Pågående Event
Senaste ämnen
» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Vi som återstod [Varikset]
tis 17 sep 2024, 19:52 av Varikset

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Inte idag heller [Astrid]
mån 16 sep 2024, 21:06 av Astrid

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

» VE20: Im not the kind of sick that you can fix [Duva]
tor 12 sep 2024, 19:33 av Bambra

» Krona av sten
tis 10 sep 2024, 19:30 av Muriel

» Utan spår (P)
tis 10 sep 2024, 06:07 av husnain11221

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hämta mera vin Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hämta mera vin Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …


 

 Hämta mera vin

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Hämta mera vin    sön 09 feb 2020, 14:54



[Nilo, Aurora, Gehenna och Nephania är närvarande, men är öppet för andra ur Tenebris]

Det var mitt på dagen och solen stod rakt på himlen mot en klarblå himmel. Men det bekom inte Nilo och hennes sällskap när det satt på terrassen högst upp på Civitas i skydd från solen under ett tak samtidigt som de kunde njuta av den vackraste utsikten som staden hade att erbjuda. Nilo hade bjudit in sina närmsta väninnor i staden  på lite lyxigt lunch-häng. Det finaste vinet var framplockat tillsammans med lyxigt mammutkött som var saltat med finaste saltet från Zaote, soltorkat hästkött från Svartstrand. Man kunde även finna grillad fisk ända från Shendu, samt olika frukter från olika områden. Allt bara för att visa på lyx och hur bra ställt det var i staden när man hade tillgänglighet till varor från olika delar i landet. Och allt självklart serverat på de finaste faten i olika metaller. Alla satt eller låg bekvämt på de fluffigaste djurpälsarna. 

Nilo själv bar på alla hennes finaste smycken och njöt i fulla drag av den lilla tillställningen. De hade mest pratat om vardagliga saker och haft det allmänt trevligt tyckte hon. Just nu hade de fastnat vid ämnet "matchmaking".
"Aurora! Du borde försöka finna en trevlig hane till Gehenna tycker jag. Du som jobbar så hårt skulle förtjäna att ha lite roligt tycker jag väl ändå. Finns det verkligen ingen som du har lite intresse för? Och säg inte nej, för det tror jag inte ett ögonblick på." Sa Nilo lite fnissigt och plirigt, hon hade fått i sig ganska mycket vin vid det här laget och var på sannerligen gott humör.
Gehenna
Gehenna 
NPC 

Spelas av : Jenn | NPC


InläggRubrik: Sv: Hämta mera vin    sön 09 feb 2020, 22:45

"Enilorac." Gehenna både lät och såg besvärad ut över samtalsämnet, specifikt när en viss berusad svartvarg riktade ämnet mot henne. Nog för att hon ville bli sedd till men definitivt inte av den här anledningen."Tro vad du vill," hon sträckte på halsen och tog taktfullt för sig av det soltorkade köttet. "Jag har  inte sett någon vren här som nått upp till min standard. För att inte tala om det magra utbudet. Hon ryckte lojt på skuldrorna för att sedan låta blicken vandra bort till den enda gula pälsen i rummet. 
"Nephania," yttrade hon med tillgjord skärpa. "Du kan väl underhålla vår gladlynta svartvarg här med berättelser om alla hannar som svassar efter dig dagligen." En delikat girning av ämnet i fråga men förhoppningsvis inte något som skulle uppmärksammas.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Hämta mera vin    sön 09 feb 2020, 23:11

Auroras leende var brett och glittrade av ett ohämmat gott humör. Partner och barn i all ära, men ibland fanns det inget bättre än att roa sig med sina väninnor på det här sättet. Hela Civitas befann sig nedanför dem, och staden glittrade i solljuset. De låg alla under tak, och temperaturen var behaglig. Då och då sträckte Aurora på sig så hennes ansikte hamnade i solen, och njöt av värmen mot ögonlock och kinder.
     Nilos ord fick Aurora att lysa upp, och hon fnittrade förtjust när Gehenna svarade så snabbt att hon inte fick en chans att få en syl i vädret. Om man skulle vara så kinkig med ras var det klart att utbudet var begränsat. Stackars Nephania gick i alla fall med på de flesta matchmaking-förslagen Aurora hade att erbjuda, även om hon misstänkte att vännen inte diggade alla. Aurora lärde sig dock mer och mer om vad Neph definitivt inte gillade, och hon var nöjd över att antalet katastrofala dejter hade gått ner drastiskt.
     "Åh Nephie", fnittrade hon. "Kan du inte berätta ommm typ han, som ville följa med till till trädgården och p-u-s-s-" Aurora avbröt sig när fnissandet blev ett bubblande skratt. Hon hade mage nog att se lite skamsen ut över att hon berättat halva historian, men känslan var knappast genuin. Leendet var snabbt tillbaka på läpparna. "Jag har hört att det ska komma en delegation från Vilan snart. Ett flertal stiliga vrener, minns jag bestämt." Hon delade en menande blick med Nilo och flinade. De må båda vara i varsina partnerskap, men ingen av dem var blind, och de högresta vrenerna var alltid mycket artiga"Åh, låt mig fixa en dejt åt dig, snälla Gehenna? Jag lovar att se till att det blir en bra match. Om du tvivlar på mina färdigheter, fråga Nephie." Flinet breddades, och Aurora fnissade igen.
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Hämta mera vin    tor 20 feb 2020, 13:07

"Vrener? Från Vilan? Går det ens att bo där uppe? Gehenna kom igen, du behöver inte vänta på vrener bara för att ha lite skoj. Skulle jag bara vänta på svartvargar här är det troligast att finna en kusin eller någon av mammas farbröder från Diomhair." Nilo rös och gjorde en äcklad min. Dessutom var den svartvargen hon ville ha redan död, men det var såklart inget hon kunde berätta. Och tanken på att ens besöka Diomhair efter hans död hade inte ens slagit henne. Det hade varit både smärtsamt och för farligt. " Du kan följa med mig till Skuggfall nästa gång, det finns många där jag tror du skulle finna intressanta. Jag har själv funderat på om jag borde skaffa ett kul sidoprojekt att ha bredvid Even.. Du kanske borde hjälpa mig med Aurora?" Nilo såg menande på Aurora och de andra och gav dem ett fräckt leende. Nilo var inte det minsta blyg om att tala om hennes komplicerade och samtidigt väldigt enkla förhållande med Even. Det var trots allt en del i fasaden de hade byggt upp. Men det hade pågått så länge nu att det hade börjat kännas som att det var på riktigt. Det var vad det var kort sagt.

"Jag skulle bara önska finna något mer.. intimare." Sa hon med en djup suck samtidigt som hon drack lite mer av det utsökta vinet.
Nephania
Nephania 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Hämta mera vin    mån 24 feb 2020, 19:03

Hon stönade ljudligt. Nephania hade gjort allt för att glömma bort det smärtsamt pinsamma mötet med cestron.
    "Påminn mig inte, Aurora! Det är utan tvekan en av de absolut värsta dejterna du satt upp för mig."
Nej, det hade inte varit någonting som slutat bra. Med en allvarlig mask såg hon på Gehenna.
    "Fly. Fly så snabbt du kan innan Aurora sätter sina dejting-klor i dig."
Hon kunde dock inte hålla minen allvarlig mer än ett par sekunder och brast snart ut i ett bubblande fnitter.
    "-eller någon av mammas farbröder."
Hon rynkade äcklat på nosen. Bara tanken på att busa runt tillsammans med en kusin eller någon annan nära släkting var nog för att hon skulle få kväljningar. Rent blod i all ära, men någonstans fanns det minsann en gräns!
    "Vad för typ av man är det du söker?" frågande hon med illa dold nyfikenhet.

Sponsored content 
 



InläggRubrik: Sv: Hämta mera vin    

 
Hämta mera vin
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: