Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 19 gäster.

Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för ängel Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för ängel Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för ängel

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för ängel    fre 28 nov 2014, 01:01

Jag gnällde för MP för ett tag sen om att jag skulle vilja ha en ängel till en av mina karaktärer men att de som var lediga inte passade, så hon sa det att det fanns möjlighet att skapa en som sedan skulle komma att bli en officiell sen när den inte längre skyddar en varg, så det är vad jag ska fråga om nu: en egenskapad ängel! :D Detta är bara basic info (som är något bristfällig i form av namn...) som jag sedan kommer skriva om till en löpande text och grejer, och antagligen utveckla i personligheten, om det är så att detta går igenom c:

Det gäller då en ängel med fokus att skydda sin familj;
Namn: Har inget atm D:
Kön: Hanne
Personlighet: Han är väldigt egensinnig av sig och gör lite som han själv vill, även om han lyssnar på sin skyddsling förfrågningar. Huruvida han väljer att uppfylla dem är en helt annan femma. Till en början kan han verka väldigt stel men han slappnar snabbt av och retas gärna med sin skyddsling. Gör i perioder inte så mycket väsen av sig, medan han i andra är supersocial. Men trots att han retas och kan vara irriterande, och även när han är borta, så kommer han alltid fram och är orolig om han märker att någonting är fel som sin skyddsling. Han bryr sig otroligt mycket då han lätt fäster sig vid sin skyddsling.
Historia: Han var en gång i tiden en varg som såg det som sitt livsuppdrag att skydda sin familj. Han fick dock aldrig möjligheten att göra det då han blev omkullsprungen av ett gäng hjortar. Medan han låg där och blödde, full av ångest över att inte ha fått skydda sin familj, bad han till gudarna om att få ytterligare en chans och de gick med på att låta honom skydda familjer, men aldrig sin egen. Och han skulle för alltid känna att det aldrig är nog oavsett hur många han än räddade. Desperat gick han med på detta och fick en status som ängel.
Utseende: Rödbrun med vingar i samma färg som svagt skimrar i guld. Han har även en ljusgul, glödande aura runt om sig. Ögonen glöder även de i gult.

Förmågor: Han ger vargarna han besitter extra styrka (antingen fysisk eller kraft, men aldrig båda samtidigt) om de ber om det (ibland skiter han i vad de säger ändå) eller om han anser att det är nödvändigt, låter rädsla rinna av dem och skänker dem lugn, förmågan att känna av andra änglar och demoner och förmågan att känna av om någon familjemedlem är i fara (förutsatt att de är i närområdet).
   Den förhöjda styrkan och lugnet är sådant han väljer att skänka om det behövs. Förmågan att se andra väsen och förnimma fara är sådan som kommer utan att ängeln styr över det.
   Styrkan ger han bara om det är i samband med att skydda familjen, annars är han väldigt sparsam med den biten. Lugnet kan han skänka när hans skyddsling verkligen är panikslagen eller bara allmänt skiträdd.
Visar sig genom: Endast som en röst. Enda gången den besatta vargen får se honom är då han leder dem vidare till Chaibos, så inte ens alla som haft hans beskydd har sett honom.

Självklart försöker han hjälpa sin skyddsling så gott han kan, men han kommer aldrig ge någon hjälp i att ta andras liv om det inte är för att direkt beskydda familjen. Så att någon kan vara ett potentiellt hot köper han alltså inte. Han försöker även undvika att skyddslingen dör av skador och dylikt, men kan inte ingripa direkt.


SÅ! Det var vad jag hade c: Känns någonting oklart eller inte funkar så skrik högt, så ändrar jag :D
Öfrin
Öfrin 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ängel    fre 05 dec 2014, 10:46

Killar! Jag har funderat lite, och funderar på att ändra lite smågrejer! :D

Jag skrev ju innan att ängeln gick med på att skydda familjer men aldrig sin egen, så jag tänkte det att eftersom ängeln ser sin skyddsling som sin familj så kan han inte direkt skydda denne. Han kan de dem kraften att skydda deras familj och dylikt, men aldrig om det gäller för deras egen vinning eller överlevnad.

Såg också att jag missade skriva en del som jag hade i huvudet... Mitt fel! Det gäller det där med att alla hans skyddslingar inte har sett honom och att han bara hjälpt en del vidare till Chaibos. Har de inte dött för att skydda sin familj så vågar han inte hjälpa dem på grund av att han personligen misslyckades, för att han skäms och är rädd för vad de ska säga.

Så. Eh, ja. Det var bara det. *derpar iväg*
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ängel    tis 23 dec 2014, 00:51

Haha tänk om alla våra änglar/demoner var lika välutvecklade! Chilla lixom!

Tycker det låter väldigt vettigt, speciellt med din version två som du skickade in, så kan du få en ängel.

Som vi skrivit i tidigare trådar nyligen så är villkoren för att skapa en ängel/demon att den bli officiell, och att när karaktären som du ger ängeln till från början så småningom dör, så kommer ängeln gå vidare till en annan karaktär. Man ger alltså sin ängel/demon till Numoori så att den blir officiell, för att vi ska hålla koll på alla våra änglar och demoner där ute.


Älg, du kan försöka skriva ihop en mer kortfattad, sammanfattande text som kan passa på ängel och demon-sidan, men vi kan ta resten privat.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd för ängel
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för ängel
» [Avslutat] Tillstånd för ängel
» [Avslutat] Tillstånd om ängel
» [Avslutat] Tillstånd att bli en ängel
» [Avslutat] Tillstånd ängel
Hoppa till annat forum: