Hey friends!
Söker lite hjälp från andra rollspelare med lite olika små plotlines. Börjar med det största:
1. Fenris nya terrorcell.
Fenfen failade ju med Nätverket, 99% för att jag fick extremt mkt IRL och blev inaktiv på numoori. Han är ju dock inte grabben som ger upp då va, och har en något modifierad och framförallt från mitt håll mer genomtänkt idé.
Åter igen tänkte han försöka skapa en liten grupp med kaotiska vargar som vill förstöra saker för alla andra. Fenris är en hycklare så om än han avnjutit lång tid i Islagunen så är han faktiskt ganska anti den här nya civilisationen som vi ser växa fram i Numoori. Han tycker inte om fri handel, han tycker inte om byggnader, han är en primitivist och han har allt mer slaviskt börjat tro på att starkast överlever. Utvecklingen i numoori går ju åt motsatt håll, alla möjliga verkar ha en chans att klara sig.
Fenris vill att alla i Numoori ska vara lika härdade och bittra som de tre vargar vilka har levt stora delar av sitt liv på Glaciären. Dessutom har han en ökande övertygelse om att undergången kommer komma, allt kommer falla samman oavsett, och då måste numooris vargar vara redo för att inte utrotas fullständigt.
Till skillnad från vår tids prepers, som gör allt för att underlätta tillvaron i den stundande apokalypsen, så tycker Fenris bara att vi ska vänja oss vid att lida lite istället. Alltså vill han förbereda alla nu förslappade vargar på den dag då livet åter blir en kamp varje dag.
Detta är inte nödvändigtvis en flock han vill skapa, och heller inget som era vargar måste ta sig ann resten av sina liv - men vet inte om avhoppare kommer ses snällt på. Informationsspridning är ju en ligistgrupps största hot så dem vill ju inte att planerna ska läcka innan shit has gone down.
Konkreta exempel på planer: Sabortera Numooris olika hubs, avbryta föreställningar i Civitas, spränga marknadsplatser i Islagunen, försvåra allt arbete i Brytet osv. Små attacker, inga stora anfall utan enstaka gärningsmän som offrar allt eller mer riggade attacker i stil med underminerade byggkonstruktioner, sprängämnen, inflitrering osv.
Vem vill leka med mig? Bara kaosa lite i numoori, ge godingarna ngt hot att kämpa emot. Lets watch the world burn tillsammans <3
2. Ticas kärleksdrama.
Jag behöver få lite fart i Eirocalyphticas liv igen, hon är labil och lynnig och jobbig men omväxlande ganska snäll och go att ha att göra med. Har en liten plan på vad hon ska syssla med i sitt liv och hade tänkt mig skapa en liten återkommande NPC till denna saga, men insåg att jag ju kan fråga iaf om någon vill rollspela denna varg istället.
Skulle vara en hona, en Naktaki/Naktakikorsning som flyttat in i Civitas och där börjat driva en massagesalong. Hon och Tica träffas för att Tica går dit och får massage, hon kommer bli en återkommande kund och stammis och tillslut typ... Bara alltid hänga i den jävla salongen. Min tanke är att Tica allt eftersom kommer bli mer kontrollerande och jobbig, bli sur när Naktakin har andra kunder men samtidigt inte ha råd att själv betala utan tycka att hon ska få all massage gratis FÖR VI ÄR JU TILLSAMMANS. Tica är inte... världen bästa lyssnare så kommer kanske inte vara mottaglig för rimliga argument som "hur ska jag kunna driva min verksamhet om jag bara får ha en kund och den kunden ska få allt gratis?". Föreställer mig klassiskt dramatiskt on-off förhållande som av ngn orsak bara aldrig tar faktiskt slut, dem tycker väl helt enkelt väldigt mkt om varandra och är fina ihop så länge Tica inte får tantrums.
Om någon vill spela min massör, och hon inte bara ska nämnas ibland i mina rollspel, så kan detta såklart utvecklas mer och vi kan snacka ihop oss om det! Är också allmänt pepp på att det ska finnas en massagesalong i Civitas ok?
Sarabis återkomst:
Detta är fortfarande en funderande men Sarabi kanske ska få bli en mer aktivt spelade karaktär igen, o vem vet, kanske återvända till Devils. Behöver i så fall ngn intet ont anande själ som kan break it to her att Devils faktiskt inte har gått under (än) utan finns kvar o har flyttat till Blodbergen. Men ja, detta är längre i framtiden. Ska prata med Kyoko först osv.
Allmänt drama:
Vill bara generellt ha mer kaos i mina vargars liv. Söker random idéer, både långsiktiga och korta, på intriger i deras liv. Kärleksdraman, framtida ovänner/osannolika bästisar, potentiell starta på gnabb mellan flockar osv.
Främst till dessa vargar: Assar, Tica, Fenris, Kokhanok, Lamia, och så fort hon är född också Malva.
Men egentligen basically alla mina vargar behöver både rollspel, relationer och lite action.