Hej Crew!
I samband med zombie eventet så har jag en fråga som rör min karaktär Lelirium. c:
Det är ju så att hennes kraft är energi. Hon samlar ständigt energi från sin omgivning, både från växter och andra djur, vilket gör att hennes energireserver aldrig töms -vilket har både för och nackdelar såklart. Detta är någonting som hon inte är medveten om, och hennes kraft drar ständigt till sig energi för egen vinning, vilket resulterat i att hon är en ytterst eftertraktad värd för sjukdomar, infektioner, virus och bakterier. De klistrar sig fast i den vägg av energi som alltid ligger runt henne, och livnär sig på det rika energiflödet. Detta är också någonting hon själv inte är medveten om, det är ju mer något av en sidoeffekt av hennes kraft, och av någon anledning angriper de här sjukdomarna aldrig henne. Utan de ligger och gottar sig tills dess att hon befinner sig i närheten av någon som är extra mottaglig för infektioner eller liknande, och hoppar då över till den individen.
I informationen om eventet står det att man kan delta och låta sina karaktärer ställas inför zombies utan att de nödvändigtvis behöver bli infekterade och själva förvandlas till varelser som hungrar efter hjärnor. Vilket leder mig till min fråga.
Skulle det vara ett alternativ att Lelirium möter en zombie som hon tvingas döda, och på så sätt kommer väldigt nära i kontakt med detta virus, men att det då fastnar i hennes energi utan att det bryter ut inom henne? Vilket gör att hon bär med sig viruset och kan då råka infektera andra om någon skulle råka bita henne (observera att hon inte kan smittas med att själv bita någon annan), precis som en värd av viruset - men hon är själv inte medveten om det.
Såg detta som en chans att leka med möjligheterna hennes kraft ger henne, och delta i eventet! Men vill självklart kolla först så att det är okej. 8D
(hoppas jag skrev i rätt forum..)