Vem är online | Totalt 182 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 182 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Att tänka är Farligt. | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Key Utvandrad
Spelas av : Lullu | Utvandrad
| Rubrik: Att tänka är Farligt. sön 25 sep 2011, 00:53 | |
| Ja, nu sitter jag här igen. Framför datorn alltså. Och det är sent. Och jag kan komma på miljooner "viktiga" grejer som jag egentligen då borde göra, istället för att sitta här som den enda inloggade användaren på Numoori denna sena timme och skriva oviktiga grejor. hehehe.. skolarbetet ligger bara 80cm ifrån mig i en fin liten*host* hög och väntar på att bli gjord. Men jag tänker inte göra det. hehe.. det är lördag. ... söndag kanske.. men det är natt! Och jag känner för att göra aaallt annat i världen förutom att sitta med heemskt tråkiga matte B eller svenska! ... jo, förresten; ni som fortfarande tvivlar på att jag verkligen har en sjukdom som inte tillåter mig skriva kort.. jag blev tillrättavisad av min svenskalärare i torsdags. Jag skrev för mycket då vi skulle göra en tankekarta. >:| hon kräver för mycket av mig! jag klarar inte av att fatta mig kooort, aargh.. orden bara rinner ur mig! Jag vet, visst är det tortyr att läsa allt jag skriver? *evil smirk*
Men då skiver jag såhär nu; Snälla lilla människa som inte orkar läsa novellinlägg, sluta HÄR. För det jag kommer skriva är av ingen vikt, och det är producerat av min trötta, sockerhöga hjärna. Såå, då vi var av med latmaskarna kan jag fortsätta! ... jag skojar, U know I Love U Guys! 8D
DET HAR JUST VARIT KARAKTÄRSVECKA PÅ SKOLAN. Yay! Och det innebär att alla i Estetiska Bild-programmet, som jag går haha! 8D, har varit indelade i grupper och arbetat på olika projekt som då skulle vara klara till Frikvällen igår som tog plats i stan. Ni vet, alla affärer har öppet till nio på kvällen~ Så. Vi gavs temat Cryptosporidium, som vi skulle arbeta med. ... ni som inte vet vad Cryptospodirium är ska jag förklara här nu för er; Jag är ju norrlänning och bor i Skellefte(å) och vi har haft en parasit här i vårat vattenända sedan våren som gjort att vi inte fått dricka det. Drack man vattnet fick man sitta och sova på dass, tro mig när jag säger att folk faktiskt gjorde det! Det var inte en nådig parasit, nepp! Men nu är det iaf fixat och vi får dricka vattnet igen och alla är glada och nöjda~ SÅ. Nu när ni vet det; Vi i min grupp kom då fram till att jag och en till tjej skulle dra på oss våtdräkter och 'personifiera' denna parasit. De andra i gruppen, vi var totalt fem pers, skulle ta kort av oss och sedan redigera ihop allting så att det skulle bli till ett fint bildspel/en video som då skulle visas upp i ett skyltfönster i några övergivna möbellokaler som är totalt söndermöglade. Så. I måndags drog jag och min kära klasskompis på oss våtdräkterna, och så gav vi oss ut på stan! (jag svär, jag har aldrig varit så snygg som var var i den där våtdräkten xD) vi hade rånarluvor på oss också, kanske jag bör säga.. Det var iaf skitkul. Folk stirrade som om vi var aliens där vi gick i våra vackra våtdräkter. Vi var till och med i älven, såklart var det ett måste då cryptosporidium var i vattnet och vi ville få det att se ut som att parasiterna, jag och min vän, kom kravlande upp ur vattnet och sedan tog oss in i stan och tog över allt~ Det.var.kallt.som.fan. Men kul! 8D Jag måste dock säga.. att en hel dag i en våtdräkt, då man är i ständig rörelse och klättrar upp på hustak, skuttar över torg, klättrar på fontäner och badar i älven, det tär på kroppen. Och dagen efter, tisdagen, var inte nådig. Det kändes som om någon hade stått och misshandlat mig med ett baseballträ då jag sovit. xD mina knän är faktiskt fortfarande lila sedan vi krälade uppför nya stentrappan som rester sig från älven till parken...
Och jag har ju börjat gå på gym en gång i veckan! 8D *yay me!* Då jag rider måndag, tisdag, (varannan fredag, lördag, söndag,) finns det inte mycket annan tid än onsdagarna jag kan befinna mig där. Det var iaf en ordentlig plåga att fara dit på onsdagen, då jag fortfarande var mörbultad efter den där våtdräkten, som jag faktiskt misstänker var en storlek för liten åt mig... Vi har bara en dykardräkt här hemma, så jag var tvungen att låna våtdräkt från min klasskompis som var den andra parasiten 8D Ja, det var iaf skönt ändå. man vill få bli sådär ultraslut någon gång också, bara för att få veta att man lever liksom 8D Och gårdagen; fredag, var lyckad. Ja, nästan. Vi fick slippa skolan då vi skulle på vernisage(stavas det så?) på kvällen och spana in allas våra verk. Men när jag kom dit så sade dom att den pappvägg, som filmen skulle visas på, jag och en annan ur min grupp arbetat med hela tisdagen och onsdagen, vi hade lyckats då lite 3d-effekt på den med hjälp av frigolit(..brasverigedåjagärtrött?)bitar och annan kartong, hade förstörts! De hade placerat våran vägg just intill en fontän som sprutade vatten överallt, och det vatten som hamnade på golvet hade våran vägg sugit i sig som en tampong. Så den var oanvändbar, och vi fick använda en vanlig, tråkig, platt pappvägg istället. Men det funkade, och det var trevlig med en kväll på stan också 8D
Jo.. en annan sak jag kan häva ur mig, då jag inte tror någon orkat läsa allt mitt flumm hela vägen hit ner? xD, är att just innan jag gick på vernisagen så var jag på ögonkontroll~ .... man kanske säger synundersökning..? Hur som, så har jag tvivlat på min syn sedan skolan börjat om. Det mina kompisar kunnat läsa hur tydligt som helst på tavlan, har jag inte sett alls, då det mesta som lärarna skriver ser ut att vara ett blurr. Ja, jag fick iaf kastat i fejset igår att jag är närsynt och jag har ett brytningsfel och jag behöver glasögon. Jag har ingenting emot glasögon, hittade idag ett par skitläckra bågar som jag nu beställt, men vad som är chockerande är HUR DÅLIGT JAG FAKTISKT SER. D: och synen på mitt högra öga är mycket sämre än på det vänstra. Närsyntheten har jag ärvt av fadern min. Vilket då betyder att jag boorde se bra på nära håll. Men det brytningsfel jag har, gör att jag ser dåligt på både långt och nära håll. Snubben som undersökte mina ögon sa att jag borde ha glasögon även då jag läser, men jag tycker det går bra utan. Problemet är att om jag suttit och läst i en bok, så vill läraren att jag ska rikta uppmärksamheten emot tavlan, får jag ingen skärpa alls. Och när jag sedan ska fokusera på boken igen, tar det en stund innan jag lyckas få någon skärpa på det också. Alltså; Glasögon ska bli skönt. För just nu är jag trött på att inte kunna skilja lärarnas bokstäver åt ens om jag sitter på främsta raden i klassrummet.
Jaa men.. det var väl typ allt jag kunde komma på att skriva idag/kväll/natt 8D Just nu sitter jag med datorn i knäet, mumsar choklad och hatar det ting som tyckte att mensvärk var en bra idé. Men jag mår ändå gött... OH DET FINNS EN SAK TILL JAG KAN SKRIVA!! Två egentligen.. :3 DET ÄR SÅ JEFFLA SKÖNT ATT VARA TILLBAKA PÅ NUMOORI!!! GUUUWD VAD JAG SAKNAT ER ALLA! Och så en sista sak; Jag ska till Teneriffa över jul!! *happydance* Jag har inte varit utomland, förutom till Finland typ vartannat år men det gills inte för det är så nära, sedan jag var sex år! Och då var jag till Turkiet, och eftersom jag var så liten minns jag typ ingenting.. Så Teneriffa över jul!! Guud vad jag är taggad!! 8D Dessutom är jag ju en människa som hatar att fira jul, så att vi ska resa bort då gör allting bara ännu skönare! x3
Blev en del extra text där.. 8D men som jag sade i början; täänk på min heemska sjukdom~ xD Det var väl typ.. allt 8D jag borde sova. Jag är så trött. Skärmen börjar bli suddig. Eller är det min syn som bara blir värre..? 3__3 ahaha jag är så rolig då jag är trött!~ ..... det tycker såklart ingen annan än jag 8D god natt!
NEJ EN SAK TILL!! Vill ni kunna tänka ordentligt? Alltså, bara få låta alla tankar löpa amok och så och typ.. få en stund för en själva som gör gott för själen och så? Lägg er då i en soffa eller säng eller hängmatta, ha mörkt omkring er och så lyssnar ni på filmmusik! Jag gjorde det tidigare ikväll; släckte i rummet, lade mig i soffan jag sitter i nu som håller på att döda min stackars bak, och satte datorn att spela det album jag tagit hem av Two Steps From Hell. Immediate Music och E.S Posthumus har också riktigt sån där härlig musik som rensar hjärnan och låter en bara.. vara.. typ.. ja.. 8D
Nu. God natt. *räknar inte med att någon ska ha orkat läsa allt* xD |
| Niara Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. sön 25 sep 2011, 02:22 | |
| trots tequila och mintuu så orkade jag läsa allt. kommer dock inte komma ihåg imorgon.. .men ändå, det var fint de du skrev <3 nu ska jag sova <33 nattiii |
| Key Utvandrad
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. sön 25 sep 2011, 14:32 | |
| Dina ord värmer så gott. :3 Tack för att du orkade läsa all den där oviktiga skiten, och det gör absolut ingenting att du inte kommer komma ihåg xD |
| Reikon Död
Spelas av : Embla | Död
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. sön 25 sep 2011, 14:48 | |
| Ickefreu <3
Äntligen en låång text utan orsak för oro, jag läste ofc allt min sköna <3 och ååh, glasögon <3 Då kan du bli sexibibliotekarie ^w^'
Heewheew, men bara så du vet så skall jag myygla den förbannade våtdräkten som misshandlade dig.. om du vill iaf (L) Även om du verkade ha trevligt med den sen.. undertiden.. whatever xP
YAY FÖR LYCKA och trevlans trevligheter. Men att tänka äter upp dig hjärna, iaf om du bara ha en ensam lite charlie-hjärncell *klappa lite ömt på sin Charlie och ge henom lite gowdiiis*
OCH EN DAG SKALL JAG OXO BLI DUKTIG FLICKA OCH BÖRJA GYMMA IGEN :DD en dag...
LOVE YAAAH <333 |
| Weed Utvandrad
Spelas av : Millan| Utvandrad
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. mån 26 sep 2011, 20:22 | |
| ååååååh det måste ha varit vi östersundare som spred cryptosporidium till er! |
| Mikayo Död
Spelas av : Mattiz | Död
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. mån 26 sep 2011, 22:14 | |
| Jag har saknat min lullu <3 |
| Sleazoid Crew Flockledare
Spelas av : Zara
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. mån 26 sep 2011, 22:22 | |
| Bara en liten notis: Läste allt, gött det låter med lite ruuuliga grejer, borde jag bekanta mig med xD
Over and out, i guess, hare gött ^^ |
| Key Utvandrad
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. tor 29 sep 2011, 21:35 | |
| ICKEFREU: My honey, my love~ Jag älskar dig. Och jag borde inte vara förvånad att du orkade läsa allt, om än det mesta av det kan anses vara hardcore mindfuck xD Och det där med sexig bibliotekarie.. vet jag inte.. alla säger samma sak när man nämner att man ska skaffa brillor, jag förstår inte varför! haha xD Våtdräkten var en pina. Och hade ont i hela kroppen dagen efter. men det var kul. Och det var tyvärr inte min dräkt, annars hade du gärna fått förinta den. 8D När det kommer till min ensamma lilla hjärncell... så planerar jag att skaffa honom en sexy liten flicka så att det kan bli fler hjärnceller, så slipper jag lida så av mitt tänkande 8D *smart*
DINA ORD VÄRMER SÅ GOTT I MITT HJÄRTA, SOM DU VET ALLTID KOMMER TILLHÖRA DIG!~
WEED: Det har varit en plåga och jag hoppas ni är nöjda. >8| .... nej, jag skojar bara~ xD Bor ju i en by lite utanför stan, så jag har inte lidit av att inte kunna dricka vattnet. Men det har varit en pain då man varit på skolan.. .__. och polarna har varit tvungna att koka sitt vatten hemma. Stackarna. Men nu är allt safe and sound again~ 8D ...ommannusägerså..
MATTIZ: JAG HAR FAN SAKNAT DIG MED!! bara så du vet det. nu vet du det. bra. :'3
ZOID: Tack för att du läste allt 8D Och om man ägnar sig åt lite roliga saker då och då i livet, tror jag bestämt det känns som att man lever längre... eller.. kortare... de säger ju att tiden går fortare då man har roligt D: Svårt det där. Men tack. :3 |
| Sleazoid Crew Flockledare
Spelas av : Zara
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. tor 29 sep 2011, 22:59 | |
| Varsego, och nog har du nog rätt i det, livet blir väldigt mycket mer intressant och roligt om man tar för sig att ha lite kul, då gäller det ju bara att faktiskt göra det då också ^^ |
| León Död
Spelas av : Marie | Död
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. fre 30 sep 2011, 06:19 | |
| Saknat dig! D: Och TDN behöver komma i gång igen! :DD Hihi, läste aallttt till och med! ^^' Och du din lilla råtta har inte ens sagt att du har varit till Finland vartannat år, trodde att ingen besökte vårt fjuttiga lilla land! D; x) |
| Reikon Död
Spelas av : Embla | Död
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. sön 02 okt 2011, 16:46 | |
| < 33333333333333333333 ÅÅÅH JINITY HJÄRTA (L) (L) (L)
Jag finns alltid där för dig baby! KÄRLEK! :3
Och juste; du är sexi i ALLT, brillor blir ingen skillnad - möjligen att du (om möjligt) blir ännu hetare x'3
LOÖÖOOVEH! |
| Weed Utvandrad
Spelas av : Millan| Utvandrad
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. ons 05 okt 2011, 22:08 | |
| haha vi fick koka vattnet/köpa vatten i tre månader eller vad fan det var D: och östersund ska vara sveriges 'miljöstad'.. och ja, vi fick typ konstig mat på skolan. Vi fick inte äta pasta, grönsaker osv, allt som behövdes sköljas i vatten! |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Att tänka är Farligt. | |
| |
| | Att tänka är Farligt. | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |