Pågående Event
Senaste ämnen
» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Vi som återstod [Varikset]
tis 17 sep 2024, 19:52 av Varikset

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Inte idag heller [Astrid]
mån 16 sep 2024, 21:06 av Astrid

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

» VE20: Im not the kind of sick that you can fix [Duva]
tor 12 sep 2024, 19:33 av Bambra

» Krona av sten
tis 10 sep 2024, 19:30 av Muriel

» Utan spår (P)
tis 10 sep 2024, 06:07 av husnain11221

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Du får mig [Ivo] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Du får mig [Ivo] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …


 

 Du får mig [Ivo]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Du får mig [Ivo]    ons 15 jan 2020, 23:17

"Tre, tvåååå," Aurora flyttade honom de sista stegen in i rummet. "Ett, nu! Titta." Mitt i rummet låg två harar på ett fat. Fatet var dekorerat med blommor och murgröna, vars grönska piggade upp tallriken. Det såg nästan ut som att hararna sov om Aurora kisade. Runt om fatet låg plädar utspridda, för större komfort när de låg ner.
     "Kom!" Hon drog honom med sig, och tog exalterat några steg runt fatet. "Gillar du det? Det är för oss. Bara oss, älskade." Magen kurrade, och Aurora log bredare. Ju mer tid som gick, desto intensivare blev behovet av att vara med honom. Hungern i magen gick inte att mäta med hungern i hennes blick när hon såg på sin partner. Bara att tänka på Ivo fick Auroras hjärta att krampa ihop till en hård boll. Det gjorde ont, men hon älskade det.
     Hon drog ner honom med sig på de mjuka pälsarna.
     "Jag älskar dig", viskade hon och fick bita sig i läppen för att inte falla sönder när han såg på henne. "Så, så, mycket."
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Du får mig [Ivo]    sön 02 feb 2020, 22:48

"Nämen OJ!"
Ivo kunde inte vara tyst om sin iver när han slog upp ögonen och fick se middagen som var serverad. Två harar, med grönska och blommor, och med värmande plädar de kunde ligga på. Hon behövde knappt dra honom med sig, Ivo snubblade ivrigt närmare, men stannade sedan upp för att se över det vackra arbetet igen.
"Aurora, hjärtat... gillar't? Jag älskar't ju!"
Hon drog ned honom på plädarna och Ivo klagade inte. Det doftade ljuvligt, men inte var det ljuvligare än känslorna som spirade inom honom när han mötte hennes blick. Han kunde verkligen känna kärleken hon hyste honom. Den var äkta, och Ivo besvarade den helhjärtat och fullt. Inte fanns där någon som kunde uppigga, uppmuntra, lyssna, förstå och visa kärlek som Aurora. Hans allt.
"Jag älskar dig, sockertopp."
Han vilade en tung tass över hennes och kysste hennes panna. "Sicket jobb, älskling. De ä nått se grannt, me blommorna å allt."
Ivo fick något nostalgiskt i blicken och han log brett mot henne. "De påminner om när ja' kom hit första gången. Minns du?"
Ivo frustade till vid ett särskilt kärt minne. Det hade inte varit roligt då, men nu skojade han gärna om det. "Va troru om lite mossa på tallriken?" Retsamt buffade han till henne med sin skuldra, men var sedan snabb att pussa hennes kind för att släta över sitt skämt.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Du får mig [Ivo]    lör 08 feb 2020, 22:34

Aurora skrattade. Bråket om mossan kändes så avlägset. Det var så de var, de två - de hade enkelt för att blossa upp och gräla häftigt, men lika enkelt att förlåta och gå vidare. När de väl sagt förlåt efter ett bråk var det inget de höll emot varandra.
     "Det känns som en annan livstid", viskade hon. "En livstid där jag inte hade dig, inte på samma sätt. Jag vill aldrig ha det livet igen." Hon kysste honom igen, tindrade kärleksfullt. "Tänk vad lite vi visste om kärleken, egentligen." De hade varit förälskade, absolut, men det kunde inte mätas med vad de hade nu. Vad var en låga mot en skogsbrand, ett inferno? Hon ville försjunka i deras eld tills det inte fanns någon återvändo, inget sätt för dem att komma därifrån med livet i behåll.
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Du får mig [Ivo]    fre 15 maj 2020, 20:33

"Ja, tänk va," log han brett. "Det känns som om ja' fortfarande lär mig. Varje dag, med dig."
Hans mage pirrade och hjärtat värkte som det brukade. Tänk, att efter all denna tid så kände han ännu starkare. Man sa att kärleken var starkast i början, men för Ivo och Aurora var det inte sant. Den fysiska hungern efter mat gjorde sig påmind genom ett högljutt kurrande från Ivos mage. Han log lite genant.
"Ska vi hugga in, älskling? En e ju fasligt hungrig asså..."
Ivo blinkade med ena ögat och buffade den ena haren närmare henne, innan han drog åt sig den andra. "Säg, nån da... vi kan väl gå till Skuggfall å hälsa på Enormo? Han ä ju en tuffing men ja' tror han kanske blir lite ensam."
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Du får mig [Ivo]    fre 15 maj 2020, 20:40

Det var svårt att se på Ivo och inte bli påmind att hon blev kär i honom varje dag, om och om igen. Aurora log kärleksfullt, och stämde in med ett leende.
     "Ja, det är nog en bra idé." Tibast var stor och tuff, men Aurora misstänkte att han saknade dem mer än han ville erkänna. Dessutom var han galen i beröm, och det kunde hon verkligen bidra med. "Våra små blommor... inte så små längre, va?" Det var ett leende fläckat av sorg som vändes mot Ivo. Nä, Aurora ogillade verkligen att bli ikappsprungen av tiden. Hon visste i alla fall att Ivo skulle bestå vid hennes sida.

[Avslutat <3]

Sponsored content 
 



InläggRubrik: Sv: Du får mig [Ivo]    

 
Du får mig [Ivo]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: