| IMALA - NY FLOCK! | |
|
+42Kanto Tavar Thanatos Poisson Chargie Elite Wami Nituna Nevayah Duke Chayton Ahanu BloodBlossom Fallulah Sanguinaria Sanuye Akayru Cuywendz Kilah Masquerade Sleazoid Nevada Kele Ataro Zayev Nakaj Kangee Shiro Gina Thzuki Mistress Vitae. Violet Malvado Tocho Rosie Akaryuu Azazel Black Nirvana Ayira Weed 46 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Violet Död
Spelas av : Bellz | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 21:22 | |
| haha. xD Min ska vara bisexuell. :P
//Nirvana |
|
Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 21:23 | |
| *trött* HAHAHAHAHAHA X'D Min tant kan vara en utav hans partners!!! X'D *älskar sina egna idéer* |
|
Nakaj
Spelas av : Nasse <3
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 21:36 | |
| Usch vilken sliskig historia det skulle bli att skvallra om xP
Är förresten öppen för relations och släktförslag =3 |
|
Azazel Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 21:52 | |
| Här är en idé till Vite Hövdingen C: Funderar på att kalla honom Dakwaanowe, vilket betyder Kort svans :3 Jag har inte lagt till några ditmålade markeringar här, då jag inte kom på något vettigt, men det kan ju skifta så XD Den undre bilden är hur han ser ut :3 Den övre är ett förslag till en utsmyckning han skulle kunna bära vid speciella cermonier/högtider och det över ryggen (vet inte vad det heter tyvärr... klädsel? XD ) skulle kunna vara något som förs vidare från hövding till hövding när den ene går bort? Vore lite högtidligt och fint :3 Det är örnfjädrar btw, som han har fästa i pälsen C: Och svansen har han förlorat (vet ännu inte säkert hur) så den är bara en liten, långhårig stump :3 Han har bärnstensfärgade, lugna, ögon. Och han har lite sluttande rygg ;D
Senast ändrad av Azazel den fre 13 jan 2012, 00:20, ändrad totalt 1 gång |
|
Violet Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 21:55 | |
| SNYGGT ZAZZ!! 8D
Hövding Short Tail ser riktigt bra ut. 8D
//Nirvana |
|
Nakaj
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 21:57 | |
| Jag kom på ett annat namn som betyder samma sak fast på barnspråk, Pelle svanslös :3
Klädslen var fin annars fast jag skulle nog inte bära den efter att den använts i hundra år utan att någon kemtvättat den, blä xD
Och förresten så äääääälskar jag bärnstensfärgade ögon ;] |
|
Ataro
Spelas av : Kangis
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 09 aug 2011, 22:16 | |
| Jag har kommit fram till att Dakarai nog skulle passa bättre i den här flocken än Ataro.
Han är en silvervarg över 30, homosexuell. |
|
Malvado Död
Spelas av : Merran | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 00:09 | |
| Kan inte riktigt hitta nåt perfekt namn till min shamanvarg :/
När han föddes ska han i alla fall hetat Mathitisiwsom på engelska betyder "He has bad character". Tänkt att han skulle vart en liten bråkstake som valp.
Sedan så har jag försökt hitta indiannamn som skulle passa han nu. De enda jag har hittar är typ dessa, och jag har inte riktigt fastnat för nåt; Cheveyo - spirit warrior (sen är han ju iofs inte en krigare direkt så...) Alo - spiritual guide Hototo - warrior spirit who sings; he who whistles Achak - Spirit
Sedan så fastnade jag mer för namnet Powwaw, men det betyder dock Präst...
BY THE WAY! Hittade några roliga och läskiga namn; Shoemowetochawcawewahcatowe - high-backed wolf , jäklar, försökt säga det när du är stressad! Wahanassatta - he who walks with his toes turned outward , tyckte det va lite roligt xD Machakw - Horny toad , WTF??!! Hur i hela friden kan nån få ett sådant namn? xO
Just det, höll nästan på att glömma! Azazel, har du tid och lust att rita min lilla varg sen? När jag bestämt exakt hur han ska se ut? :D Hade varit guld värt, för jag kan verkligen inte måla -.- xD
|
|
Weed Utvandrad
Spelas av : Millan| Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 00:31 | |
| Tror det finns en karaktär redan som heter Cheveyo, om jag inte misstar mig c: Och haha, jag och Akaryuu satt och skrattade asmycket åt horny toad när vi läste igenom namnen. Älskar förresten bilden Azazel, den är perfekt!! |
|
Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 06:49 | |
| Han är så fiiiiiiin Zazz :la: *peta lite på hövdingen öra*
Men precis som Nakaj nämnde innan är även jag öppen för relationsförslag. Tänkte att min tant skulle få vara ganska gammal, kanske runt 70 nånting :] Så hon har nog sett efter de flesta i flocken som "barnvakt" xD Meeeen... Ja, kom gärna med förslag 8D |
|
Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 13:02 | |
| Då kör jag nog på den designen på hövdingen då 8D Utstyrseln på den övre bilden? Är den okej som "cermoniell klädnad"? Då får jag göra en vettigare bild på honom XD
Mal - Just nu försöker jag pausa från att göra varg-requests, så tyvärr kan jag inte måla din varg :C Kanske en annan gång, när jag pausat klart, men just nu försöker jag variera mig mer och målar därför endast egna vargar om jag nu promt ska måla en varg... Hoppas att du förstår~ |
|
Nirvana Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 13:29 | |
| Okej. Nu har jag ett valpnamn och ett tilltalsnamn som jag är nöjd med till min varg.
Men tycker det fortfarande bli fjuss om kontot heter en sak och vargen heter ett annat. x3 Speciellt om det är en vuxen varg. Men jag får väl rätta mig efter det då eftersom jag har hittat två namn jag gillar.
Lägger upp bild på min plutt(eller inte plutt) när jag har skapat kontot. :P
ÖPPEN FÖR RELATIONER OCH SLÄKTFÖRSLAG JAG MED!!! :D |
|
Malvado Död
Spelas av : Merran | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 14:03 | |
| Okaj då Azazel *butter min* hihi nejdå det gör inget :D btw så sa jag aldrig att jag tyckte bilden blev grym Azazel! Tycker det skulle vara lite småroligt med en utstyrsel.
Zayev, tycker det skulle vara väldigt roligt om någon spelade en äldre varg. Hade själv tänkt att min varg skulle vara sisådär 60 år kanske ^^ Askul dock om det blev en grinig surtant som bara klagar på allt och alla x'D IMO. |
|
Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 14:51 | |
| Borde lägga en kontaktannons för Dakwaanowe XD Sökande: Dakwaanowe (Kort Svans) - Valpnamn: Kele (Sparv) Hane - Hövding - runt 30+? år Söker: Partners, gärna en tik och en hane , ålder spelar ingen större roll.
Senast ändrad av Azazel den ons 10 aug 2011, 16:06, ändrad totalt 2 gånger |
|
Rosie
Spelas av : AFB
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 14:54 | |
| Aaaah jag hänger inte med allls här D: |
|
Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 14:56 | |
| Rosie - Vi som kommit på karaktärer och så börjar leta relationer/partners inom focken ;D Det är vad som händer just nu~ |
|
Black
Spelas av : Eve
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:17 | |
| DAMN IT! Jag råkade skapa karrisen på hans vuxennamn TT^TT Men det gör väl ingen större skada- jag kan väl bara..erh..skriva hans valpnamn på pressen? :c
Ska nog också göra en kontaktannons 8D *klappa azazazazazel på axeln* |
|
Gina Död
Spelas av : Freja / Aka | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:26 | |
| Haha vad awesome att alla kommit så långt! Azazel, din varg var jäätefiiiin *medveten särskrivning för han var så awesome* och den cermoniella utstyrseln passar perfekt! läste om en indianstam där det var tillåtet att ha upp till tio partners, så två är nog inget problem HAHA MEEEEEEEEEEEEN. nu ska jag vara jobbig med en grej. Jag och weed har snackat och vi tycker att det är bättre att vara konsekventa. Din karaktärs användarnamn ska vara valpnamnet och detta namn behöver inte vara av indianskt (kan man säga så?xD) ursprung. Det spelar ju egentligen ingen roll att din varg kallas något annat, många vargar här på Numori gör ju det och man kan ju ha ett fint födelsenamn också hihi. Så, det är vad som gällerrrr valpnamn = kan vara vad som helst, behöver inte vara indiannamn då det är omöjligt att bedömma en NYFÖDD valps personlighet vuxennamn = ges då vuxenriter genomförts. står på pressen och blir tilltalsnamnet, ingen skapar sin karaktär med det namnet. vet att jag är jobbig nuu men blir så struligt om alla har olika :( Röde hövding: jag är också lite rädd för din varg, men på ett bra sätt!~ |
|
Black
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:31 | |
| Måste jag skapa ett nytt konto (med hans valpnamn) och typ.. tömma detta konto på allt? :C
|
|
Kele Crew Död
Spelas av : Kreftropod | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:36 | |
| Här har ni Vite hövdingen Dakwaanewe under sitt valpnamn C:
Kele - betyder "Sparv"
Han fick valpnamnet Sparv mycket för att han var liten, nätt och oerfaren. Men efter riterna fick han då namnet Dakwaanewe (Kort Svans) som syftade på hans förlorade lem.
Några förslag på hur han ska ha blivit av med den? Svansen alltså. C: |
|
Black
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:44 | |
| Vad sägs om...:
1. Han bara..erh.. klämde den i en dörr på dagis? xD *okej, uteslutet...* (Jag klämde bort en fingertopp i en dörr på dagis när jag var två. Smäärtaa.)
2. En svarv åt upp den till lunch o.O
3. Blev av med den i en strid. (trååkiiigt)
4. McDonalds'clownen serverade den med pommes och cola till en turistfamilj från venedig.
5. Hans ilskna bror bet av den när de bråkade om hövdingaplatsen. (Y)
|
|
Nakaj
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:50 | |
| Förresten måste bara fråga ifall min varg är för ung för att ha en partner, hon är ju bara 15 m-år ungefär xS
Har ett förslag om hur svansen kan ha kommit på vift :D Det kan ha vara nån ceremoni när man blir vit hövding då man skär av svansen, typ som ett tecken till gudarna, haha okej, låter kanske lite konstigt men kom inte på nåt bättre :P |
|
Nevada Död
Spelas av : Nevada | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 15:57 | |
| Funderar nästan på att hoppa med er, för ni har intressanta ideer xD |
|
Kele Crew Död
Spelas av : Kreftropod | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! ons 10 aug 2011, 16:00 | |
| Nev, du kan ju spela min partner? ;D <3 |
|
Weed Utvandrad