 11:09 av Mackie

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 09:34 av Torbjörn

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Aegir, Tuva


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Utflykt [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Utflykt [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Utflykt [P]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Qvittra
Qvittra 
 

Spelas av : Ash


InläggRubrik: Utflykt [P]    fre 19 maj 2023, 10:21

Nyheten om en öppen inbjudan till en tillställning hos Ljusets krigare hade spridit sig som en löpeld genom flocken. Med stor iver hade Vivianne fört det vidare till Qvittra som i sin tur jagat reda på Ivra för att övertala henne om att fara dit. Besvikelsen av sin systers nej blev dock kortvarig då resplaner började spånas på bara ögonblick senare. Det fanns dock ett stort uppenbart problem, de visste inte vägen dit. Ingen av dem var beresta och ingen beskrivning i världen skulle räcka. Qvittra behövde hjälp.

Sista biten innan vallgraven uppenbarade sig tog silannin till tass, för trött för att flyga en endaste meter till. Ögonen vidgades till stora klot när hon kom tillräckligt nära för att se marknadsstånden ordentligt. Det här var första besöket till Civitas och blicken flackade för att hinna ta in allt. Fascinationen gav ny energi och den lilla varelsen skuttade från stånd till stånd. Det dröjde en bra stund innan Qvittra äntligen kom innanför portarna och.. duns. Det tog plötsligt stopp. Den nätta kroppen som knappt vägde något tumlade bakåt och landade i en liten hög av vingar och ben.

"Oj, ursäkta mig!" Framför henne stod en grönbrun randig varg med urgulliga tofsar på öronen. "Jag såg mig inte för. Är du okej?" Blicken hade varit fäst på en marulv med extra många ögon som nu alla tycktes vila på henne innan främlingen valde att kliva vidare. Mängden vargar i staden kändes överväldigande för någon som var van att bara ha flocken kring sig. Qvittra reste sig och skakade av sig dammet i en enda rörelse. "Det finns så mycket att se här!" Utropade hon glatt innan fokus vändes mot vargen hon skuttat in i.
 
Utflykt [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Utflykt[p]
» Utflykt för de utelämnade [P]
Hoppa till annat forum: