Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Intressekoll  Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Intressekoll  Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Intressekoll

Gå ner 
+2
Harlequin
Fenris
6 posters
FörfattareMeddelande
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Intressekoll     tor 28 mar 2019, 09:54

Här om kvällen började vi prata massa på Discord om att Numoori behöver fler ondskefulla plots. Ondingen är lite out of fashion o vi har nu massa rättvisekämpar och inte så mkt dom kan kämpa emot. Vad är ens Qu's syfte förutom att föröka sig som kaniner? Så gick tugget och så vidare.

Jag blev mkt dedikerad till detta och började spåna på diverse sätt för karaktärer att motivera ondskefulla handlingar. Mindes plötsligt en sub-plot i Nätverket jag tänkt utveckla för två år sen och vill se om någon är pepp på att genomföra den med mig.
Dock ej inom nätverket pga... they dead.

En manshatarflock!
Honor som tröttnat på hanar som tar sig friheter, vissa kanske själva offer för övergrepp, andra bara true to the cause, som tar rättvisan i egna händer. Metoo x1000 al la the Gulabi Gang. Fast ännu vildare.
Baseras på tanken att våldtäkt inte är ngt naturligt förekommande utan att det är det tydligaste uttrycket för föraktet det manliga släktet har för honor, och att det enda botemedlet mot detta är döden (eller iaf massa stryk och en liten kastrering).
Målet - kvinnofrid för numooris tikar - helgar alla medel enligt denna flock som uteslutande består av honor. Dom är inte nödvändigtvis rationella utan har helt enkelt tröttnat och bestämt sig för att hämnas alla de systrar som redan skadats och dödat under hanarnas våld.
Typiska vargar som skulle råkat illa ut tidigare om dom redan funnits: Fiero. Damon. Sacheverell. Aimar. Shiva. Othello. The list goes on.

Andra drivkrafter för att stoppa våldtäkterna kan vara stolthet och främlingsfientlighet, t ex vrener som inte vill få sitt ädla blod nedsmutsat av trash ass men från ngn annan lägra stående art.
Eller bara en Kannibal Kool njutning för att döda men någon form av inre önskan om att kunna rättfärdiga det för sig själv.

Det behöver egentligen inte nödvändigtvis vara en flock, utan funkar också som en inofficiell grupp. Det jag främst undrar är om någon har en karaktär som är intresserad av att följa mig i detta nobla uppdrag?
Hör av er, kom med egna idéer om vad dom kan hitta på för urspårade grejer osv.

Finns massvis att läsa som Gulabi gang, t ex på deras wikipedia och i diverse nyhetsartiklar: https://en.wikipedia.org/wiki/Gulabi_Gang
https://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/02/gulabi-gang-indias-women-warrriors-201422610320612382.html
https://gulabigang.in/
Obs att Gulabi Gang gör extremt mycket annat arbete också och inte är rabiata galningar på det vis som denna flock kanske skulle tolkas som. Dom är bara kick ass women.

Fridens liljor :flower1:
Harlequin
Harlequin 
Utvandrad 

Spelas av : Zee | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tor 28 mar 2019, 17:23

Meeeen vad coolt! Är gärna på, om någon av mina honor skulle passa där dvs ^^ Har ju ett par stycken, allt som krävs är lite lätt radikalisering och sen är vi good to go!   Pewpew
avatar
Ehfra 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tor 28 mar 2019, 17:59

Kul koncept! En grupp honor som tröttnat på jävliga hanar skulle kunna vara rätt intressant då det finns en del karaktärer i Numoori som farit illa på grund av hanar som tror att de är något.

Måste bara fråga - hur viktigt är det för er att denna flock blir en motpol till de goda flockarna? En flock som vill freda utsatta vargar genom att jaga deras förövare låter inte riktigt som en ond flock i mina ögon, om jag ska vara lite tråkig. Tror väldigt få av landets goda flockar skulle se någon IC anledning att kämpa mot detta då handlingarna sker för att utrota onda vargar som skadat andra. Alla goda flockar använder sig av våld i dagsläget - de är ju ändå vargar - och det är i min åsikt väldigt osannolikt att någon av dem skulle reagera, som själva slåss för sin sak (däribland Qu, Jägarna, Ljusets Krigare, till och med Isil Anar). 

Kanske har helt fel, men vill ni verkligen satsa på att trigga igång de goda flockarna kanske inte ännu en typiskt god flock är det bästa alternativet. Sen är det inte upp till mig att avgöra vilken flock som får anses ond och inte haha, men tror ni förstår vad jag menar. Tänker mest på att ur ett "ond flock som ska trigga goda flockar"-perspektiv som ni nämnde behöver vi nog vargar som begår själviska, hjärtlösa handlingar som drabbar oskyldiga snarare än arga offer som ger sig på förövare som skadat dem. Varför skulle goda flockar vilja stoppa detta?

Återigen, tycker verkligen om konceptet och jag hoppas inte att ni tar illa upp på något vis, men då jag deltog i diskussionen om vårt behov av onda flockar ville jag gärna dela med mig av lite tankar.
Röskva
Röskva 
 

Spelas av : Ink


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tor 28 mar 2019, 18:21

Herregud Röskva är på tho
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tor 28 mar 2019, 19:19

I see what you are getting at Julia, men tanken är dock att Tekla och kompani ska gå lite till överdrift.. host host

Gjorde en mindmap för att motivera ondskefulla handlingar (använde en lite bredare benämning, att skada andra = ond) och på den fann jag t ex bakomliggande trauman, en önskan för hämnd, rädsla och en vilja att skydda sig samt tron på ett större syfte.
Syftet med flocken blir att döda alla hanar för "man kan ju inte veta om han nån gång kommer göra ngt dumt..". Och på så vis blir flocken ond då den dödar oskyldiga, pratet om övergrepp är mest ett sätt att motivera det för dem själva och andra. Tekla som karaktär är också väldigt influerad av vreners tankar om ädelt blod och det är mycket som en spin på det snarare än en faktiskt önskan att skydda svaga som hon driver detta.


Kortfattad motivering: alla män ska betala med sina liv för det ett fåtal män gjort mot några av oss.

All Men Must Die. *game of thones intro-musiken intensify*



[Edit: redigerade inlägget för vill ej råka såra eller kränka någon för att jag uttryckte mig dåligt <3]
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tis 02 apr 2019, 12:29

Ska vi göra så att vi testar att rolla lite o ser hur det går med denna lilla idé då? Tekla träffar gärna Röskva o ngn av dina karaktärer Zee c:
Figaro
Figaro 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tis 02 apr 2019, 17:22

Testa kan vi ju alltid göra! Vilken karris vill du möta eller tycker passar bäst? Jag har ju Harlequin omkring Eldskogen, som skulle kunna behöva ett syfte och som mycket väl skulle kunna joina, om så bara för att slippa ha tråkigt x)

Sen har jag ju Lazuli (Höstskogen) och Asami (Kaiwood) som är unga och lättinfluerade. De har en stark känsla för rättvisa båda två, så så länge man övertygar dem om att det de gör är bra och rättvist ska det nog inte vara några problem. 
Du får gärna välja vem du känner skulle funka bäst! :D
Röskva
Röskva 
 

Spelas av : Ink


InläggRubrik: Sv: Intressekoll     tis 02 apr 2019, 20:14

Jaaa tack! Ska bara få upp farten på rollsvar från min sida!!
 
Intressekoll
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Tärningsrollspel (intressekoll)!
» ÅRSTITLAR - intressekoll
» [Avslutat] Adoption, intressekoll
» Intressekoll (valpar, spermadonator, barnhem osv)
Hoppa till annat forum: