Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 183 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 183 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
# Lek med mig! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
# Lek med mig! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

# Lek med mig!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död

InläggRubrik: # Lek med mig!    fre 12 sep 2014, 17:43

Zeeeeey-Sooo” Ljudet från den ljusa rösten dog snabbt ut i den täta vegetationen när den unge valpen ropade efter varghonan hon följt under en tid. Obekymrat klampade hon omkring i skogen som var så obekant och trots det mörker som de täta trädkronorna skapade på marken så kände hon sig inte rädd. Valpen var på ett bra humör, nyfiken på vad världen hade att erbjuda idag. Det hade tidigare på morgonen regnat och trots att ynglingen hade tagit skydd i ett buskage var den bruna pälsen fortfarande fuktig. Temperaturen som jungelklimatet erbjöd höll henne dock tillräckligt varm för att inte frysa.

Färgranna bevingade fjäderbollar dansade omkring den nyfikna vargen var på hon glatt jagade dem tills de försvann bland bladen högt upp i skyn dit Novali inte kunde nå. Alla ljud omkring i omgivningen skapade en stämning som höll valphonans humör på topp, hon ville leta reda på allt som lät och gav ifrån sig ett nytt exalterat gläfs var gång hennes blick fick syn på en ny varelse. Marken var full av ilande fjällvarelser som var omöjliga att få tag på. De trodde förmodligen att den unga valpen skulle äta eller skada dem, men allt hon ville var att leka.

Kvällen innan hade hon stött på ett kadaver från ett svindjur som hon girigt stoppat i sig utan att lämna en endaste rest kvar till resterade fän i skogen. Hennes sinne var dock fäst på nutiden och det vattenfall hennes blick nästan besatt fastnat på. Klumpigt rusade hon mellan stammarna, tog ett stort skutt och landade i en vattensamling med ett plask som skrämde iväg vartenda groddjur som fanns i närheten.

Privat för Vitnos / Pem.
Vitnos 
Död 

Spelas av : Dick | Död

InläggRubrik: Sv: # Lek med mig!    tor 18 sep 2014, 23:08

Egentligen så hade han följt efter den andre lite sedan det regnade och denne låg gömd i ett buskage. Men han hade tappat bort den andre och direkt slutat bry sig tills denne ropat ut något och han hade vänt sig om för att förstå att den andre inte var så långt bort trots allt. Han övervägde vad som var mest intressant. Att gå tillbaka till revirets mittpunkt och sova eller se vad det är för någon filur den där andre. Till sist vann den andre hans intresse och han gick tyst fram emot den andre. Han bar fortfarande den lilla trä-figuren överallt. Vad det var sa han aldrig, men använde man mycket av sin fantasi så kunde man urskilja att den skulle ha ett huvud och fyra ben men en kort liten sak som - om man lägger till ännu mer fantasi - man kunde få till en svans. Så, det såg nästan ut som vilket fyrbent djur som helst. Varför han bar runt den hela tiden visste ingen. Han hade inte sagt det till någon. Han tyckte ingen behövde veta det heller så varför skulle han säga det?
Nu stod han lite halvdold bakom ett träd och tittade på den andre, hur denne sprang fram och hoppade ner i vattensamlingen fick honom att känna sig lite konstig. Han kunde inte avgöra vad det var han kände och avfärdade det snabbt som inget då det knappt kändes hos honom. Han lade försiktigt ner trä-figuren på marken och fortsatte titta på den andre. Hans ögon speglade inte mycket av honom själv. Tristess kunde ses ganska klart men inte mycket mer. Han såg inte ut som om han ville hoppa i och leka med henne, men inte heller som om han ville gå därifrån. Så vad ville han egentligen? Introducera sig? Han var osäker. Den andre verkade inte vara en Sådan. Så kanske att hans moder skulle tycka om denne?

(Sorry för seg svar >x< och derpigt svar.. )

# Lek med mig!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: