I nuläget har vi ingen ruta för var karaktären befinner sig, och ingen liknande ruta, lite av en anledning. De rutor som finns på profilerna, utöver den allra översta informationsrutan, är tänkt att du inte ska behöva uppdatera mer än en, eller högst ett fåtal gånger om inte någon större förändring sker. Du behöver exempelvis inte fylla i information om din karaktärs ras eller föräldrar mer än en gång, vilket gör profilen lätt att fylla i, utan krav på att den ständigt uppdateras.
En ruta som innehåller var din karaktär befinner sig känns, i min personliga mening, lite överflödig. Den skulle behöva uppdateras väldigt regelbundet, eftersom att karaktärer förflyttar sig en hel del under rollspelen. Det är lätt att fylla i den informationen (och information som t.ex. karaktärens nuvarande hälsa och liknande, som också behöver uppdateras mer regelbundet) i den första informationsrutan högst upp på profilen. Det är sådant som den rutan är till för :)
Det är också lätt att se var en karaktär befinner sig i nuläget om den har en tidslinje uppskriven, då tidslinjer gärna nämner var rollspelen i fråga utspelar sig. En spelare som väljer att uppdatera sin tidslinje regelbundet har därför redan en ganska tydligt uppskriven plats som karaktären är, eller har, befunnit sig på, medan en spelare som inte känner för och väljer att inte uppdatera regelbundet inte behöver känna att de måste fylla i den informationen någonstans. Jag vet av erfarenhet att många spelare gärna slipper uppdatera sin info väldigt ofta.
Som alltid tar vi i Crew gärna emot åsikter och diskuterar om detta, och om många spelare på sidan väldigt gärna vill ha en ny ruta på profilen för var karaktärer befinner sig, så får ni gärna lämna kommentarer här och visa ert intresse. I nuläget skulle jag rekommendera att använda den första informationsrutan för information som uppdateras ofta, och låta resten av profilen vara info du inte behöver ändra så mycket :)
Fridens liljor
/MPh