Pågående Event
Senaste ämnen
» I dimmornas land [Gwen]
Igår på 23:01 av Gwenhwyfar

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 22:52 av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Igår på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Igår på 20:13 av Tora

» Iskonst (Ö)
Igår på 19:44 av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Igår på 19:43 av Tilaqiia

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Igår på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
lör 18 maj 2024, 20:55 av Midir

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3    fre 22 feb 2013, 21:23

Jo alltså, jag vill ju lära mig att bli bättre på att måla. Jag har målat i något är nu, sen jag var tolv tror jag och jag är tretton, fyller fjorton 1 mars, men nu till saken. Alltså. Jag kan typ inte måla, eller. hm. Jag kan inget om vargen anatomi, hur leder, muskler och allt ser ut. Jag har inte ens en aning om hur klorna, tänderna, öronen, ögonen och sådant ser ut. Självklart vill jag lära mig, och jag skulle bli så glad om någon skulle vela tipsa mig lite - hur dem lärde sig liksom!

/morphine
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3    fre 22 feb 2013, 22:09

jag har fått tips av mp att titta mycket på bilder och kolla på många filmer och sånt på vargar ^^ det finns jättemycket på google, så sätt dig ner och plugga helt enkelt :)
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3    fre 22 feb 2013, 22:21

Hallau hallau C:

Kan inte komma med något supersvar, men kan skriva lite här C:

Det bästa tips jag kan ge, om du verkligen verkligen vill bli bra, är att öva. Låter lite trist och uttjatat sådär, men det är det allra bästa tipset! Jag blir 20 i år, och har målat sedan jag gick på dagis. Jag har mååånga år av övning bakom mig, men utvecklas fortfarande massor i rasande fart! Det känns inte alltid som om det hjälper, men måla något idag, lägg undan det och titta tillbaks om någon/ra månad/er redan om du fortsätter öva. Då ska du se hur fort man kan utvecklas!

Ett gott tips om du känner att du är osäker på anatomi eller sådant är att söka på det på internet. Vill du måla vargar eller hundar, sök på Canine anatomy. Något jag använder mig mycket av när jag övar är filmer och foton. Jag kikar mycket på hundar på youtube om jag behöver öva på någon speciell rörelse eller pose. Att se djuret "på riktigt" då det rör sig tycker jag personligen hjälper massor för att se hur kroppen fungerar och rör sig C:

Du kan också ta hjälp av så kallade "Tutorials" på internet. Hemsidor som deviantART (en av mina favoriter) har mängder av jätteduktiga konstnärer som lägger upp hjälp i form av tutorials där de visar olika saker om anatomi, poser, färg, skugga och ännu mer!

Det går också alltid att be om hjälp. Om det är någonting man undrar över, så finns det alltid folk som är villiga att hjälpa och förklara C: Jag vet att det finns många på deviantart som gör så kallade "Redlines" (jag gör det själv, och har en tråd om det här: https://numoori.swedishforum.net/t1544-erbjuder-redline-till-bilder-d ), och ännu fler som är villiga att förklara eller hjälpa i övrigt. Det är oftast bara att fråga C:




Blev kanske inte bästa svaret, och lite rörigt. Men du förstår nog vad jag menar ^^;



Jag sammanfattar:

Öva!
Sök på internet efter bilder/filmer/text (ja, text också, det förklarar så mycket <3 ) för att se hur något ser ut.
Öva lite till!
Be om hjälp om något är svårt.
Öva meeeeer och sluta aldrig! :'D


Fridens liljor <3
/MoonPhanter
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3    lör 23 feb 2013, 17:08

åh, tack så mycket, ska sitta och läsa igenom allting en gång till, haha. men dessa redlines, är det bara att skicka via PM till dig då eller? kan hända att det kommer en bild någon gång :'D
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3    lör 23 feb 2013, 17:16

Det är bara att skicka och fråga, antingen i tråden eller i PM C:
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3    sön 24 feb 2013, 16:44

Jag skickar iväg en bild som jag gjorde på snabb tid. Jag vet inte vilken karaktär du är mest aktiv på men skickar till Dimitrij, C:
 
halooo, alla ni som ritar/målar, kolla hit? :3
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ritar linearts
» Ritar till de som vill
» Kolla hit!! 8D
» Kolla in snackarn här va [P]
» [Avslutat] Föryngringsstraff! ADMINS kolla hit :3
Hoppa till annat forum: