Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Blomstervalpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Blomstervalpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Blomstervalpar

Gå ner 
+7
Capheus
Oberon
Sezja
Saghani
Fenris
Ivo
Aurora
11 posters
FörfattareMeddelande
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Blomstervalpar    tor 27 jun 2019, 19:24

:flower2: :flower2: IVORA :flower1: :flower1:
Blomstervalpar Ivoraaa

Till skillnad från många andra romanser har den här inte varat alls länge, men det gör ingen skillnad för Aurora och Ivo: nu ska det unga paret ha valpar!

Fakta om föräldrarna

Aurora:
   • Fakarg blandat med gråblod (bla drakarg, bergsvarg mm)
   • Medelstor (86 cm)
   • Krafterna Yttre ljus och Kyla
   • Aurora har ljusblåa ögon, nästan vita, utan synlig pupill. Det medför nedsatt syn. Hon är mestadels röd, med lite olika nyanser av ljusare och mörkare. Hon är väldigt lockig, och har mycket päls. Från pannan kröker sig ett par horn bakåt och sedan upp mot munnen igen (se bild). Hon bär konstant smycken - där bla. hennes krona är fastvuxen och inte går att ta av - och pälsar.
   • Aurora har en komplex personlighet. Hon ser sig själv som snäll, vänlig och omhändertagande, och anser inte att hon gör något fel när hon mördar andra för pälsar - de får ett bättre liv på hennes eller någon annans rygg. Hon är väldigt lojal mot de som hon håller kär, men lojal kan betyda något annat för henne än för de allra flesta. Det är sannolikt att hon skulle kunna favorisera någon valp extra mycket.

Lite om Auroras föräldrar:

Ivo:
    • Renrasig Hellhound
    • Mycket stor varg (135cm i manke)
    • Krafterna Sten och Styrka
    • Vita ögon
    • Ivo är viltfärgad som sin pappa, med en beige bas. Hans päls skiftar i creme, rödbrun och mörkgrå. Pälsen är sträv. Mutationerna innefattar sex ben, ett par mammutlika betar och en svans som delar sig i två närmare tippen.
    • Ivo är övervägande snäll och vill väl, men har en stöddig attityd och är kanske inte den skarpaste kniven i lådan. Han är naiv, har ett uppblåst självförtroende och säger ofta vad han tänker utan aktsamhet.

Lite om Ivos föräldrar:

Önskemål/information om valparna:
    • Valparna kommer födas in i Tenebris. Om de vill stanna är upp till dig som rollspelare, men de förväntas stanna sin valptid.
    • Då valparna har 50% Hellhound är det relativt sannolikt att de får mutationer, så som extra öga, öra, eller tudelad svans som Ivo har. Men vi ser gärna att väldigt få valpar, om ens några, får flera ben. Detta eftersom det känns som en så pass grov mutation som lever vidare i renrasiga Hellhounds. Mutationer som finns i Ivos släkt innefattar betar, extra öron, dubbla irisar (se Esk). Fråga Marjo/Bobcat om du är osäker!
    • Storleksmässigt vill vi gärna att valparna hamnar någonstans mellan 80-120 cm i mankhöjd, men inte mer eller mindre.
    • Om intresset finns tänker vi oss en kull på runt 5-6 spelade valpar (Aurora följer i Sraoshas fotspår)! Om Marjo väljer att ta en valp så är det utöver hennes.
    • Naturligtvis är ni fria att välja valparnas öde som ni vill, men vi ser helst att inga valpar dör i förtid. I det fall tar vi hellre tillbaka valpen och adopterar bort den.


Namntema
Aurora och hennes kull döptes efter himlakroppar, stjärnor och liknande. I Ivos familj var det vanligt med väldigt korta namn, ofta på 3 bokstäver enbart. Vi har bestämt oss för att, för denna kull, gå efter namntemat blommor. Gärna korta och koncisa!

De flesta av våra förslag är ganska “feminina”, men det är menat som förslag till både hanar och honor. Det är helt enkelt inte så noga för Aurora (diktatorn här) om det är en hane eller hona, bara det är en söt valp och passande namn.

Förslag på namn:

Kom och var med i vår bukett! :flower3:
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    tor 27 jun 2019, 21:13

Ja så jag kommer ju förmodat att ha en valp :)))) jag är alltför HYPE på det här

Namn: Tistel
Kön: Hona
Krafter: Ej bestämt än men lutar mot ljus, eld eller telepati
Utseende:
Klicka för bild:
en wip, kommer säkert ändra i efterhand. Ärvt mutationerna dubbla öron och en kluven svans! Hon har även ett par horn, och "bentaggar" som växer ur rygg och höft därav namnet. Brås annars på sin mor.
Personlighet: Tistel avgudar sin mamma mer än någon annan och följer hennes fotspår. Hon ogillar tidigt smuts och vill glänsa som sin mor, men är väldigt böjlig i sin personlighet i valpåren. Som tonåring lär den cementeras och bli mer orubblig. Fåfäng!
Övrigt: Söt, har längre lockar i nacken som hon gärna stylar i olika frisyrer.
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    tor 27 jun 2019, 22:42

JAG MÅSTE HA EN TACK OCH HEJ


Jag har ju redan designat ca tusen av dessa valpar pga the ship is real. Återkommer med bild när jag valt vilken jag vill ansöka om plats i kullen med!
Älskar temat på kullen, länge varit peppad på en sraosha-ättling vid namn Grynet men det är ju inte direkt en blomma så jag ska fundera vidare. Gillar verkligen Krokus, ska googla loss på fina blommisar <3

Mer info kommer löpande dyka upp i detta inlägg, sorry men blev så hype att jag hets-svarade  svettas


Namn: Malva 
Kön: Hona
Storlek: runt 90 cm
Krafter: Jord och ädelmetaller?
Utseende: röd i olika både varma och kallare nyanser i en teckning inspirerad av pappa Ivos viltteckning. Bild på discord. Långa lockar som är längre på nacken, bröstet och ryggen samt en enorm svans. Ljusa, kalla blågrå ögon och en liten uppåtnos <3 Skruvade små betar som hon kommer klä med smycken.
Mutationer: Har benformationer likt en femtaggig krona i dn krans runt lvre drlen av ansiktet. Som äldre kommer hon låta förgylla dem, den i mitten i ett spiralmönster (för att efterlikna klassiskt enhörningshorn typ). Dubbel uppsättning öron. Tre svanstippar vilka ytterligare ökar svansens volym och får den att likna ett enormt klänningssläp bakom henne.
Personlighet: Skulle inte ha ngt emot om hon blev favoritiserad av Roris hahaha. Hon är så som hon uppfostrats att vara, ibland lite okänslig som pappa samt mkt ytlig och fåfäng. Kaxig och känslomässigt avskärmad, beter sig stundvis falskt. Svårdefinierbar och sätter alltid sig själv främst. Mer kommer under rollspel.


Headshot ritat på min telefon:


Senast ändrad av Fenris den tis 02 jul 2019, 11:28, ändrad totalt 7 gånger
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    tor 27 jun 2019, 23:00

Namn: Dalia
Kön: Hona
Krafter: Metall? och telepati
Utseende:Personlighet: Dalia är nog kullens svarta får. Gillar att utsmycka sig fint men är inte lika fåfäng som sina syskon. Har inget emot att smutsa ner sig. En pojkflicka helt enkelt. Är som sin far och kan häva ur sig saker utan att tänka efter men menar för de mesta inget illa med det. Gillar att utforska och testar ofta gränser. Är i grunden snäll och vänlig men får en lite vriden syn av rätt och fel. Föredrar metallsmycken framför pälsar. Kanske den som tår pappa närmast?  
Övrigt: Lockig om sin mor, längre päls på baksidan av benen och ner mot tassarna väldigt lockig svans och längre lockar i nacken, mindre betar som sin far och mindre horn som sin mor. I grunden en ljusare röd färg (lite mer åt de "mattare" hållet och inte lika skarp som sin mors), mörkare tecken över ryggen och bege tecken på undersidan. Hennes framtassar har endast två större tår och sporren på frambenen fungerar lite mer som en tumme. Väldigt rörliga tår men också mer känslig vid ex grovt och ojämnt underlag.Ena örat är ett tippöra som sin mormors.


Lineart hur färgen ser ut. Fattas betar, horn och tassarna som ser annorlunda ut.
https://i.servimg.com/u/f86/19/63/31/20/dalia10.png


Senast ändrad av Saghani den ons 17 jul 2019, 14:11, ändrad totalt 2 gånger
Sezja
Sezja 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    fre 28 jun 2019, 12:11

Mina böner har blivit besvarade damer och herrar, och så väl som ni känner mig så önskar jag mig en valp.

Japp Pew

Namn: Syren
Kön: Hane
Krafter: Sten, Metall
Manke: 115 cm

Utseende: Syren är väldigt rosa med ljusgröna ögon likt mormor Sraoshas, han har betar likt pappa fast mycket kortare. Rikligt med lockig päls kring nacke, öron och tassar, fin och fluffig svans hihi
Bild:
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    lör 29 jun 2019, 03:16

Blomstervalpar 3CmFBib
(Detta är ingen intresseanmälan hehe)
Capheus
Capheus 
Antagen 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    lör 29 jun 2019, 17:12

Namn: Viol
Kön: Hane
Krafter: Eld, Metall
Manke: 103 cm
Utseende: Viols färger skulle kunna ses som ett mellanting av Aurora och Ivo, och markeringarna ligger nära båda föräldrarnas.
Pälsen är för det mesta sträv som en vanlig vargs, men Viol har en riklig lockig lugg som ofta hänger ner över hans ansikte. Samt så har han en lockig svans och baktassarna är helt täckta av mjukt lockig päls.
Mutationer han har här delat öga(se bild) på vänster sida, två öron även dem på vänstra sidan, och tudelad svanstipp
Och så har han betar i underkäken, långt fram på nosen.
Han har även två horn som går bak mot nacken som sedan kröks upp.
bild:
Personlighet: Viol är ytlig, vet att han inte är ful, men trycker inte det i andras ansikten. Han vill gärna klä upp sig, och smycka ut sig, och älskar utstyrslar.
Trots detta kommer han vara ganska mjuk i sättet och istället för att vara dryg och stöddig om sitt utseende så är han bra på att med fina ord få folk att uttrycka sin uppskattning.
Komplimanger är hans levebröd.


Senast ändrad av Capheus den sön 30 jun 2019, 16:48, ändrad totalt 3 gånger
Kasaan
Kasaan 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    lör 29 jun 2019, 18:03

Namn: Lupin
Kön: Hane
Krafter: Ej bestämt ännu
Utseende: Tre lager rosa. Vit iris och rosaröd pupill.
Mutation: Troligvis större hörntänder i överkäken, horn likt en Markhor. Dubbla sporrar på bakbenen.
Personlighet: Vet att han är snygg, älskar smycken och snygga pälsar. Kommer bära räv/vargsvansar som en boa som äldre.
Så relativt bitchig men precis som sin mor smälter allt smicker som kommer i hans riktning. Men är också lämpligt morbid, och slug.

Blomstervalpar FKr8Cqf
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    sön 30 jun 2019, 12:32

"Jag ska inte ha någon", sa jag. Meeeen!

Namn: Tibast
Kön: Hane
Krafter: Styrka
Utseende: Mest rosa, men med mörka tecken från Ivo och även tre ögon. Två horn, lite likt en gnu. Brås mer på Srao och typ Esk i kropp, för är rätt maffig. Thicc ya know.
Bild:
Personlighet: Ganska kylig, men naturligt ytlig. Vill gärna hävda sig, och är rätt testo (tm).

Från en förälders sida, skulle gärna se att man har lite tankar på personlighet (eller bara en känsla, behöver inte vara fyra sidor text)! Vet att utseende lockar (hehe) meeen så ingen råkar skapa en valp utan en karaktärsidé som man faktiskt vill spela på. Det är dock ingen stress alls!! Valparna är inte due förrän om ett bra tag.

Annars känner jag och Marjo oss väldigt #blessed över the pups.
Viol
Viol 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    sön 28 jul 2019, 13:53

Rawr :hands-l: leggy
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    sön 28 jul 2019, 18:45

Om man inte redan gjort det så är det fritt fram att skapa konto när man känner för det! :flower4::flower4:
Dalia
Dalia 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    mån 29 jul 2019, 21:00

Dalia är här ☺
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Blomstervalpar    mån 29 jul 2019, 22:14

Malvas konto är nu skapat och har rätt namn osv <3
 
Blomstervalpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: