| Plotting yo | |
|
+7Azazel Valoria Ethanimero Thzuki Sköll Razios Volbara 11 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Volbara Död
Spelas av : Marjo | Död
| Rubrik: Plotting yo mån 28 jan 2013, 16:51 | |
| Atjena folket! Nu är det så att jag och min gode vän MORPHiNE har skapat varsin karaktär som invandrar från ett fjärran land - Volbara och Valoria. På den här tråden tänkte jag ragga lite nissar som är intresserade av att ingå i intriger och spännande händelser (som jag KANSKE, beroende på hur mycket fritid jag har, animerar till en liten animerad serie om deras äventyr i Numoori. HIhihi)
Anyway. Tanken är att dessa båda ska ha undflytt en framtid som fångar i ett fängelse i en sydlig stenöken och färdas därifrån till Numoori. Väl framme hade vi tänkt oss ett par öppna roll (eller tremannaroll), sen ska de dela på sig och gå skilda vägar ett tag och få insikt/finna meningen med livet och sån skit. Där tänker jag utveckla lite personliga relationer åt just Volbara, typ goda vänner, fiender, ärkefiender + ev. en flock. Sen har vi inte kommit längre. xD
Nåväl! Söker nu relationer till Volbara och folk som är lite sugna på flermannaroll - även privata roll men vill före det hinna skriva färdigt om lille Barret. Så. Ja.
Och har nån egna episka ideer vill jag hemskt gärna höra! C:
Over and OUT \m/ /bob
EDIT// söker inom framtid ev. flock med. detta kan diskuteras~ |
|
Razios Crew Död
Spelas av : Kreftropod | Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 16:59 | |
| Jag antar att karaktärerna landar i söder (savannen/benkusten/öknen) då de kommer söderifrån? Jag har Azazel där just nu, om han skulle vara intressant att möta C: Jag spontanrollar gärna, utan att bestämma för relation innan utan låter gärna karaktärerna reagera mer "naturligt" på varandra XD Men jag är på för halvplanerade grejer med om så skulle behövas för er del C; Jag har fler karaktärer, som ni lättast hittar här: https://numoori.swedishforum.net/t1694-moonphanters-karaktarsstatusDär står det även var de befinner sig och om de har plats i tidslinjen för roll C: (observera att även om det står "0 rollplatser" bakom en karaktärs namn, så kan den mycket väl ha plats i tidslinjen. Först när det står -1/-2 har karaktären 5 roll, vilket är standardgränsen C; ) |
|
Sköll
Spelas av : Tafs
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 17:29 | |
| Tramptass och Kione är alltid öppna för nya relationer ^^
Tramptass rör sig mest runt öknen/döda skogen, han är inte mycket för att hitta vänner utanför flocken, men ibland händer det faktiskt :3
Kione skulle eventuellt kunna skaffa sig sina första fiender, eller vänner utanför Devils.
Och sen har vi min senaste skapelse Sköll som också är ny i Numoori, han är allmänt konstig och kanske lite svår att knyta några närmare relationer till dock. |
|
Volbara Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 17:34 | |
| Razios: Ja, vad roligt! Och ja, tanken är att de ska flyga in över södra stranden/Benkusten C: Egentligen brukar det jag planerar spåra ur om det blir "för" detaljerat, så naturliga reaktioner duger helt okej för mig! Så Azazel vid Benkusten säger vi då? :> Kan hända en av fängelsets fångvaktare jagar dem (Solonor, rollspelas av bloodshredder, tanken är hon ska joina Numoori snart också ;D) så vi får se hur många det blir!
Sköll: Nice! Tycker alla tre verkar spännande, vem av dem spelar ingen som helst roll för min del c: Flermannaroll eller privat mot Volbara? ;')
|
|
Sköll
Spelas av : Tafs
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 17:39 | |
| Ja, Volbara får gärna träffa Sköll ensam, han är inte den mest sociala varelsen och han skulle nog få en hjärtattack om han stötte på flera vargar samtidigt xD
Och Tass skulle kunna joina ett flermannaroll om det inte kommer utspela sig alltför långt bort från öknen ^^ |
|
Thzuki Utvandrad
Spelas av : Bubbah | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 18:02 | |
| Jag har ju några som gärna träffar nya 8D Mina gamla getter har allt för få relationer och vänner/ovänner mm xD Den som möjligtvis skulle kunna befinna sig ute i öknen är Caligato och Yoru ^^ Gato joinar gärna ett flermanna roll, kanske med Tafsh? Eller vad säger du Hannish? :3 |
|
Ethanimero NPC
Spelas av : Skruk | NPC
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 18:14 | |
| OMG jag är så på fler manna roll, plus, båda era karraktärer är sjukt snygga :D |
|
Valoria Död
Spelas av : Cat | Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 19:27 | |
| Heeyy! :')) Eftersom Valoria och Volbara ska skiljas åt ett tag hade det varit roligt ifall det skulle komma in en annan hanvarg i Valorias liv, så att sedan Volbara blir lite avundsjuk, hihi. Dessutom söker Valoria, likaså Volbara, en flock längre fram, helst samma flock då (eller det var så vi sa va? O: ) såå, jaapp.
Sen, skulle vi köra ett roll du och jag först och sedan kanske med denna hanen eller något? Om det är någon som vill alltså. :')) |
|
Volbara Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 19:55 | |
|
Får lägga upp en tidslinje så jag inte glömmer bort allt det här, hehe xD
1. Volbara/Valoria - Benkusten 2. Volbara/Valoria/Azazel - Benkusten/Öknen 3. Volbara/Valoria/Tramptass?/Caligato?/Armageddon - Öknen (4. Volbara/Valoria - Lavaöknen)
-----
HÄR KOMMER SINGELROLLEN
-----
Så.. hm.. Några ändringar? xD *confused bob is confused*
Senast ändrad av Volbara den mån 28 jan 2013, 20:23, ändrad totalt 1 gång |
|
Azazel Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:00 | |
| Jag kan vara med på benkusten/öknen/varhelst där i söder som nu passar bäst C: Låter bra tycker jag C: |
|
Armageddon Död
Spelas av : Mattiz | Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:13 | |
| Byt bara ut namnet Ethanimero emot Armageddon, för Ethanimero är inte född ens ;) hahahaha |
|
Valoria Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:17 | |
| Någon som är intresserad av att göra Volbara lite avundsjuk? :'DD helst hane då, haha. :') |
|
Tramptass Död
Spelas av : Tafs | Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:22 | |
| Om du inte hittar nån annan så kan Kione ställa upp. Han sprudlar av testosteron just nu, han har redan gått och förälskat sig i Dawn, men han skulle säkert kunna bli lite förälskad i Valoria oxå! xD Om ingen annan har nån som passar bättre :3 |
|
Volbara Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:24 | |
| Perfekt! Då ser det ju faktiskt ut att lösa sig. Hur känner ni nu, Azazel och Valoria, ska vi köra igång med vårt tremannaroll på en gång? :') |
|
Razios Crew Död
Spelas av : Kreftropod | Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:27 | |
| Skapa ni när ni känner att ni kan/vill/orkar, så hakar jag på sen C: /Azazel |
|
Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:31 | |
| Jag har Zayev och Lainadan som manliga karaktärer 8P Jag kan väl inte lova att det blir något flirtande men vi får väl se hur de kommer överens om inte annat c:
Eftersom Kione och Zayev just nu rör sig tillsammans kanske det finns en chans att träffa båda två samtidigt, om Tass samtycker c: |
|
Tramptass Död
Spelas av : Tafs | Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:33 | |
| |
|
Valoria Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:40 | |
| För mig spelar det ingen roll,det får ni komma överens om, vem som ska bli lite småkär i Valoria.
Jag kan köra igång ett roll när som helst! :')) |
|
Armageddon Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:44 | |
| Armageddon kommer helt klart ha en baby crush på Valoria, han kommer vara så frustrerad och förvirrad stackarn xD haha |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:45 | |
| Jag är väääldigt inaktiv just nu, men om ni vill dra igång ett roll är det lugnt för mig så skuttar jag in sen c: Kan bli så dock att det tar lite tid för mig att svara.. Skola och moshjärna you know ._. |
|
Valoria Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 20:59 | |
| Vad roligt att så många är intresserade. :'))) |
|
Armageddon Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo mån 28 jan 2013, 22:02 | |
| Oh yeee, kul att se lite härligt folk från de andra vargsidorna här äntligen :D Saknat bobcat massor med, har jag din skype btw? eller är du aldrig inne? ;D |
|
Miguel Utvandrad
Spelas av : Marjo | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Plotting yo lör 02 feb 2013, 23:12 | |
| Armageddon: Naw saknat dig meee~ <3 Nej tror inte du har min skype, använder den typ aldrig eftersom jag inte har några kontakter typ, hehe ;) Använder mest MSN för kommunikation *host*
Men mitt skypenamn är nomushroom, eftersom allt annat var upptaget :'C
Nån som vill rolla med Miguel, btw? Han är episk. |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Plotting yo fre 01 mar 2013, 12:30 | |
| Tassassassssss~ och Valoriaaaa~
Vet inte om ni har startat något, men skulle vi kunna ta ett rollspel tillsammans alla tre? c: Tänkte framför allt eftersom att vi har pratat om det c: |
|
Valoria Död
| Rubrik: Sv: Plotting yo fre 01 mar 2013, 13:46 | |
| Vi har inte startat något än, men visst kan vi köra på ett roll! Är det någon som känner för att starta? ;') |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Plotting yo | |
| |
|
| Plotting yo | |
|