Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 21 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 21 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Svamplingar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Svamplingar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Svamplingar

Gå ner 
+2
Zaron
Frenja
6 posters
FörfattareMeddelande
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Svamplingar    fre 08 dec 2017, 16:27

Hej alla!

Som det ser ut så ska Frenja ha valpar (svamlplingar/skivlingar). Vem fadern är kan hon dock inte säga, för hon har inte den blekaste aning. Fadern kommer alltså vara en NPC, vars utseende inte riktigt har blivit bestämt ännu. Kommer utgå från designerna som Älg & Punkis pillar med till sina valpar. ( : 

Lite info om Frenja

30 centimeter hög i manken. Korsning med räv, fakarg och några andra små raser som gett hennes specifika utseende. Hon har Solenergi och Förutseende som krafter.
Frenja är beronde av en russvamp som hon lärt sig att odla själv men som också finns ute i numoori, om än den är något ovanlig. Då hon har svampat i många år så har detta lett till att hon har underliga saker för sig och inte alltid reagerar som en o-svampad varg av hennes storlek bör göra i många situationer. Man kan helt enkelt säga att hon är underlig. Pratar konstigt och har sig. (:

Om man skulle vara sugen på en valp så skriv gärna upp ert intresse. (Jag har ett dokument med namn som Frenja skulle kunna tänka att döpa sina kommande små svampar till. Hihi!) 
Frenja kommer inte kalla sina valpar för valpar men skivlingar eller svamplingar.

Murkla
Kantarell (Eventuellt Julias valp)
Ticka
Gomphus
Kremla (Älgs valp)
Mussling
Sopp
Karl-Johan (Punks valp)
Skivling
Spindling
Riska (Vics valp? <';)
Russula
Sporus
Goliat
Motagg

Angående valparna så ska dom vara små, inte större än 40 centimeter som vuxna.

Mer information kommer längre fram! <3


Senast ändrad av Frenja den ons 03 jan 2018, 02:18, ändrad totalt 3 gånger
Zaron
Zaron 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    fre 08 dec 2017, 17:42

OKEJ!!! Jag har typ ingen info alls om min valp. Och den lilla info jag har har jag lyckats tappa bort för tillfället...... MEN! Okej. Den är liten och töntig.

Tanken är att valpen är en giftvarg, och har blivit det pga Frenjas konstanta svampätande. Så valpen är hög 27 timmar om dygnet, alla dagar i veckan. Minns inte vad jag funderade på för krafter, måste hitta det där dokumentet innan jag säga säkert.

Men den glöder lite i mörkret. Ögonen och markeringarna på vingarna. Plus att den har glödande kroppsvätskor, som typ saliv. Och kiss.

Även om jag typ inte vet något om valpen kan jag visa utseende redan nu:

Svamplingar Vingsvampling01_by_severedmoosehead-dbw3sso


Svamplingar Vingsvampling01_glod_by_severedmoosehead-dbw3ss2

Svamplingar Vingsvampling02_by_severedmoosehead-dbw3srm


Vad gäller namn funderar jag antingen på Riska eller Kremla, men det lutar otroligt mycket mer åt Kremla.
Jodano
Jodano 
Död 

Spelas av : Vic | Död


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    fre 08 dec 2017, 22:14

Det här är på riktigt den bästa tråden på Numoori <3
Arkal
Arkal 
Vampyr 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    fre 08 dec 2017, 22:25

Jamen då ska jag ju också ha en sån här dårå :fingerguns:
Jag har inte heller så mycket info om min Svampling, MEN
1, Karl-Johan är namnet för det är det bästa som någonsin existerat
2, Han skelar
3, Han är en dragspelsvarg inspirerad av bosse(suuuper mycket dragspel)
4, nu vet jag nog inte mer. Bifogar designen ändå. Vad ska han ha för krafter? Vet inte. Töntkrafter? Dunno.
Svamplingar T54voi
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    lör 09 dec 2017, 11:28

Åh, såna bedårande svamplingar <3 Frenja kommer vara stolt, typ. (':

Det jag tänker angående farsan är att det kanske inte bara finns en, utan att det är en kull med två fäder för att öka möjligheten med färgdesignerna om man är sugen på en.

Det kommer var obligatoriskt för valparna att ha varsin svamphatt, gå på led och hålla varandra i svansarna när dom ska på utflykter.

Mer info kommer! <3
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    lör 09 dec 2017, 16:04

!!!

Lägger in en intresseanmälan för en liten Kantarell, eller "Kanta" om man är lat ;D

Lite startinfo sådära:
För att vara en knarkvalp är hon inte heeelt bakom flötet, men är definitivt skev och lustig. Hon är närgången och har ett gällt skratt, och skrattar gör hon åt det mesta. Hon är dock snäll i grund och botten, men är sådär onödigt högljudd, jobbigt påflugen och envis. Får ofta hicka.
Kantarell är tänkt att gå i.. ja, kantarell-iga färger, alltså gyllene och creme. Hon har även tecken i mörkt grått, men har inte bestämt hur det ska se ut där riktigt. Velar mellan vingar/inga vingar, lutar mot inga. Får återkomma. Lång fluffsvans. Strax över 30cm manke som fullvuxen.

Gimp fungerar inte som jag vill och bildresultat kommer inte bli det minsta presentabelt, men lägger in ett litet preliminärt färgschema i alla fall xD

Svamplingar 2uot5hd

Såå det var allt till att börja med. Detta är som sagt bara en intresseanmälan tills vidare :D
Zaron
Zaron 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    lör 09 dec 2017, 17:12

Hittar inte mitt dokument, sååå... får lösa hitta på ny info om skivlingen.

- Jag har bestämt att den heter Kremla. Det namnet känns rätt. Det känns bra. Svamplingen känns som en Kremla.
- Kremlans vingar är för små, så den kan inte flyga. Däremot kan den använda dem för att hoppa längre och glidflyga en kort bit.
- Kremlan kommer bli 30 cm hög. Because smol Frenja.

Vad gäller krafter så... jag har en idé, men behöver samtala med crew om den innan jag faktiskt bestämmer nåt.
Och jag skickar väl en sammanställning av all info sen när jag faktiskt vet mer saker.

Kremlans personlighet tänker jag mig väl är typ... hög. Att den är en töntig hög med flummig närvaro. Eller nåt. Och att den pratar med andar. Vissa som faktiskt är andar, och vissa som är hallucinationer pga giftet i kroppen. De... ger inte alltid de bästa råden. Som typ att hoppa ner för ett högt träd. För att den kommer studsa upp igen för att marken är mjuk och studsig. ELLER NÅT jag vet faktiskt inte riktigt ännu.
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    ons 13 dec 2017, 01:37

Åh Julia, vad kul att du är intresserad! <3 Gillar verkligen färgschemat. 

Svamplingarna kommer att födas i Döda skogen, i Frenjas träd. Hon kommer ha gjort mysigt där, tagit massa mjuka saker och fixat ett litet bo. Några pinnar här, någon päls från ett dött djur som hon hittat. Lite sånt. Några fjädrar hon tagit från några stackars fåglar. 
Kanske några fina dekorativa stenar som hon snott. (:

När dom blivit tillräckligt gamla kommer dom att göra en resa ända bort till Ötamon. Valpar ska få jaga Silannis! Woohoo! Kul kul. 

Frenja kommer att uppfostra skivlingarna med följande prioriteringar. 1. Ta fina saker, spelar ingen roll om det är någon annans sak. Är den fin behöver du den med all säkerhet. 2. Svampa. Det är bra att svampa, man mår bra av att svampa. 3. Se till att din svamphatt är fräsch.
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    ons 03 jan 2018, 01:39

Pysslar på en liten kantarell som du kan få om du fortfarande är intresserad, Julia. <3 Tyckte så himla mycket om färgschemat som du länkade.
Svamplingar Kantarell_by_cougra-dbyq8cj
Zaron
Zaron 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    lör 13 jan 2018, 01:27

Namn: Kremla
Kön: Hona
Personlighet: Svårt att säga just nu, känner att jag behöver spela henne för att veta
Utseende: Se bilden nedanför. 30 cm hög som vuxen. Minimala vingar som inte gör någon nytta alls mer än att få henne se fånig ut. Ögonen glöder grönt.
Kraft: Energi och kan-se-saker-som-hänt-på-en-plats-kraft/tillbakablickar
Övrigt: Giftvarg pga Frenjas svampande, så hon är konstant hög. Har kroppsvätskor som glöder (glöden blir svagare när det torkar). Måste krama om någonting när hon ska sova, brukar bli sin egen svans om ingen finns i närheten. Tycker om att slicka på saker, så de börjar glöda.

Svamplingar Kremlan_by_severedmoosehead-dbzsmtz
(Klicka på bilden för att komma till en större variant)


Whoop, totalt ändrat utseende! Och finns en risk att jag ändrar något igen xD Men som det är just nu, så ser hon ut sådär! Och det kommer med 100% säkerhet fler egenheter till listan.
Vit
Vit 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    fre 09 feb 2018, 21:49

Jag är så sjukt seg!! MEN, jag har bestämt att jag vill ha valpen :') Den är jättefin <3
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Svamplingar    lör 10 feb 2018, 14:50

Åh, vad kul Julia! <3
Du får självklart säga till om det är något du vill ha ändrat med designen så ser jag till att fixa det.

Jag har tänkt ta tag i dessa valpar runt vecka 9 - 10, tills dess finns jag tillgänglig över skype eller discord.
 
Svamplingar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: