Vem är online | Totalt 118 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 118 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Nikita x Remikauri | |
|
+7Kilah Shikage Mivria Acier Murderotic Zarec Nikita 11 posters | Författare | Meddelande |
---|
Nikita Död
Spelas av : Mattiz | Död
| Rubrik: Nikita x Remikauri mån 10 okt 2011, 00:21 | |
| TJOHO! Typ Numooris äldsta par ska skaffa valpar och vi söker nu en massa söta små valp rollspelare, tänk er möjligheterna! Smexiga små renrasiga stäppvargar, det blir inte dåligt de ;D
De vi söker är folk som vill spela valpar ur en kommande kull alltså och om det är några som vill spela en äldre varg, asså vuxen/ung varg som är från en tidigare kull, de är ju trotts allt ganska gamla och ganska konstigt om de inte fått valpar tidigare xD lol men asså valpspelare mellan 0-20 m.år iaf ^^ |
| Zarec Död
Spelas av : Nelly | Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri ons 12 okt 2011, 16:05 | |
| Jag vill :D En liten wolfis till meejj tack<3
Om ni vill alltså o.O |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri ons 12 okt 2011, 16:10 | |
| NIKITAAA!! Skulle vara roligare ifall alla dom föddes unga istället för att redan ha äldre valpar :3 För då kan Treontha va sånna som inte skaffar ungar när dom själv är typ.. värsta ungdomen om du förstår va jag menar hihih :3
Juste, glöm inte att valparna ska ha två namn då också! Ett dom får direkt vid födseln, ett smeknamn. Och senare i livet få ett "familje namn" :3 |
| Nikita Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri tor 13 okt 2011, 00:42 | |
| Ja självklart ska det vara en kull med nya valpar, men vi ville bara nämna att det fanns chans för andra att spela redan vuxna valpar också, från en tidigare kull då självkalrt :') Ja det där emd namnen väljer ni självkalrt själva, tror inte vi ska ha något speciellt namn mönster, så det är bara att välja allt ni känner för ;D Jätte kul att folk är intresserade, jag blir super happy, valparna kommer bli smexy < 3
Tja vi kanske ska disskutera eventuella krafter m.m? Jag har inte direkt tänkt ut Nikitas andra kraft ännu, ens x) Funderar dock på Telepotering, etersom de skulle bli granska bra med hennes jobb om man säger så ;D |
| Zarec Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri tor 13 okt 2011, 17:02 | |
| Jag skulle vilja ha en liten åsk&ljudvarg ^^ Namn funderar jag på Shaunee och Charine :) Får se hur det blir men vill ha en liten flikka<3 |
| Acier Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 14 okt 2011, 11:28 | |
| Skit kul att se fler intresserade på allvar, öm älskar första mönstret du la upp Eqii, på den där vildhunden ^^ Skit snyggt faktiskt, att ajg inte tänkt på de xD
Öm namnen e brau, krafter sure, ni borde tänka ut lite mer detaljerade utseenden så kanske jag kan måla ihop något :')
Öm öm öm öm öm öm öm öm ööm öm Ni kan ju skriva så här efter så jag får lite bättre koll på er ;)
Födelsenamn | Smeknamn[Det kontot heter, som Nikita, Acier?????? MIKKIS???] & Familjenamn... | Kön | Kraft | Utseende, Ögon färg, kropps typ, svans längd m.m Mönster och pälsfärger xD SJÄLVKALRT, skriv en liten början på en personlighet Något jag glömt? |
| Mivria Moraltanten the Admin
Spelas av : Lin
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 14 okt 2011, 15:11 | |
| Å hej å hå här hade det skrivits!! Vilken trevlig överraskning 8D
För er som inte vet det så är det ju jag som spelar Remikauri. Tror i princip att alla som vill spela kan få spela en valp, och som tidigare sagt så om man vill spela en äldre så ska det ju föreställa från en tidigare kull eftersom att dom är så pass gamla. Tror det är en äldre dotter som ska skapas som heter Dakota, hon är dock inte skapad än, men Gagga har sagt att hon ska spela den så vi får se =3
Jag har tyvärr svårt å ta på mig å rita någon av valparna i dagsläget, har en alldeles för lång "att-rita-lista" så ni får förlita er på mattiz 8'D
Kanske kan rita en gruppbild på dem i framtiden eller nåt iaf ^^
Älskar era idéer på valpar!
_________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
|
| Shikage Vandrare
Spelas av : Nelly
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 14 okt 2011, 16:00 | |
| Ja :D Nelly/Zarec här för de som inte visste ^^ Jag kan inte rita på datorn, haha, så kan inte fixxa bild själv xD Och jag hittar aldrig snygga bilder som jag tycker passar på google -.- Men aja, skriver lite faktis här då :)
Födelsenamn; Charine Smeknamn; Shanuee Familjenamn; Zika Kön; Hona/Tik/Tjej ^^ Kraft; Blixt och ljud :) Utseende; Ganska lik sin mor i kroppsformen, men vit med mörkbruna mönster. Gepardstreck ner från ögonen, som en gepard har alltså. Leopardfläckar på hela sig, men färre i ansiktet och inga alls på benen, benen är helfärgade mörkbruna. Brun svartspets också, höll på att glömma det.. Och en "ål" (streck längst ryggraden) som är mörkbrun. Leopardfläckarna ska vara mörkbruna i kanterna och ljusare brun i mitten. Ljusblåa ögon, stor FLUFFIG svans, haha! Någonting mellan medelstor och liten wolfis, har inte bestämt mig än, tror minsta laget för medelstor varg. Om man inte fattar nått får jag försöka kladda nått i skissblocket.. :) Fråga om jag är dålig på att förklara ^^ Personlighet; Har inte riktigt bestämt mig än, men tror det blir en glad, utåtriktad varg som kan bli ganska bitchig xD Lite cheerleaderstuk, haha ^^
Är elektricitet en egen kraft eller kan man räkna in den i blixt? *nyfiken* Skulle lixom vilja ha en blanding, men inget måste ;D
Senast ändrad av Shikage den tis 18 okt 2011, 20:03, ändrad totalt 1 gång |
| Nikita Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri mån 17 okt 2011, 00:36 | |
| Det där sista med din varg får du ta med några av ADMINSEN, Eqii, så får de överväga ;D Jag har nämligen ingen aning om det är möjligt, men Eld är väl möjligt medtanke på att blixt/Elektrisitet är det eftersom Remi ahr Storm, vilket kopplar det samman lite då x) Nikita ska ha en Komuflash kraft ist för Telepotering som gör att hon blir doft & ljudlös, samt att hennes päls skiftar lite i färg efter omgivningen, inte osynlighets kraft alltså utan att hennes päls skiftar i frägtoner = extremt svår att upptäcka xD
öm häftigt de där med att hon ska vara blind, Nikita hjälper henne gärna med att träna henne med det :') Så hon får bättre hörsel m.m ;D Gillar för övrigt era Designer, ska ta och skissa lite på bilder när ajg ahr tid. Mkt i skolan just nu xS |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri mån 17 okt 2011, 01:04 | |
| Kom ihåg att dom även är renrasiga stäppvargar! ;> *pet in* |
| Zarec Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri tis 01 nov 2011, 22:42 | |
| Tjoho, här står det still :D Ska det vara två valpar i den nya kullen och sen kanske en gammal...? |
| Acier Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri tis 01 nov 2011, 23:03 | |
| Jag e typ emo och jävligt off, så har inte tid att måla några bilder tyvärr just nu och jag loggar in jävligt sällan, så alla vet detta. Öm weinar inte, men säger bara till alla att jag är inte svår att få tag i utanför Numoori, men här är det omöjligt för jag kikar in 1 gång i veckan typ.. Ha de brau alla < 3 |
| Kilah Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 04 nov 2011, 14:11 | |
| Klart hos mig med allt. ^^ Ha det bra Mattiz. <3 :3 |
| Remikauri Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri sön 04 dec 2011, 14:49 | |
| Ska försöka reda ut den här röriga tråden nu en gång för alla 8D
Alltså det ni ska tänka på att det är renrasiga stäppvargar sen hur många år sen som helst så det kan inte vara för udda grejer på vargarna, inte när dom föds iaf, vad som händer senare kan man ju inte säga, och varken remi eller niki är ju super-speciella utseendemässigt, men utseenden med fläckar/mönster är ju ok i alla varianter. När det kommer till krafter så får ni helst gärna hålla er till sånt som är mer typiskt stäppare eller som inte går utanför för mycket. Vad ni sen gör med karaktärerna eller hur dom är som personlighet är helt upp till er förstås, och att de får en egen historia, och om ni vill stanna i Treontha eller ej är ju också upp till er. Vi vill ha spelare som är villiga att fylla dessa önskemål någorlunda känner vi, så säg till direkt om ni inte är beredda på att spela en verkligt renrasig stäppvarg. ^^'
Det finns många häftiga idéerr, men vissa kanske är lite för häftiga, och sen vill vi bara ha spelar som vet att dom kunna lägga ner kärlek på sin karris och inte bara skapar en ny för att det är kul för stunden för att sedan döda karrisen en månad senare för att det inte blev lika kul direkt som man tänkt sig. Så var ärliga mot oss och mot er själva när ni säger att ni vill spela en, det är allt vi begär. Ville bara få de utrett ^^
Vet knappt hur många spelare som är intresserade nu men vi kommer nog inte vilja ha för stor kull, så om ni fortfarande är intresserad så svara gärna kort med ett inlägg och vad ni tänkt för typ av karaktär nu när vi vet mer vad vi har för önskemål nu när jag och niki diskuterat igenom det hela lite mer.
Eqii: Som din jordvarg, tror att de t.ex går utanför stäppvargen lite väl mycket tyvärr, även om jag tycker det var en väldigt cool idé, men passar inte in på den här kullen bara är jag rädd för. D:
Ni som eventuellt ångrat er kan ju säga till också så vi vet. Vi ska försöka få igång den här kullen så fort alla valpar är klara. ^^ |
| Shikage Vandrare
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri sön 04 dec 2011, 15:19 | |
| Tja, jag är iallafall superpepp på en liten stäppare =D Personligheten tror jag kommer få växa fram lite ju äldre hon blir, men resten av det jag redan sagt kommer jag hålla mig till =) Längtar jättemycket tills vi får igång den här kullen ^^ |
| Emon
Spelas av : Gagga
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri sön 04 dec 2011, 15:34 | |
| Åh, har liksom missat det här xD men jao, som jag snackat med dig innan så skulle jag vilja ha en valp av den här kullen. =) Har bild åt henne men den är på mn dator, är på pappas nu så.. =')
|
| Shikage Vandrare
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 09 dec 2011, 17:02 | |
| Jag tror vi får stryka Beatice/Missa/Foxå från listan på valprollare pga det som hänt va?
Aja, men skulle någon kunna förklara lite om hur saker och ting funkar i flocken? Eftersom vi (eller är det inte bestämt ännu vilka som kommer spela valp?) nu ska rolla 'infödda' valpar i Treontha, kanske det kan vara bra att veta lite om flockens historia, ranger, tilltalssätt och sånt? För själv vet jag inte särskilt mycket om flocken x) |
| Colosseum
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 09 dec 2011, 17:56 | |
| jag vet inget om flocken =o Har det förresten skillnad hur vargen ser ut? För jag har liksom planerat en avrg som ser typ ut som den som föreställer en Stäppvarg i forumet Raser... En ljusgul med mörka fläckar.. =) Har fått lov att låna den bilden, men har fixat en annan som hon kan ha som valp... =) // gagga, emon |
| Remikauri Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 09 dec 2011, 18:54 | |
| Rensade bort missahs inlägg eftersom att de antagligen inte var så seriösa..
Men okej vilka intresserade har vi kvar då? =) Gagga och Shikage?
Om ni två ärklara med att vilja spela en så är det nog okej. Skulle vara kul med en till spelare dock, så antingen om Zarec är intresserad fortfarande eller om det dyker upp nån till som vill spela renrasig stäppare.
Angående utseendet så gäller fortfarande att vi vill ha ganska naturtrogna vargar men med exotiska mönster, dom ska inte sticka ut som regnbågar utanha färger som kan passa in på en stäpp i vildmarken för bra kamouflage, och de vanligare är ju just fläckar av olika slag som kan variera med er fantasi. Om ni ser till remi och niki så kan ni nog ungefär se vad jag menar med vad som menas med stäppvarg.
Röda,bruna, gula färger är väl de vanligaste skulle jag säga. Skicka gärna in era bilder ni tänkt er! |
| Shikage Vandrare
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri fre 09 dec 2011, 21:19 | |
| Ehm, tänkte bara säga att jag spelar Zarec, skrev det i första inlägget jag skrev med Kage här, men aja ^^
Ehm, jag har problemet att jag inte har någon ritplatta o.o Så har lite svårt med bilder... Men kanske kan försöka hitta nån lineart att kladda lite på i picnik elr nått =) |
| Demethra
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri tor 15 dec 2011, 16:08 | |
| |
| Demethra
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri ons 28 dec 2011, 17:05 | |
| |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Nikita x Remikauri | |
| |
| | Nikita x Remikauri | |