Dew var frusen mitt i steget med en perplex min. Han hade kommit in i boningen som han charmat till sig från en äldre hona och funnit en främling i full färd med att studera hans grejer. Längst in, i det enda rummet utan fönster, där han gömt sina bästa stöldgods i en kista som ingått i lyan, stod hon och såg otroligt påkommen ut. Han hade bara bråkdelen av en sekund på sig att reagera, visste att hon snart skulle slå runt och svara honom med aggressivitet. Ibland var den bästa defensiven att vara offensiv, han visste det själv även om han så sällan han kunde levde efter det. Så, trotts att han fortfarande var fullkomligt ställd av att ha en inkräktare i sitt hem blixtrade han av ett genuint vänligt leende mot henne.
"Snygga va, den där snodde jag från världens muskelknutte. Tror han tränade så mycket för o kompensera för en förkrympt hjärna för det var lättare än att stjäla från en valp."
Han skrattade och den mörka, fläckade svansen slog mjukt bakom honom. Dew var noga med att inte visa minsta tillstymmelse till ilska men flyttade sig heller inte från dörröppningen så honan var på sätt och vis han fånge. Gäst hade han nog dock snarare sett det som.
"Inte för att jag antyder att du har något sådant hyss i åtanke, I come in peace eller vad säger man."
Fortsatte han och blinkade lätt med ena ögat. Visste att han var lätt på tassen och dessutom hade en välmaskerad, intetsägande doft och därför ofta råkade smyga sig på andra.
"Välkommen till min enkla boning."
[Gwyn]