Rubrik: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling lör 15 apr 2017, 22:08
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! Svaret finns längre ner!
Hallå där!
Nu är det dags, återkomsten av en gammal tävling som ni som varit med ett tag troligtvis känner igen. Det är dags för en ny "Så ska det låta" tävling!
Tävlingen går till så att jag de kommande dagarna kommer att uppdatera det här inlägget med bitar av en sångtext, och er uppgift är att lista ut vilken sång det är som texten kommer ifrån. För att klura till det så har texten blivit omarbetad på ett mer eller mindre långsökt vis, men det är en sång som jag är övertygad om att de flesta har hört.
Tävlingen kommer uppdateras med lite mer text varje dag under tävlingens gång, och kommer att avslutas fredagen den 21a April.
För att vara med och tävla vill jag att du: 1. Skickar ett svar i den här tråden, så jag vet vilka som är med. 2. Skickar ett PM med din gissning till Kilah, eller till mig via Skype.
Det är helt okej att gissa mer än en gång, men vänligen skicka inte mer än en gissning åt gången, och vänta tills jag har bekräftat om din första gissning är rätt eller fel innan du skickar en ny.
Skicka inte din gissning i den här tråden! Då blir det för lätt för andra att gissa ;)
Och då till själva sångtexten! Vilken sång är det här? (Omgång 5, sista omgången)
"Slutar sitta, återgår till banan Avslutade min fängelsetid, gissade Gick hela avståndet, nu ligger jag inte längre ner En ensam snubbe och dennes ovilja att förlora mot döden
En ospecifik mängd tillfällen går det lite för snabbt Ni omvandlar er kärlek mot ett pris Tappa inte taget om gamla oäkta minnen Du får inte ge upp annars dör de
Det var i den här sekunden mitten av den kamouflerade bestens storm Det kommer just nu vara dustens onykterhet Att räta på sig mot antagonistens eggande Inte den första vi vet om som inte dött Hänger efter sitt rov under de mörka timmarna Och denne skådar dig och mig med centrat av den stora missens oväder"
Ledtråd 1:
Originalsången är på Engelska
Ledtråd 2:
Sången har ett nästan 1 minut långt instrumentalt intro
SVAR (klicka för att se vilken sång det var):
Sången som söktes var Eye Of The Tiger med Survivor!
De tre första att gissa rätt kommer få varsitt pris, men om det är väldigt många som gissar rätt kan fler komma att utses som vinnare.
Priserna i fråga kommer vara avatarbilder! (Ungefär 500px breda)
Om du gissar rätt i andra (2) omgången kan du välja mellan: • Enkare PS avatar - Exempel 1 - Exempel 2 • MS Paint avatar
Om du gissar rätt i tredje till fjärde (3-4) omgången kan du välja mellan: • Enkare PS avatar • Enklare MS Paint avatar - Exempel 1 - Exempel 2
Om du gissar rätt i femte (5) och sista omgången vinner du en enklare MS Paint avatar.
Ha så roligt, och lycka till! Fridens liljor /MPh
Senast ändrad av Kilah den lör 22 apr 2017, 10:04, ändrad totalt 5 gånger
Blair #Dissad av Aurinko
Spelas av : Elsa
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling mån 17 apr 2017, 08:40
Skickar PM! :')
Valkyrian Antagen
Spelas av : Punkis
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling tis 18 apr 2017, 19:22
Jag vill vara med :'D
Fabrali
Spelas av : RoseLife
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling tis 18 apr 2017, 23:47
Skickar pm
Qauaz Död
Spelas av : Skruk | Död
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling ons 19 apr 2017, 00:01
Skrev på Skype c':
Kilah Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling lör 22 apr 2017, 10:04
Tävlingen har nu avslutats!
Svaret hittar ni nu både i första inlägget och här nedanför, i en spoiler-flik så att den som kanske vill klura lite till fortfarande kan göra det. Klicka på "SVAR" texten för att få veta vilken sång som sökts!
SVAR:
Sången som söktes var Eye Of The Tiger med Survivor!
Tre gissare lyckades klura ut svaret! Elsa gissade rätt redan i omgång 2 Skruk och Rose listade ut det i omgång 3
Tack till de som gissade, och till alla som jag vet suttit och klurat hela veckan även utan att komma med en gissning. Det har varit underhållande att se era kugghjul snurra ;D
Fridens liljor~ /MPh
Tramptass Död
Spelas av : Tafs | Död
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling lör 22 apr 2017, 18:25
ehehehhehe:
:fingerguns: :fingerguns: :fingerguns:
Sponsored content
Rubrik: Sv: Så ska det (fortfarande) låta - Tävling