Hej ppl.
Jag kommer inte att vara inaktiv nu över sommaren, jag har redan lovat att sätta flocken i rullning, vilket redan påbörjats, sedan har jag planer med andra av mina karaktärer utöver Selva. Så, nej. Jag skriver inte här för att jag kommer vara inaktiv i sommar. Men jag skriver för att uppmärksamma er om hur det ser ut lite för mig mellan juni och augusti. Jag har nämligen börjat jobba nu, sitter i kassan på ett populärt räkcafé, och hittills har jag behövt jobba dubbla pass då den som skulle ha tagit passet före/efter mig inte kunnat jobba. Vanligtvis ska jag arbeta 5,5 timmar om dagen, men nu har det istället blivit att jag arbetat 11 timmar, och jag har inte råd att ta mer än 30 minuters paus för att kunna äta någonting då kassan är mitt ansvar och ingen annan ur personalen kan den lika grundligt som jag. Så jag är ganska slut redan nu, men det kommer bli ändring på detta när ungdomarna som har arbete över sommaren dyker upp.
Sedan så har vi ju mina älskade hästar~ som jag såklart kommer lägga ned mycket tid på, då jag trots allt lovat att hjälpa till när det behövs. Om jag sedan ska pendla fram och tillbaka de dryga tre mil det är mellan skellefte och burträsk för att hjälpa till i körstallet där jag var sommaren(det kommer betyda att jag har kring tio hästar att se efter sammanlagt med båda stallen) är ännu osäkert. Jag är helslut efter studenten och känner bara så jävla skönt det är att skolan är över! Och inga dåliga slutbetyg fick man inte heller *om man nu ska skryta lite~* C:
Men som sagt. Jag kommer inte bli inaktiv. Jag kommer bara inte sitta vid datorn varje kväll. Iochmed att jag jobbar antingen för- eller eftermiddag så innebär det ju att jag knappast kommer sätta mig för att svara roll efter ett eftermiddagspass då jag inte är hemma förrän drygt tio och antagligen skittrött då man ska försöka sitta och vara trevlig i kassan och vissa människor endast ser oss kassörsker som ting utan känslor man kan kasta hur mycket skit över som helst utan att de behöver bry sig det minsta om oss. yeah... men vissa kunder är trevliga 8D
När det sedan kommer till just rollen. Folk. Jag säger det nu, så slipper jag upprepa mig och ni slipper göra misstaget som en vacker dag kommer få mig att spy ut all irritation jag bär med mig hem från jobbet under dagarna;
SLUTA."PÅMINNELSE-FUCKING-PETA".I.DE.ROLL.NI.HAR.MED.MIG.!!!!!
Jag tål det personligen inte. Jag är väl medveten om vilka roll jag har, och jag vet om jag inte svarat i det jag har med just dig. Innan det började "petas" i rollen här på Numoori hade jag aldrig stött på att folk faktiskt gör så någon annanstans. Och visst måste ni väl få göra det om ni har roll med andra som tycker det är okej, men jag själv blir så jävla förbannad. Och kanske borde jag ha sagt detta tidigare, tagit upp det med de som gjort det i roll jag har/haft, men jag tar upp det nu. För att nu känns som en bra tid. Medan jag fortfarande är medveten om hur mycket det irriterar mig, samtidigt som jag ännu inte vill bita huvudet av någon.
Jag tror det var det. Hoppas ni tycker jag varit riktigt tydlig och hård, det är en roll jag tar på mig om somrarna då det gäller att hunsa de små sommarjobbarna som ska hållas i arbete! *jk, jag är en mes och de alla vet om det*
Så jag kommer svara roll, men låt mig ta min tid. OCH SLUTA PETA. >:C
Peas and löve~ //Key