Jag har fantiserat om ett koncept en bra tid, men avfärdat det. Först har jag dagdrömt om en rätt uråldrig vitvarg. Senare när jag förklarar mer så ser man varför det funkar och inte funkar. (Spoiler: Vampyrtillstånd.) Vitvargar dog ut (cirka) under Den Mörka Åldern har jag läst, men jag tyckte det lät knepigt att en ras med sådant starkt inre ljus och vilja att göra gott skulle omvandlas till något mörkt om inte på martyroffervägen. Har en tendens att göra klyschiga saker klyschigare så jag tänkte istället testa fråga om tillstånd för ett annat koncept som jag tycker låter intressantare och långt bekvämare!
Västra bergen. Mörk ålder. Av outvecklad anledning blir en halvblind, fragil grottvarg ombildad - till vampyr - och lever loppan på sin kolonifamilj tills det inte finns något kvar. Rädd för ljuset utanför grottgångar, svälter Mörkeråldringen och faller i dvala. Allteftersom ras och erosion härjar fritt över tid, ligger varelsen begravd under följande epoker. Framtill jordens andetag skakar Västkusten och förändrar samt blottlägger föråldrade saker.
Som de säger: Försvinn i snö
→ finn i tö! Eller... tja. Nära på.
Om konceptet skulle accepteras vill jag ordna en scen där en nyskapad grottformation får en visit av en dödlig (potentiellt Culpa faktiskt, beroende på hur jag gör med henne) som skuttar runt och skvätter lite blod. Detta skulle alltså väcka en gamling som nu har en utväg, ut i natten.
Lite som ifall man tycker om julmust men måste vänta ända från påsken på äkta...
...julmust
Just nu har jag inte plats för det här karaktärskonceptet och jag vet ju också att jag har en karaktär som jag är i processen att starta (Röskva). På grund av plotter och idéer har jag på sikt även en annan plan för Culpas död likväl som Xejjas (som eventuellt kommer snarare än väntat även om överlevnaden i och med ökenvistelsen
redan är orealistisk hehe). Därför är det ingen jättehög prio på den här tråden. Hade däremot varit väldigt glad om jag kunde få göra något av idén i sinom tid. ^^
Sorry att jag skriver så långa stycken i trådar i "off"-forum.
små och stora fredliga liljor