Pågående Event
Senaste ämnen
» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Zarec ----- press ;D Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Zarec ----- press ;D Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Zarec ----- press ;D

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Zarec
Zarec 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Zarec ----- press ;D    mån 03 okt 2011, 19:14

Zarec ----- press ;D Zarec10
Bild av underbaraste MoonPhanter<3

Snabbfakta
Namn: Zarec
Ras: Naktakivarg
Mankhöjd: 93 cm (Stor varg)
Vikt: 62 kg (?)
Fysisk hälsa: Bra, men har en mindre skada på höger framben
Psykisk hälsa: Vacklar...
Krafter: Charm och Illusion
Styrka: Charmen, trädklättring, smidighet
Svaghet: Känslig för telepatiska krafter
Språk: Svenska, engelska


Personlighet
Zarec är en slug hanne som använder sina krafter så ofta han hinner, utnyttjar andra vid varje chans och älskar att kränka andra på olika vis. Han kan egentligen vara väldigt fräck och rent av elak, men tack vare hans charm är det ytterst få som märker det. Charmen är det som gör att han kan bete sig hur han vill - det är ändå svårt att tycka illa om honom. Visst finns det dagar då han är trevigare, men det är inte allt för ofta. Honors hjärtan är hans favoritnöje - att leka den perfekta drömprinsen och sedan krossa illusionen.



Bakgrund/Historia
Zarec föddes i en genomgod Naktakiflock på en liten ö, inte del av Numoori men väldigt nära. Flocken var så god vargar kan bli, de var vegetarianer och vägrade skada någon oskyldig, respekterade gudarna och allt sådant där. Men Zarec var lite annorlunda, han kunde bete sig hur han ville och ingen kunde skälla ut honom eller straffa honom. Han behövde inte som de andra vargarna gräva efter rötter och klättra efter mat, utan maten kom springandes frivilligt till honom i form av levande varelser. Men vid femton års ålder kom hungersnöden till ön, de ätbara växterna försvann och därmed djuren. Flocken svalt. Till slut tvingades Zarec av hunger locka till sig en av sina egna, sin syster som måltid. Hungrig som han var fortsatte han sin jakt på de andra tills flocken sade emot, jagade bort honom från ön. På vägen genom benkusten, på flykt till numoori, levde han endast på fisk han lyckades charma till sig och under vandringen gjorde han sin första illusion, att en varg jagade honom och han trodde på det blint. Det tog ett tag innan han tagit sig över, och då var han redan arton och visste om att vargen bara varit en illusion, något han skapat själv.


Krafter
Charm ---
   Han är allmänt charmig, nästintill omöjlig att säga nej till och svår att tycka illa om. De flesta märker det inte ens, inte mer än att han är ovanligt stilig, och inte många reagerar på hans retsamma och utnyttjande personlighet. Han kan också lite hypnos på köpet, kan sätta folk i trans bara av att vara.
Illusion ---   Han kan ännu bara visa bilder i invider eller gruppers hjärna, få dem att se en förvrängd syn på verkligheten. Han jobbar på att kunna överföra känsel i sina illusioner, men klarar inte detta ännu då han inte använder sig av denna kraft allt för mycket.


Relationer Klicka på namnen för att komma till deras profil.
Barndomsflock --- Familj --- Ni må vara ursprunget till mitt kött och blod, men antingen dödade jag er eller så försköt ni mig. Ni har inget värde i mitt minne, varken som föda eller flock.
Fallulah --- Leksak --- Inget att säga.
Toyota --- Dödad--- Hah! Du är för lättpåverkad, men nu slipper i alla fall den här världen ännu en svag varg.
Violet --- Hatad --- Jävla hona, nästa gång vi möts kommer det inte sluta som senast.
Nirvana --- Leksak --- En eftermiddagslek, inget annat. Men tänk på dina ord, hona, kalla inte någon feg precis innan du vänder ryggen till och flyr. Då börjar man undra vem som egentligen är feg...
Azul --- Främling --- Huh. Om det inte vore för att vi blev störda av den där Cierzo-hanen skulle du ha hamnat i min charms grepp.  
Roneen --- fd. tjänare --- Du bara försvann? Nåja, inte för att jag saknar dig.
Crepsley --- Främling --- Bara ett av många möten.
Yraz --- Främling --- Du hann aldrig säga ditt namn... Vem kan du ha varit, helvite? Någon som sökte efter ensamheten i alla fall.
Azazel ---Främling --- Du föll för min charm på ett sätt jag inte visste hanar kunde... Vad kan du ha tänkt när jag försvann, och charmen med det?
Black --- Starkt ogillad --- Fhm. Får man inte gå vart man vill i den här världen?


Relationer med Eira,Thayala  och Aamon kommer när de rollen är avslutade.
 
Zarec ----- press ;D
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Zarec är död.
» Wes press
» Pacquita's press
» ~LIHAI PRESS~
» Falloura's press
Hoppa till annat forum: