Pågående Event
Senaste ämnen
» Nu till livet
I'm a hurricane [LK] EmptyIdag på 10:37 am av Flippa

» Äntligen hemma [P]
I'm a hurricane [LK] EmptyIdag på 10:25 am av Flippa

» [VE20] Musik för himlarna ovan [Öppet]
I'm a hurricane [LK] EmptyIgår på 11:03 pm av Dew

» En sån där dejt [P]
I'm a hurricane [LK] EmptyIgår på 10:47 pm av Dew

» Vålnaden i dina spår [Zaria]
I'm a hurricane [LK] EmptyIgår på 9:57 pm av Lurlei

» Att göra [Öppet]
I'm a hurricane [LK] EmptyIgår på 7:30 pm av Malva

» Frustration
I'm a hurricane [LK] Emptytor jan 14, 2021 7:03 pm av Assar

» Malva
I'm a hurricane [LK] Emptytor jan 14, 2021 4:05 pm av Malva

» Allt faller [Maksim]
I'm a hurricane [LK] Emptytor jan 14, 2021 3:51 pm av Malva

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Janos, Yargol

Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
I'm a hurricane [LK] Emptytor dec 10, 2020 3:57 pm av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
I'm a hurricane [LK] Emptytis dec 01, 2020 12:29 am av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

I'm a hurricane [LK]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Bambra

Bambra

Spelas av : Embla

I'm a hurricane [LK] Empty
InläggRubrik: I'm a hurricane [LK]   I'm a hurricane [LK] Emptyfre dec 04, 2020 7:28 pm

Vinden hade tilltagit under eftermiddagen och fick trädkronorna att gunga. Den vanligtvis högljudda skogen var nu närmast öronbedövande, fylld av djurskrik och det piskande ljudet av palmblad som trasades sönder. Windfari var med henne.
Det var med beslutsamma steg som fakargen stegade emot Ruinerna. Alldeles nyligen hade hon stött på de första tydliga markeringarna om att hon närmade sig ett revir.
”Må gudarna ha förbarmande över min själ och gynna mig i striden, låt mig finna min broder vid liv och ge mig kraft att krossa allt motstånd. Jag ska ge er allt jag har om ni hjälper mig idag.”
Viskade hon tyst för sig själv, en bön som trängde undan alla tvivel. Det var med stor självsäkerhet som hon mötte den första väktaren.
”Överlämna Molok ditt loppbitna kräk så kommer jag kanske låta dig leva.”

Hon skrek för att överrösta vinden. Bredbent och med huvudet högt stannade hon upp och stirrade ned den andre. Denne stod stilla och betraktade henne men måste på något vis varnat om hennes närvaro för snart dök fler skepnader upp bland djungelns snår. Det började bli uppenbart att hon var i ett enormt numerärt underläge.
”Såja..”
Vyssade hon med en något mer tveksam stämma. Den mörka blicken flackade mellan det ständigt ökande antalet fiender.
”I Meimeis namn, ta det lite lug-”
”VANÄRA INTE HANS NAMN, KRÅKA!”
En ungvarg som Bambra knappt tyckte såg ut att va stor nog att ha slutat dia avbröt henne mitt i meningen. Snorvalp. Men hennes giftiga förolämpade blick byttes snabbt ut till en road min då hon tog in vad honan sagt. Ett hånskratt lämnade henne.
”Ha! Och ni ska vara gudsfruktiga, alla vet väl att Meimei är en tik.”

Hon fnös som hennes ord var de mest självklara i världen, helt befriad från självinsikten att hennes enda bevis för detta blott var en magkänsla. Antagligen var kön inte något som gudomliga varelser brydde sig speciellt mycket om, och helt garanterat var det något som Bambra hade noll kunskap om, men sådana detaljer hade ingen effekt på hennes enorma självgodhet.
Nåväl, back to business.
"Ge tillbaka min bror, annars."

[Ljusets Krigare]
Till överst på sidan Gå ner
Megara

Megara

Spelas av : Bönan

InläggRubrik: Sv: I'm a hurricane [LK]   I'm a hurricane [LK] Emptysön dec 06, 2020 11:53 am

En mindre storm hade tilltagit och gjorde det svårt för den lilla att hålla sig på fötter, men inte gav hon upp inte. Vinden drog och slet i henne något förfärligt när någon plötsligt överröstade stormen. Snabbt skyndade sig valpen dit.
   “I Meimeis namn, ta det lite lug-” försökte flygfäet, hur vågade hon?
   “VANÄRA INTE HANS NAMN, KRÅKA!” Röt Megara utan någon som helst rädsla i sin kropp. Inte talar man om gudarna på detta viset inte.
   “Ha! Och ni ska vara gudfruktiga, alla vet väl att Meimei är en tik.”
   “NÄH-” lika kvickt som hon tänkte snäsa tillbaka fick hon en tass över läpparna. Hon förstod vinken, dags att vara tyst. Megara satte sig ner.
Pandora

Spelas av : Bellzpellz

InläggRubrik: Sv: I'm a hurricane [LK]   I'm a hurricane [LK] Emptyons dec 16, 2020 9:55 pm

Den gråbruna tiken hade följt Megara i hasorna och stod i bakgrunden med ett vakande öga över valpen när denne tilltalar en äldre bevingad varg som verkar leta efter sin bror… eller bara är ute efter att vanära gudarnas namn. Vinden har tilltagit till stormstyrka och det är svårt att höras över vindslagen. Röster höga likt skrik försöker överrösta vindens mäktiga stämma. Den gråbruna tiken har levt ett tag med Ljusets krigare nu och hon trodde aldrig hon skulle finna en plats som hon faktiskt kan tänka sig stanna på. Där hon funnit blod som binder henne. Ledaren Malphas hade först sett på henne med mörk blick, ogillande. Konfrontationen hade kommit snabbt och Mishi hade känt sig förvirrad och anklagad. Hon hade hoppats på att livet skulle bli lättare efter Veras vänliga inbjudan. Efter mötet med Malphas hade den gråbruna tiken släppt namnet Mishi som den vänliga främlingen Asami gett henne. Hennes namn var Pandora. Nu hade hon fått information om sitt namn, sin familj, sin bakgrund. Informationen hade skapat förvirring inom henne. Kan hon lita på att detta är sant? Är hon Pandora. Syster till Malphas och Ceres. Dotter till Tramptass och Zhevra… Informationen hade inte väckt någon igenkännande klocka men hon kunde inte undgå att i Malphas närhet kände hon någon form av tillhörighet, även om hon inte kunde förklara den helt och fullt. Efter att ha levt med flocken ett tag nu har informationen börjat sjunka in. Pandora känner sig mer avslappnad. Det känns inte lika hemskt att inte minnas. Hon kliver fram och ställer sig vid brorsdotterns sida. Hon tystar valpen med en tass över dennes läppar. En lätt beröring. Faktum är att hon knappt ens berör valpen fysiskt. Hon kan inte låta bli att känna viss samhörighet med valparna. Kanske är det modersinstinkter som sitter kvar sedan länge. Pandora tar något mer steg fram. Hennes hållning är rest och svansen höjd. Öronen står spetsade på huvudet som bärs högt. Den svaga, undernärda och rädda individ som hon är det första hon minns finns inte längre kvar. Vägen hit har varit lång men hon står här nu som en stark och frisk individ. Åtminstone till utsidan sett.
”Vad får dig att tro att din bror finns här?” Hon talar med hög och stark stämma som lätt överröstas Windfaris vindars vrål.

[Vet inte om det är okej att det är Pandora som tystar Megara. Du får säga till om det inte är okej så tar jag bara bort det snabbt, Bönan]
Ikaros

Ikaros

Spelas av : Embla

InläggRubrik: Sv: I'm a hurricane [LK]   I'm a hurricane [LK] Emptyons dec 30, 2020 7:37 pm

En storm hade rullat in över djungeln och fick träden att gunga oroväckande. Den mörka himlen och ylande vinden skapade en kuslig och illavarslande atmosfär.
Den unga hanen anslöt sig till uppståndelsen vid revirets utkant nästan omedelbart, det fanns inte en chans att han skulle kunna hålla sig borta.
I Meimeis namn..
Han var inte lika impulsiv som systern och protesterade därför inte högt men man kunde se på hans ansiktsuttryck hur paff han blev över honans ord. Hur vågade hon? Någon som så uppenbart sökte konflikt, och dessutom inkräktade, hade ingen rätt att använda Meimeis namn i personliga syften. Vem trodde hon att hon var? Komma till dem, Ljusets Krigare, Änglabarnen, Gudarnas utvalda, och tro dig veta något? Tro sig kunna förläsa om ting hon inte förstod sig på.
Ett för en valp förvånansvärt dovt morrande rullade djupt i hans hals då honan fortsatte förolämpa både Meimei och hans flock. Så talade Pandora och Ikaros vred för ett ögonblick huvudet emot den gråbruna tiken. Han nickade instämmande, det var faktiskt en bra fråga Lärjungen ställt, vad hade ens fört främlingen hit?

[Intetsägande inlägg med Ikaros, han är på plats iaf.]
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: I'm a hurricane [LK]   I'm a hurricane [LK] Empty

I'm a hurricane [LK]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Kawazatri :: Kawazatriskogen-
Hoppa till: