Pågående Event
Senaste ämnen
» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:38 av Sigrid

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 16:37 av Sigrid

» Man kan alltid lära sig mer. [Timo]
lör 11 maj 2024, 23:13 av Namida

» Livet ser annorlunda ut nu
lör 11 maj 2024, 22:57 av Laria

» Nya äventyr [Hedvig]
lör 11 maj 2024, 22:10 av Pixie

» Var den du vill vara [Umbriel]
lör 11 maj 2024, 05:45 av Violin

» Den som frågar [Öppet]
fre 10 maj 2024, 22:38 av Tolir

» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]
fre 10 maj 2024, 18:38 av Radagast

» Ruskväder (P)
fre 10 maj 2024, 17:20 av Torbjörn

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd ~~~ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd ~~~ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd ~~~

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd ~~~    ons 30 jan 2013, 16:43

'elo~

Hade tänkt mig magnetiska/elektromagnetiska krafter (typ strålning och sånt) som Volbaras kraft, men är osäker på om jag skulle söka tillstånd först eller nåt, hihi ~

Alltså, inom kraften hade jag tänkt mig att påverka andra karaktärer och föremål attraktivt/repulsivt (alltså stöta bort dem från honom själv/dra dem till sig) och magnetfält (som fungerar ungefär som ett kraftfält)

Inom elektromagnetismen klurar jag mest på strålningen. Det lär mest påverka hans syn (infraröd syn, UV-strålning (åsamka en tillfällig blindhet), röntgenstrålning och ev. för att utvecklas i framtiden - gammastrålning (dock inte fullt ut så dödlig som i verkligheten men kan kanske här på sidan fungera som en enorm tryckvåg av något slag, har inte hunnit spekulera just den förmågan så långt ännu )))

parentes inom parentes där, hehe ;)

Tack på förhand!
/Bobcat
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd ~~~    ons 30 jan 2013, 16:56

Jag är ju ingen admin, men lägger ett litet svar här ändå C:

Det där med magnetiska krafter (dra saker/varelser till sig/knuffa ifrån) tror jag inte är något problem, då jag själv har en karaktär (Phol) som har Telekinesi som kraft C: Enda problemet med den är att man måste be om tillstånd att göra saker hela tiden, då man PPar motspelaren genom att skriva saker som "Han tvingade ner honom på marken med kraften" eller "Han sköt henne ifrån sig med kraften". Du förstår vad jag menar C;



Det andra kan jag inte svara för, men undrar lite skämtsamt - kommer han springa runt och ge vargar höga strålningshalter/cancer och liknande då? XD
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd ~~~    ons 30 jan 2013, 17:03

Ja jag tänker också på det, men jag antar man kan göra någon överenskommelse innan rollspelet så man slipper be om lov hela tiden, hihi ;)

HAHA, ja, numooris helare lär ha en del att stå i då :P nejdå, hade mest till IF-strålningen tanken med värmesyn (bättre syn i mörkret då), UV-strålning (typ tillfälligt förblindar (s.k snöblindhet) en varg för X antal minuter, beroende på intensitet, dvs energiförbrukning) och sen röntgenstrålning som förstås låter honom se igenom objekt och ev. vargar c: Gammastrålningen är den enda av de tre bokstavsstrålningarna (alfa, beta, gamma) som är elektromagnetisk, men att springa runt och ge vargar cancer tror jag inte skulle funka här xD däremot kanske lätt manipulering av molekyler i objekt/eller förändra hela gammastrålningens funktion och göra det till en elektromagnetisk tryckvåg ist. c:
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd ~~~    tis 12 mar 2013, 00:06

Ska försöka ge något form av svar även om jag har svårt att tyda en exakt fråga xD

Ska försöka klargöra lite saker kring krafter till att börja med, tror det är enklast så.

Alla krafter som påverkar andra, eller tvingar andra vargar till att göra saker så som tillfällig blindhit, att man kroppkontrollerar andra osv är krafter som vi starkt undviker att rekomendera. Det är väldigt sällan som de är lyckade krafter och många brukar inse att de inte är speciellt roliga att rollspela alltid, men det finns så klart undantag. Telekenesi är ju ett exempel på på en relativt vanlig kraft som fortfarande kräver sin rollspelare, som kan funka hur bra som helst, men som också lätt kan bli fel om man är oaktsam.

Att "springa runt och ge andra vargar cancer" är väl inget man rekomenderar, men är nog inte en omöjlighet heller, men kommer krävas tillstånd av motspelare för den typen av kraft också förstås.

I överlag så tror jag inte man ska göra krafter mer komplicerade än nödvändigt, men det är ju en smaksak.


_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd ~~~    sön 31 mar 2013, 01:00

Okej, jag förstår. Jag tror det jag strävade efter med Volbara var något unikt, något som "ingen annan har" men angående hans tilltänkta krafter har jag ändrat mig nu och kommit på något bättre som antagligen passar både honom, mig och.. ja, resten av Numoori bättre. ^^ Något lite mer alldagligt kanske.

Men tack ändå! C: Uppskattar ditt svar.
 
[Avslutat] Tillstånd ~~~
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [AVSLUTAT] Tillstånd för...
» [Avslutat] Tillstånd??
» [Avslutat] Tillstånd ;)
» [Avslutat] Tillstånd?
» [Avslutat] Tillstånd!
Hoppa till annat forum: