Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 20:38 av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 5 registrerade, 0 dolda och 18 gäster. :: 1 Bot

Astrid, Lev, Malva, Myrda, Violin


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hör mig Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hör mig Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Hör mig

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Hör mig    tor 25 jun 2020, 02:09

Ett brutet ben. Det var en lindrig skada med tanke på omständigheterna men Oberon hatade vilan som kom med den. Han låg nätter som dagar i ända, fullkomligt oduglig. Samhetskvalet var en sak men tristessen var värre. Värre än all smärta. Dagarna var en pina. Medan han om nätterna hade flockens sällskap kändes dagarna desto längre. Det var svårt att få någon sömn och den lilla han fick var härjad av diffusa drömmar. En av bieffekterna av Niyahas vidriga "hälsoelixir", gissade han. Denna dag var inget undantag och Oberon vaknade med ett ryck från ännu en feberdröm.
    Solen sken över dalen. Det var förmiddag och flocken sov, omgivningen tyst och stilla. Vid sidan om sig låg Azdell, mjukt snarkandes under den framtass hon fortfarande hade kvar. Synen fick honom att le, och Oberon torkade pliktskyldigt bort lite snor från hennes nos. Han hade gärna delat hennes sömn om det inte varit för håren som rest sig i nacken. Blicken svepte snabbt över platsen.
   Oberon hade haft samma känsla ett tag nu. Känslan av att inte vara ensam. Det var svårt att sätta ord på det, mer än att det inte var som något han tidigare upplevt. Rösten han ibland hörde var omöjlig att lokalisera. Som om den saknade ägare. Kanske var det hans eget huvud som spelade honom ett spratt – att han blivit galen.
    Rösten ekade otydligt. Svaga och osammanhängande ord bortsett från ett namn och en återkommande mening – hör du mig. Det var inte bara en fråga utan också ett löfte. Om vad visste han inte, bara att den inte verkade vilja ge med sig.

Ḧ̵̬̻͕́͋ö̴̫̖̾̋r̴͍͖̲͋ ̶͖̣͈̽̇̈́̓ḋ̶̙̗u̸̳̣̓͛̌̐ ̶̞͓̜̪̎͜m̴̹̖̰͕̉̅̎̿͠i̵̗̲̠͚̹̓g̴͉͠?̶̡̨̺̦̞̾͊

Stark och tydlig. Precis som dagarna innan bortsett från en liten detalj. Denna gång valde Oberon att svara. "Jag hör dig, Guarderion."

[Ensaminlägg. Utspelar sig efter att Niara blev BBQ.]
 
Hör mig
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: