Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:59 av Yaroslava

» Uppviglare [P]
Igår på 20:30 av Tora

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 20:25 av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 20:19 av Tora

» (Avslutat) Tillstånd om Aspekt: Demonen Durano
Igår på 16:56 av Sleazoid

» (Avslutat) Andeo Niara
Igår på 16:55 av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 11:33 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 11:14 av Aegir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
sön 12 maj 2024, 16:37 av Sigrid

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Angelus x Medusa Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Angelus x Medusa Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Angelus x Medusa

Gå ner 
+10
Bushi
Baugur
Locura
Chargie
Demetrius
Caligato
Mivria
Thzuki
Murderotic
Angelus
14 posters
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Angelus x Medusa    ons 17 aug 2011, 17:53

Vi pratade lite om detta på förra sidan, att Angelus och Medusa skulle få små vrenungar. Och det var sjukt många som var intresserade 8D
Men eftersom att jag och Mikkis är överens om att det bara ska vara fyra valpar i kullen så kommer inte alla som ville få spela någon valp. Detta för att vi inte vill ha någon valp som skapas, och sedan bara blir liggandes för att spelaren inte har tid eller ork till karaktären.
En valp ska spelas av mig, en av Mikkis. De två andra ska Bubbah och Miv få spela ;D
Och då var det klart!

Såååå... nu är det alltså dags!
Medusa är på smällen nu, som Mikkis uttryckte det. Med andra ord är alltså valparna på väg så det känns som att det är dags att börja planera lite ;D
Så de som nu ska ha en valp får lov att joina denna tråd så ska vi prata ihop oss lite! 8D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    ons 17 aug 2011, 18:35

HAHA PÅ SMÄLLEEN! <3

Ja sen så skulle de va bra/roligt ifall folk vill lägga upp sina valpar här med, dvs utseendet :3
Miv va sugen på att göra en bild på dem allesammans, då det inte är så många heller. Hade först tänkt spela en tik, men tror nog det blir en hane iallfall :3
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    ons 17 aug 2011, 18:42

Ahahahahahaa vad jag har väntat på att få se denna tråd komma upp!! :'')
Har har ju bild och personligheten klar, vilket kommer att bli het awesome!! =w=
Meen jag har tyvärr inge namn eller krafter.. men det kommer väl då det är
dags hoppas jag (: ♥♥
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    ons 17 aug 2011, 19:30

Äntligen! :D sitter på en mobil i Italien så är lite svårt å skriva för mycket, men joinar kort nu iaf 8D har längtat efter dom här bebisarna, hihi! Jag ska spela en hane hade jag tänkt, inte bestämt namn än, men väljer mellan flera förslag. Och som mikkis sa så ritar jag gärna gruppbild senare. Jag får skriva mer i helgen när jag är hemma vid en dator, men har gratis wi-fi på hotellet så kan smyga in och hålla koll på tråden 8D

En allmän fråga till våra päron, hur kommer livet se ut när vi föds? Är vi med i en flock, lever vi med båda föräldrarna osv, så man har koll på sin sociala status :)

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    ons 17 aug 2011, 20:26

Haha well, Medusa och Angelus är med i samma flock till skillnad från många andra här på Numoori så det är ovanligt. Men dom kommer att ha båda föräldrarna vid sin sida. Men sen hur dom blir som föräldrar vet jag iinte D: Vi har inte planerat så mycket kring just det, så kanske även ska kunna börja göra de hihih 8D
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 18 aug 2011, 08:17

Ja, jag kan tänka mig att Angelus kommer vara ganska sträng när det konmer till uppfostran. För han själv fick ju lära sig efter ganska hårda regler. Däremot kommer han knappast skrika åt siana små, utan mer straffa dem genom att ignorera dem eller nått ifall de gör feeeel ;p
Men visst kommer han att älska valparna, även om han kanske inte visar det så mycket.
Som Svårt att säga hur han kommer vars för han är en lite udda varelse, så jag ska inte säga för mycket här men nu vet ni ungefär ;D

Och ja, som Murder sa. Båda föräldrarna finns där och de föds väl i Treontha. Om inte Medusa har andra planer, hihiiii ;p
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    fre 26 aug 2011, 13:42

Okej, eftersom att jag är typ sjukt mega ultra super taggad på en vren bebis så lägger jag upp min idé på ungen i tråden nuuuu ;D

Namn ;; Väljer just nu mellan Vine, Yeqon och Tannin... Men är inte riktigt nöjd med något av de namnen. Så ska fundera över det hela, men ah ;D

Personlighet ;; Han kommer att vara lite av den tystlåtna typen, precis som Angelus. Dock ska han inte vara lika kyligt lugn utan lite mer livlig och energisk, även om det inte kommer att bli överdrivet mycket av den egenskapen ;p I övrigt stolt, präktig - Den typiska vrenen. Uppskatta sin härkomst och bete sig på ett väldigt artigt sätt. Tror att han kommer stanna i Treontha ganska så väldigt länge, om inte livet ut (men man vet ju aldrig vad som händer). Dock ska han tro på Gudarna och ha både respekt och tillit när det kommer till dem. Vet inte riktigt vad mer man kan säga om den saken, det är ungefär den bilden jag har över honom. Den kommer väl att utvecklas mer sen ;D

Utseende ;; Han kommer att vara mörk, antingen mörkgrå eller svart, men med en vit rand längs halsen, över bröstkorgen, under magen och ut till svanstippen. Ni fattar nog vad jag menar ;D Och såklart stora öron, långa ben med allt för stora tassar, smal och utdragen kropp... Ja, den vanliga vrenkroppsbryggnaden. Och ögonen ska vara blåa, som hans faders (:

Kraft ;; Jag vet inte ifall det är möjligt, men skulle vilja att han hade kraften att kunna se framtiden, nuet och det förflutna. Dock skulle det inte vara något han kunde kontrollera särskillt bra, utan något som skulle komma och gå lite som det ville. Måste dock fixa ett tillstånd, men eftersom både Damon och Miv är med i denna tråd borde de väl kunna fundera över det hela ;p Ananrs så har jag funderat ifall han kanske skulle ha formskiftning eller något annat hokus pokus, men det bästa vore det dära med att kunna se olika händelser i tiden. Hoppas att det går att ordna 8D

Där har ni en någorlunda intressant bild av min lilla pojke som jag har tänkt skapa. Ifall det undras över något mer så finns det alltid möjlighet att fråga såklart ;D Men jag tror att det mesta var ganska klart!
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    fre 26 aug 2011, 14:00

Ahaa då kommer min lilla vrenbabys då! : D
Och ja jag suger på att förklara^^'

Namn: Har inte alls kommit på något tyvärr! D: Men det kommer! ^^

Personlighet: Hon kommer nog inte att vara som någon av sina flocksyskon.
Gudarna kommer inte att finnas i hennes tro utan hennes 'Gud' kommer att
vara den Svarte Herren(döden). Annars så lär hon nog vara en lite kall och tystlåten
varg men käftar gärna emot beroende på vad det gäller. Om hon stannar i Trenotha
vet jag inte, tror inte att Murder kommer att gilla henne så hårt ^^'

Utseende: Min lilla flicka kommer att nästan se ut som sin mor!
Svart päls över hela kroppen förutom manen som kommer att vara ganska
(vad säger man?) långhårig och rödsvart brindle med svarta ögon ^^
Även på undre delen av svansen finns det lite rödacktigt, typ att det kan
se rött ut i vissa sken (: Och utansidan på öronen kan se lite grå ut ^^
Angelus x Medusa 284623_130143970407441_100002355168963_219956_37001_n

Kraft: Hmm.. Funderade på typ nå svart magi liknande men vet inte om det går.
Men spegelvänd magi är något jag har funderar på länge så det blir nog kanske det ^^

Ursäktar för den usla bilden men ville bara kunna göra så jag visste hur hennes
päls skulle se ut.. men hon ska se ut som en vren ja ja! ^^''
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tis 06 sep 2011, 10:38

Har gjort en enkel skiss på min bebis nu (som vuxen), låt mig presentera: Baugur! :D

Har ingen ögonfärg på bilden, men tanken är att han ska ha samma som Angelus, men jag kom dock inte ihåg vilken de var.. xD

Så Angelus.. Vad har han för ögonfärg? 8D

Har inte bestämt så mycket mer om min förutom att han ska ha den här mörka färgen med inslag av ljusare runt ljumskar och ögonen, och att han ska vara väldigt stor och slankt byggd. Hade dock tänkt att han ska ha klor, men blev inte så nu..

Angelus x Medusa New_character___baugur_by_rockylin-d48yqdf

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tis 06 sep 2011, 14:43

Angelus har ljust blåa ögon. Typ som himlen en vacker sommardag 8D
Haha, vad poetisk jag känner mig...

I vilket fall som helst, när jag ändå skriver här i tråden, så...
Mivria, Murder - vad sägs om min kraft som jag vill ha på min vren pojke? ;D
Att han ska kunna se framtiden, nuet och det förslutna. Det kommer som sagt inte vara någonting som han kan kontrollera, utan en sak som kommer och går lite som det vill. Han kommer inte att veta ifall det är framtiden eller det förslutna, eller någonting som händer just när han ser det. Utan ah... Ni fattar nog vad jag menar.
Skulle vara AWESOME ifall det gick att ordna 8D
Bara så ni vet... Tänk över det.
Caligato
Caligato 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 08 sep 2011, 18:29

Är jag den enda tiken här eller? xDD
Nej men nu känns det som om att min varg inte alls blev fin.. inte alls! D:
Nu.. vill jag inte vara med nå mer xD
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 15 sep 2011, 08:56

NOEWS! Överge oss inte Bubbah D;

I alla fall.. Blir typ sadface, känns som att tråden står stilla. Och jag är mega taggad att börja spela vrenbebis, haha. Känns som att jag tjatar hära, men ah xD Ni får ha överseende!
Har i alla fall bestämt namn, Tannin blev det (:
Och kraften har Mikkis godkänt, så det kommer att bli en liten tidsskådare av min vren ;D
Ska börja skissa på en liten bild, kommer att bli awesome 8D
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 15 sep 2011, 20:44

Nejdå jag ska inte lämna er!! xDD
Men känner mig bara så... Dålig blad er Dx xD
Nej men jag måste komma på ett namn till min och komma på hur
hennes kraft ska fungera.. Har aldrig haft någon med ren svart magi .___.
Vad är de för nå? xDD Låter hel ballt meen... jah ^^''
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 15 sep 2011, 20:51

klart du inte ska lämna oss <33

De enda jag bestämt om min är ju namnet, Baugur 8(

Krafter är nästan de drygaste. Har absolut ingen aning om vad han ska ha för krafter D:

men angelus, din pöjk har ju en kul kraft iaf 8D

*ska försöka lära sig all namn*

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 22 sep 2011, 12:25

Woho! Fest hos Mange 8DDD

okej, fråga inte varifrån det kom...
I alla fall, krafter brukar vara det svåraste att komma på tycker jag också.
Men det är bara att fundera på det (:
Förr eller senare kommer man på något som passar, och då är det bara att köra på det!
Kämpa vidare (:
Demetrius
Demetrius 
Vampyr 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 22 sep 2011, 15:44

Men har alla sin bild/design klara? Min är typ klar.... Men tänkte fråga Miv lite snällt om hon kanske skulle kunna göra en slarvig skiss till honom sen så jag slipper ha denna fula lineart ahaha D; <3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 22 sep 2011, 18:22

Hihi mikkis kan göra nån skiss ikväll eller under helgen :D

Kan ju skissa en gruppbild också. Är lite för seg för att orka göra superseriösa bilder, men ska bli en fiin gruppbild nån gång också ^^

Min design är väl klar mer eller mindre, funderar på krafter fortfarande, men sånt kan ju komma allt eftersom också, brukar låta mina karaktärer växa in i sina krafter.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    mån 26 sep 2011, 07:45

min bild är klar ikväll!

Eller bild och bild... Min halvtaskiga skiss gjord med penna och papper. Jag har aldrig riktigt haft gåvan att hantera de två sakerna D;
Dock så kan man åtminstone se vad det är ;D
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    sön 02 okt 2011, 14:10

Kan ju börja skissa på en enklare gruppbild när jag väl har allas idéer till karrisar :D


När hade ni tänkt att dom ska födas?

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    mån 03 okt 2011, 20:40

Allt mitt är klart 8DD
Förutom namnet.. Hjälpa mig lite med de? (a)
Krafterna måste jag förstå mig på lite mer men allt sånt är klart, det är bara namnet som är var^^'
Funderar på om hon ska få lite utstickningar av horn i äldre ålder? (:
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    mån 17 okt 2011, 09:12

Angelus x Medusa 1tswbc

Eftersom att jag inte har tillgång till min egna dator plus all skit som händer i mitt liv just nu blev det en snabbskiss med en lineart som jag kladdade lite på i paint. Men det räcker för att ni ska fatta hans teckning i alla fall ;p
Allt det svarta ska vara mörkgrått/stålgrått, medan att det gråa ska vara vitt. xD Kanske lite udda att jag inte använde de färgerna, men kändes så jobbigt att börja pilla uti dem så nu blev det som det blev. Alltså, svart = mörkgrått, grått = vitt.
Och ögonen ska då vara blåa, som Angelus ögon.

Kroppsbyggnaden i övrigt är väl ganska självklar, eftersom vi pratar om vrenar. Så nämner inget om den (:


I övrigt skulle jag vilja att de föds ganska snart, även om det inte spelar någon större roll för mig. Är så sjukt taggad på denna lilla bebis så jag vet inte vad... Men som sagt, födas får de göra när de vill, det spelar ingen större roll för mig (:
Chargie
Chargie 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tis 08 nov 2011, 20:38

Tycker att denna tråd står lite väl stilla.. Eller är det bara jag som tycker det? D:
Hur som helst är min klar, saknar bara ett namn men annars är krafter, utseende och personlighet klar ^^
Hade tänkt mig att hon ska ha det typiska vrenutseendet men lite nättare i huvudet och sin mors vackra
man/lugg ♥ svarta ögon och resten vet ni om redan xD
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tis 08 nov 2011, 22:51

Jaa vi borde komma igång med dom här nu :D

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tor 10 nov 2011, 16:42

Svarar med Locura nu, Angelus här.. xD

Jag har då allting klart med min valpis. Namn, utseende, personlighet, kraft - Allt! Förutom en bild, det saknar jag, men det är ju kanske inte det viktigaste att fixa just nu ;p Men jag håller med er, vi borde komma igång med dessa små varelser, verkligen! Det kliar då i mina fingrar 8D
Demetrius
Demetrius 
Vampyr 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Angelus x Medusa    tis 22 nov 2011, 20:38

jag vill ha en också men får verkligen inte till ett utseende .__. så vet inte om jag ska skippa..
 
Angelus x Medusa
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» (Avslutat) Död karaktär - Medusa
» Once again I'm here [ANGELUS]
» [Avslutat] Till dödslistan - Angelus
» Angelus, shadows and black magic | Made by Emmsa
Hoppa till annat forum: