Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Idag på 21:41 av Lev

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 20 gäster. :: 1 Bot

Astrid, Kokhanok, Myrda


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Viloplats Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Viloplats Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Viloplats

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Viloplats    ons 01 sep 2021, 14:47

[För Vasilisa och Trian.]

Varför han valt att stanna bland dessa klippiga, ogästvänliga berg var en fråga Shiva fortfarande funderade över. Men det var något med det förslag som den gråa vargen kommit med som kändes... lockande. Det var länge sedan han haft samma viloplats i två nätter, och sedan han och Amanita skiljts åt hade det planlösa vandrandet blivit uttjatat. Shiva hade ingen aning om vad han sökte efter, inte heller ifall det kunde finnas här, men han kunde inte veta ifall han gick sin väg. 
Dessutom hade han gått med på att ge Trian en chans att guida honom, så det fick väl vara som det var nu, helt enkelt.

Och nu stod de framför en mörk hona med brinnande ögon och hornklätt huvud.
"Det här är Shiva," yttrade Trian samtidigt som honan granskade honom. Shiva mötte hennes blick utan att släppa den. Han hade sett henne förr. Eller åtminstone hennes energier.
Han gav henne ett leende.
"Jag mötte Trian här i bergen och han var så vänlig att erbjuda mig en viloplats för några nätter... Så länge det är okej med er?" Han funderade vars han uppfattat hennes närvaro tidigare, och så slog det honom - Måntemplet. "Jag lovar, jag kommer inte att störa någon. Jag är bara en enkel vandrare som söker en tillfällig viloplats, inget mer."
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Viloplats    ons 06 okt 2021, 23:57

[Utspelar sig innan Midirgrejen :) ]

Det låg något bekant med främlingen som uppenbarade sig framför honom tillsammans med Trian. Ungvargen hade visat framtassarna ett flertal gånger innan, och nu var inget undantag. Ett neutralt uttryck klädde varginnans anlete när hon mötte den andres blick.
    “Shiva,” upprepade hon med den tydliga brytningen. När hon yttrat hans namn slog det henne att det var från Måntemplet hon skymtat honom förr. De hade inte utbytt några ord eller direkta blickar vid det tillfället, men hon visste. Skulden över det hon gjort väcktes inom henne igen, trots att hon ett flertal gånger försökt att glömma. Alltid var det något från det förflutna som tycktes hitta tillbaka.
    “Vasilisa.” Hon nickade i en hälsning, men kunde inte låta bli att dölja en aning av misstänksamhet. Om Shiva var kapabel till Måntemplet, vad kunde han mer vara kapabel till? Var han ett hot för hennes familj? Samtidigt var han i samma position som henne; i närvaron av någon som ödelagt ett tempel och flera liv. Vasilisa undrade om Trian var medveten om det som hänt, eller om han skonats från det.
    “Vart är du påväg? Det är inte alla som korsar dessa berg.” Hon granskade honom ingående, kanske letandes efter något svar i hans ansikte. “Men, om du håller ditt löfte att inte störa, eller något annat, kan jag inget annat än att säga ja.” Vasilisa var inte den enda som skulle hålla ögonen på honom.
 
Viloplats
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: