Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Gladiatordrömmar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Gladiatordrömmar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Gladiatordrömmar

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Tibast
Tibast 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Gladiatordrömmar    sön 17 nov 2019, 19:12

"Tibast?" Tibast, som legat och jäst i gräset, mitt i en stor solfläck, höjde huvudet vid ljudet. "Tibast?"
     "Här, mamma", svarade han och sträckte gäspande på sig. Hans mamma rundade en buske och kom inom synhåll. Hon bar inga extra smycken den dagen, bara kronan och de sedvanliga kristallerna i svansen. Han började resa sig, men Aurora avbröt rörelsen med en tydlig nick att han skulle sätta sig ner igen. Tibast lydde utan vidare.
     "Du börjar bli gammal nu, Tibast", tog Aurora till orda när hon också slagit sig ner. "Man kan inte vara valp för evigt, vet du." Tibast var tyst. Han visste inte vart hon ville komma, men han visste att hon inte gillade att bli avbruten. "Det är dags att du börjar bidra. Hjälpa till, så som jag och pappa gör." Tibast hade faktiskt ingen aning om vad varken mamma eller pappa gjorde för att hjälpa till, men han tänkte absolut inte ifrågasätta. Han gillade sin nos, och ville gärna behålla den.
     "Mmm... vad som helst?" Tonen var trevande, och Aurora la huvudet på sned, ett tydligt krav på förtydligande. Tibast harklade sig. "Mamma, kan jag få bli en gladiator?" Hans röst blev mindre och mindre för varje ord. Ända sedan Ivo skadat sig visste han vad Aurora tyckte om arenan, men Tibast kunde inte släppa känslan av att det var det häftigaste i världen. Tänk att få visa upp sig för hela Numoori. Han var ju snygg, så träningen var väl bara ett nödvändigt ont på vägen.
     Aurora såg länge, länge på honom, och först trodde han att han skulle få en tillrättavisning, men sedan suckade hon.
     "Älskade, om det är vad du önskar, så naturligtvis. Jag ska vara där och slicka dina sår, men säg inte att jag inte varnade dig." Tibast sken upp. Att det fanns en varning i orden brydde han sig inte om - hans dröm skulle gå i uppfyllelse! Han skulle bli den bästa och snyggaste (ingen utmaning för honom) gladiatorn som fanns.
 
Gladiatordrömmar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: