Pågående Event
Senaste ämnen
» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Vi som återstod [Varikset]
tis 17 sep 2024, 19:52 av Varikset

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Inte idag heller [Astrid]
mån 16 sep 2024, 21:06 av Astrid

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

» VE20: Im not the kind of sick that you can fix [Duva]
tor 12 sep 2024, 19:33 av Bambra

» Krona av sten
tis 10 sep 2024, 19:30 av Muriel

» Utan spår (P)
tis 10 sep 2024, 06:07 av husnain11221

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ljushuvud [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ljushuvud [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …


 

 Ljushuvud [P]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Ljushuvud [P]    ons 05 feb 2020, 16:48

"Aurora!" rösten var hög och den högbenta ungvargen sprang längst ingångarna. "Aurora!" ropade han igen och hoppade i en flygande fart in i lyan och såg sin röda lockiga moder en bit längre in. I hornen hade Lupin knutit fast en liten sten, den var inte speciellt vacker men gjorde sitt jobb som han snart skulle visa sin mor. "Jag måste få visa dig vad jag har lärt mig under dom senaste månaderna!" stämman var nästan lite statisk och det var tydligt att han var uppspelt, den långa svansen slog snabbt bakom honom och han trampade otåligt. Gud varför var hon så seg på att hänga av sig sina pälsar, skynda på för böveln! Dom hade tränat tillsammans varje dag men Lupin hade tränat själv så fort han fick chansen. Både med sitt ljus och metaller.

[Auroraaaa~]
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    fre 15 maj 2020, 15:50

Aurora njöt av ensamheten. Många barn, partner, syster och vänner tog upp mycket tid. Hon fick sällan vara ensam, så när hon väl var det passade hon alltid på att flyta ut, vara sitt bästa, ensamma jag-
     "Aurora!" Aurora suckade, men log och vände sig om.
     "Åh men Lupin, så du gastar", sa hon roat, men satte sig ner framför honom. "Jag tittar."
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    fre 15 maj 2020, 16:09

Ivrigt trampade han på samma ställe tills modern gav honom den uppmärksamheten han behövde och förtjänade. Leendet sprack enda upp till öronen när hon äntligen såg emot honom och talade med sin ljuvliga stämma. Snabbt rörde han sig för att försöka göra rummet så mörkt som möjligt innan han bestämt ställde sig framför Aurora. Det stora leendet försvann och ansiktet fick en allvarlig min, dom ljusa ögonen började vagt lysa och Lupin slöt ögonen. Koncentrerade sig för att flytta ljuset dit han ville. Upp till den gräsliga stenen som hängde mellan hans små horn. Det tog inte mer än några sekunder så började den ljusa stenen att glöda i ett gräddvitt sken och rummet lös upp för ett ögonblick innan han lyckades samla ihop ljuset mer kompakt, likt en eldflamma lös stenen nu upp rummet och Lupin öppnade ögonen. Dom lös inte längre och det stora stolta leendet kom tillbaka och det glödande ljuset försvann.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    fre 15 maj 2020, 20:23

Det var en ljusshow han hade kommit för att visa. Aurora följde stenen med blicken, och log brett när det åter blev mörkt.
     "Fantastiskt, min blomma!" berömde hon. Det låg en svag hinna av ljus över henne, som om Auroras ljus drogs till sonens. "Kan du rikta det från dig själv? Eller behöver du stenen?"
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    fre 15 maj 2020, 20:31

Den långa krulliga svansen viftade stolt och lyckligt när modern berömde honom. Han hade tränat så hårt och att höra hennes ord värmde inom honom och ett litet vagt sken lös om den rosa lilla hanen. När Aurora frågade ifall Lupin behövde stenen tittade han upp mot den och kände lite skam och misslyckande. "Jag kan få mina ögon att lysa, och från hela kroppen." stämman var låg och lite skamsen. Han hade tränat så mycket att få det att lysa från stenen, ett skräp till hjälpmedel att han glömde bort sig själv.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    fre 15 maj 2020, 20:42

"Nåja", Aurora kunde se att han såg nedslagen ut och log för att muntra upp honom, "det är en början! Jag är så stolt." Han hade faktiskt gjort framgångar - det enda hon krävde av honom var att ljuset inte skulle läcka ut utan kontroll. Mer än så brydde hon sig inte, det var bara ett plus. Hon reste sig upp och buffade honom med nosen. "Kom. Ska vi inte gå och se vad Ivo har för sig?"
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    fre 15 maj 2020, 21:10

Trotts att det kändes som att den lilla ljusshowen hade varit för inget så kunde den lilla skära valpen inte låta bli att le när modern berömde honom. Åter igen började den långa svansen slå när hon frågade om dom skulle gå och se vad Ivo har för sig, dom små tåklädda tassarna trampade ivrigt och han nickade på huvudet och det sken lite lätt om honom i ett ögonblick innan dom begav sig av.

Avlsutat

Sponsored content 
 



InläggRubrik: Sv: Ljushuvud [P]    

 
Ljushuvud [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: