Halloj allihopa!
Jag har ju tjatat lite om
renrasiga lawarvalpar i discordchatten så tänkte nu göra en officiell intressekoll. Har haft som ett mål att Wunjo någon gång ska träffa en lawarhane och bli en ensamstående mor, så om intresset är lågt nu så kan ju det betyda att jag gör ett till försök längre fram! :D
Så! Lite kort om Wunjo och hennes ursprung:
Wunjo är djupt
religiös och kommer en dag i den snara framtiden att söka sig till
LK, men innan dess kommer hon gå till Samudr. (Där hon potentiellt träffar en renrasig lawarhane
)
Wunjo har primärt
helande krafter och sekundärt
förutseende krafter. Hon är huvudsakligen mörkbrun med diskreta markeringar över ansikte och rygg. Hon har höga mörkbruna strumpmarkeringar på benen och svanstippen är mörk. Manen, klorna, ögonen och hennes mer iögonfallande markeringar är ljust mintgröna.
NOTERA: Valparna kommer att födas in i LK och tränas, så uppväxten blir hård. Var även med på att de även kommer stanna kvar i LK efter uppväxten
Krafter i släkten:Uruz(bror): Växter och helning
Vimur(mamma): Växter och helning
Barri(pappa): Vatten och styrka
Ingaz(mormor): Förutseende och helning
Tuppkammen, klorna och markeringarna är i färg som stämmer överens med vargens krafter!
Och nu till fadern:Tanken är hon ska träffa denne unge herre,
Brand!Som hans utseende och namn avslöjar, är primärkraften
eld. Sekundärkraft är
elektricitet.
Ganska snäll och lugn hane, inte lika religiös som Wunjo. En gentleman och har ett riktigt trevligt och artigt sätt. I hans släkt finns krafterna dimma, luft och vatten.
Jag har lekt med idén och doodlat lite designförslag, fritt fram att nappa ifall man skulle känna sig manad att ta en :D
1. (växtkrafter)
2. (elektricitet)
Namn:Detta har jag haft i åtanke redan tidigt hehe. Wunjos egna namn, samt brodern Uruz och mormodern Ingwaz är alla olika fornnordiska runor från den äldre futharken. Hade varit jättefint att se namntemat gå vidare till valparna!
Wunjo är alltså bokstaven "W" och betyder typ lycka (tror jag.) Uruz betyder vatten(?) och är bokstaven u.
Namnförslag från mig:Gebo (gåva)
Fehu (rikedom/även boskap lol)
Raido (resa)
Jera (år)
Othala (arv)
Eiwaz (idegran)
Sowulo (sol)
finns fler runor, bara att googla! Om man inte gillar nåt av namnen så kan jag vika mig för andra fornnordiska namn ;)
Tänkte mig nog max 3-4 valpar till kullen men kan flexa.
Hoppas ni finner intresse! :D
Fridens!~
/Marjo