Hej!
Jag fick tidigt lite fria tyglar gällande Mariotte då det fanns väldigt lite information om henne, och har således tagit mig en del friheter (akta dig för admin, Julia
) med ängeln. Jag tänkte notera här saker som skett med ängeln under de senaste drygt fyra åren och erbjuda en helt ny beskrivning åt infosidan.
Det här är bara ett förslag, om det är någonting ni inte gillar får ni gärna peta själva <3 En del av texten är redan direkt från hennes nuvarande beskrivning.
---
Mariotte, hona, De Nyföddas ÄngelTill skillnad från sin syster Kadianotte vänder sig Mariotte till de yngsta invånarna i Numoori, de svaga och försvarslösa valparna, de som inte levt längre än timmar eller veckor. När hon väl valt en valp till sin skyddsling stannar hon hos den ovillkorligt, även om valpen inte vill veta av henne. Hon lämnar inte valpen förrän den inte behöver henne längre. Mariotte har i extremt sällsynta fall stannat upp i tonåren, men lämnar i regel mycket tidigare än så. Hon kommunicerar med valpen genom en röst i valpens egna medvetande. Medan det är olika hur valparna reagerar på Mariotte ses ofta valpens närmsta vän eller extramamma, den knyter lätt an till henne trots att hon bara existerar som en röst i värdens huvud. Hon uppmuntrar valpen till att tänka självständigt, göra misstag och komma fram till egna slutsatser om saker. Hon småpratar sällan, om alls. Hennes närvaro är oftast mycket påtaglig, men kan ibland kännas som på avstånd beroende på situation. Hon kan däremot inte styra valpen fysiskt annat än att uppmärksamma valpen på omgivningen genom att vrida på dess huvud, stanna en tass nära att trampa på något vasst eller liknande. Mariottes största kraft ligger i att kunna hålla valpen vid liv även i livshotande situationer. Skulle valpen till exempel ramla ner i ett vattendrag kan hon för en kort stund se till att den inte drunknar eller lider, trots att den dragits ned under ytan. Detta varar dock inte för evigt – såvida ingen hjälper valpen måste hon låta den dö. En valp som dör under Mariottes beskydd förs själen i stillhet till Chaibos och den oändliga friden. Den kan alltså inte bli en ande eller föras tillbaka från döden, då den genast finner frid. Mariotte fokuserar på en valp åt gången.
---
Sådär! Blev lite för långt kanske, men ah. En start i alla fall. Hoppas detta var rätt forum!
Uppdaterar er om Vit också: Har inte riktigt engagerat mig i henne än. Jag har dock inte glömt att det är hög tid för Mariotte att vandra vidare haha, så det ska i alla fall fixas senare.
En andra uppdatering: Mariotte har nu lämnat Vit, men det vet ni redan <3