Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
NUMOORITRÄFF 2012 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
NUMOORITRÄFF 2012 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 NUMOORITRÄFF 2012

Gå ner 
+13
Jaro
Tramptass
Sleazoid
Demetrius
Faye
León
Demethra
AquaEye
Thzuki
Thirio
Kangaroo
BloodBlossom
Vitani
17 posters
FörfattareMeddelande
Vitani
Vitani 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: NUMOORITRÄFF 2012    tis 20 dec 2011, 04:28

Tja!

Ska vi planera någon träff, och se till att sätta datum tidigt den här gången?
Vore nice.

Peace out!
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:01

HELL YEAH!

Tycker folk kan komma på Shokekicon i Gävle i sommar, jag är med och arrar det och det kommer vara awesome *smygreklaam*. Senaste numooriträffen på ett konvent (Kultcon - jänköping) var helt underbar om ni frågar mig och jag planerar då iallafall att åka tillbaka dit i höst.
Sen kostar det förstår lite extra om man inte bara skall åka och träffas utan oxå gå på ett event. Men hoppas ju fortfarande på att jag skall få med min några numoorianer både på Urkult (norrland xD) och Roskilde Festival (Danmark!) i sommar *titta lite extra på Felicia*
Roskilde råkar dock vara svindyrt...
Rencon (Falun - Dalarna) nu i Feb skulle ju vara lite kult oxå :3

Men tja, nu har jag väll också iom det här räknat upp de tillfällen då jag INTE kan göra något annat.

Sen är jag SUPERPEPP på en GÄVLETRÄFF. Det är ju ganska centralt iaf, och jag vet att vi har en hel del nissar i vår kära stad - en hel del med direkt förbindelser till den :3 Så det borde vi spåna mer på.
En till stockholmsträff med grönalund och gamla stan skulle ju inte vara helt fel det heller.

KÄNNER NI PEPPEN FOLKS?! : D
avatar
Kangaroo 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:06

Jag känner peppen BB! >8D
Men det är 4 timmar till Gävle ifrån mig. TT__TT"
avatar
Thirio 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:07

Jag är på! :D Om det blir träff inte för långt borta... Från Jönköping. Har Körkort och Bil så kan ta mig en bit i alla fall. :3 Men håller mig helst från att köra i de större städerna. Vet inte om jag kommer våga köra i Stockholm. :P De har lite skumma vägar och värdriktningsbestämmelser. x3
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:07

Ledsen embla.. men de är för långt och dyrt för min del.. + att Wecon dödade min pepp totalt... gomene men vi får se.. kanske ^^'
avatar
AquaEye 
 

Spelas av : Eve (ej karaktär)


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:08

Gävlebo så det ryker<3
avatar
Kangaroo 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:09

Gävle .. >8C
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:15

AAAAWWW
JAG KÄNNER PEPPEN EMBLA <33
men ett staket hindrar mgi rån att studsa fram till dig ;(
Är ju liksom bara 13, hur faan skulle mina föräldrar gå med på att låta mig träffa
16-20åringar som jag har kontakt med på en hemsida?!
Hör ni hur det låter, helt okej för oss. Men för dem är det ett SKÄMT.
De skulle inte ens ta frågan på allvar Dx
Så jag e liksom typ utesluten.
Om inte jag skulle följa med mamma nångång när hon far till stockholm med en grupp (hon är reseledare). ... ... men det skulle ändå inte gå, skulle inte fååååååååååå *broken heart*
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:18

Samma sak som Deme säger. Vi ruttnar här borta. Tyvärr.
Skulle ju fått träffa ewölina då på same gång :'c Usch..
Fanland är ordet!
Faye
Faye 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:19

Håller med dig, Gagga... Hehe, en fjortonåring (aka jag) får nog inte åka till andra sidan Sverige (Gävle... och min fruga D:) för att träffa folk hon träffat på en hemsida där nästan alla rollspelar onda vargar xD Särskilt inte en sida hon bara varit medlem på i ett halvår x) Määh, kan ni inte ha det i Kalmar? =D Vi är ju såååå många numoorinissar här! *host, bara jag, host*
Demetrius
Demetrius 
Vampyr 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:21

JAG VILLL!!!!!

men kan pendla mellan sthlm och uppsala.. är de längre bort eller någon annanstans måste jag ha sovplats :3
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:43

AWW så sorgligt att det är så många som inte kan D:

Men jag har en fyra här.. mitt rum är litet min om vi skulle tajma det till ngn gång då min syrra är hos sin pappa eller min mamma är bortrest så har jag ett rum (alt. en helt lägnhet) som folk kan bo i. Annars har jag nog ändå plats för en Nissa här, vi har bäddsoffa och madrasser och med min kära mor är det lugnt. Har ju haft nissar här förr <3

((TYCKER VI GÄVLENISSAR SKALL HA EN DATE PÅ STAN OMGÅENDE! Alla hittar till Redrum? xD
LR SÅ KAN VI GÅ PÅ LEJONKUNGEN TILLSAMMANS NU PÅ FREDAG :D *skall absolut gå!!!*))


Förstår mycket väl att föräldrar kanske inte vill sända iväg sina små ungar till galna tonåringar som leker vargar.. vi är ju helt underbara här men det låter ju helt ärligt lite misstänksamt för oförstående.
Jag kan mer än gärna ta på mig ansvar och prata med föräldrar mm, men är ju fortfarande under 18 så vet inte hur mycket det skulle hjälpa... Sen så är jag inte direkt mönsterungen som föräldrar förlitar sig på (alla dessa fördomar mot "emos" osv osv)

Men ifall det ev. skulle lugna några föräldrar så kan jag ge ut min nummer så kan dem få prata med mig och även med min mamma som vid det här laget är ganska insatt i numooriträffar ^^''
Alltså; ifall några "små" nissar vill komma hit till gävle/sandviken och lilla Blodblomman så kan min mamma prata med era föräldrar och kaanske lugna dem lite ;)

Och Mikkis, grönaaan2 <333
Vi måste släpa med oss Freja och Thea oxå, trotts deras bristande aktivitet!


avatar
Thirio 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 20:48

Jag är jättepepp på Numooriträff!!! Men Gävle är så långt bort. D: Och pappa kommer inte vilja att jag åker något vidare långt med bilen förrän till våren. x3 Den har vanliga friktionsdäck(odubbade) Så däcken är typ dåliga på mindre underhållsamma vägar. :P Men tycker ändå att vi ska träffas i någon stad där så långa som möjligt kan komma. Och bor någon mellan Jönköping och den staden så skulle jag kunna plocka upp med bilen. ^^
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 21:39

Skulle väldigt gärna träffa lite nissar, men det är lite för långt och dyrt för mig skulle jag nog säga, tyvärr
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 21:55

ALLA NISSAR KAN KOMMA TILL SHEFFIELD OCH BO HOS MIG!! :DD vi kan vandra i bergen och shoppa i Sheffield eller Manchester, gå på engelska pubar eller ta en tripp till fucking LONDON!!!
Jaro
Jaro 
Utvandrad 

Spelas av : Merran | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    ons 04 jan 2012, 22:31

OMG!
DEN MÅSTE JU VA I GÖTE-JÄVLA-BORG (för att använda Zara's uttryck)!!

Men ÅHHHH Numooriträff!!! Jag vill så sjukt gärna träffa nissar :'D


//Emelie/Mallis btw ;)
Dolor
Dolor 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 01:12

JAG E SÅ FETT PÅ !!!!
Så länge det inte är i Juli eller Augusti ^^
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 09:04

Jag är också sjukt sugen, men då är det så att jag bor så himla långt bort från allting. Och ifall jag kommer tar jag definitivt bilen och kör till träffen, och det kan bli ganska jobbigt med tanke på hur långt det är. Speciellt om jag ska åka ensam, inte kul att köra så långt med endast sig själv att prata med. Dessutom finns alltid risken att man somnar då, och jag är en sån som kan somna var som helst.

Pengar är det dock inget problem med, det är just distansen. Eftersom att jag bor i Kalix (för er som vet vars det ligger) så bor jag ganska högt upp. Så problemet ligger i att ta sig till träffen.

Haha, kanske ordnar en roadtrip genom landet och plockar upp andra som har problem att ta sig dig? ;D okej, sjuk tanke som kom oväntat. Men ni förstår mitt problem.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 11:29

Haha aww, mitt awesome uttryck xD <3

Eller ja, det beror ju såklart lite på vart och när träffen blir såklart, och om jag får för tha parents (bara 17 lixx) skulle inte tro det men vet inte riktigt, sen får jag damp i storstäder dock ^^' men skulle säkert kunna stå ut för någon dag ^^ också kostar det ju en del att ta sig härifrån norrland till södra Sverige
Iwaku
Iwaku 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 16:29

Meh hallåå, om ni boda bår jävligt långt upp, varför hämtar inte Locura upp Zooid på vägen? Samm åk ffs och dela på bensinpengarna, det är ju typ de billigaste som finns å göra så :') Mkt billigare än buss/tåg/flyg över lag xD
Så mkt smart tycker jag, ni får ju in 5pers i en bil, kämpa! ;D
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 16:36

Ja, nog kan då jag ställa upp och köra ifall folk skulle vilja åka ner med mig. Lever för att köra bil så det blir inga problem för mig, jag älskar det verkligen 8D Och så länge man delar på bensinkostnaderna så blir det ju ganska billigt också ^^

Dock beror det på när träffen blir också, för jag ska till USA i sommar så jag får se vad som händer. Vet inte riktigt när jag ska fara heller, så kan inte lova något.

Men skulle vara kul ifall det skulle passa så att jag kunde göra båda sakerna ;D
Iwaku
Iwaku 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 17:41

Vore ganska awesome om träffen är i Juni, för något annat datum kan jag inte, men sen så begär jag ju inte att ni ska rätta er efter mig, för den som vill får åka till grekland och hälsa på mig ist ;'D haha
Min bartender kurs är redan halvt betalad och bokad, så jag kommer inte ändra mina datum, kan i princip bara i Juni och kanske slutet av Augusti, de beror på när jag kommer hem från hylte efter Grekland xP haha

Men det finns ju många som bor uppe i norr, Hielo vet jag, Key? Weed bor la ganska långt upp? ^^ Haha de finns hur många som helst ju :')
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 21:14

Meh, jag kommer då inte åka till södern för Numooriträff, det är alldeles för dyrt och omständigt och.. söderlandigt.

Däremot tycker jag att vi här i Norrland ska organisera ihop oss och ha en träff här uppe, vi är ju iaf fyra pers här inom en hyfsat liten radie! Jag och Bubbah här i Piteå, och så Key och Zoid. Så slipper vi åka nitto mil söderut och uggla, och ändå ha lite Numoorikänsla.
Jag anser att det vore hemskt trevligt iaf!

Edit: Och vi borde isf göra det typ.. inte i juni, för min del åtminstone. Det är galet mycket lajv i juni, höhö. Lajv som folk för övrigt borde följa med på! ohoho~

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    tor 05 jan 2012, 21:31

Jag tror inte att chansen till att jag får fara är så stor, eller så hittar mina föräldrar alltid nån orsak till varför inte, men om det skulle gå så tycker jag det låter bra att samåka och dela på kostnaderna, men beror som sagt också på lite var och när.

Och jo, en norrlandsträff har vi ju snackat om, och det vore väldigt nice, något som jag banne mig skulle se till att komma på, nära och bra ^^ vi är fem här uppe Säl, Locura i Kalix också ;) och en sådan träff behöver ju inte vänta tills i sommar, det skulle man ju kunna ta en helg eller nått annat passande tillfälle :3 kommer dock vara rätt upptagen under de flesta helger fram tills slutet av mars, massa skolgrejs
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: NUMOORITRÄFF 2012    lör 07 jan 2012, 10:24

I mina öron låter det då som vettig idé med en Numooriträff för oss här i norr. För det är just det att det är både långt och dyrt att åka till söder. Och visst skulle jag klara av det ekonomiskt, men fortfarande känns det lite som att det finns annat man kan lägga pengarna på, om ni förstår hur jag menar? Inte för att inte vill fara på Numooriträff! Men känns lite överdrivet långt och dyrt för just det bara.

Men en träff här i norr borde jag kunna komma på utan några problem! Och det är ju faktiskt som Zoid säger, men den behöver vi ju inte vänta till sommaren heller. Den kan vi ju ta i princip när som helst. Just för att det är ganska nära mellan oss fem, verkar det som. Så det är jag då med på (:
 
NUMOORITRÄFF 2012
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» NUMOORITRÄFF! xD förslag
» Julevent 2012, 24/12-31/12
Hoppa till annat forum: