Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kontaktannons~ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kontaktannons~ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kontaktannons~

Gå ner 
+2
Azazel
Hielo
6 posters
FörfattareMeddelande
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Kontaktannons~    tor 19 jul 2012, 23:44

Well, jag har lite sådär smyg-rollspelspeppen, och eftersom jag inte rollspelat på år och dar så behöver jag sätta igång nu igen. Insåg ungefär samtidigt att Hielo är sorgligt ensam - alla de han kind of kan anse som vänner är döda -, och söker därför intressanta relationer och intriger som kan sätta igång den gamla mannens rollspel.

Jag är väldigt öppen för idéer, och har ett väldigt begränsat intresse för vanliga förslag såsom bekanta, halvvänner och halvfiender. Tycker att mycket folk ska svara här och vara peppen, men jag förutsätter att man är villig att gemensamt planera fram något intressant att bygga på, oavsett om det är en befintlig relation eller något som skall ske. :'D

Så, det var väl allt! Hielo behöver allt man kan tänka sig i relationsväg, och jag mer än välkomnar framfusiga och absurda förslag! Han kommer dessutom.. öh.. inte tillhöra TBB inom kort, något som kan vara värt att veta. :'D

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    tor 19 jul 2012, 23:48

Han kan flytta ihop med Azazel och så kan de få massor av überfluffiga bäbisar! *derp-away*

Nejmen, allvar. Någon relation borde de väl ha efter alla halv-färdiga (och ett helfärdigt, wooh!) roll mellan dem ;D Bekant i alla fall vill jag säga!

Är trött nu och ska sova, så du får ursäkta derpigheten i detta XD
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    tor 19 jul 2012, 23:56

Jädrigt snygga ungar skulle det ju bli i alla fall... *föreställer sig* mmmm fjädrar... awesome... om azazel vill ha några oäktingar nån dag kan han ju bara kontakta hielo.

Ja, jag kan nog absolut tycka att de har någon sorts relation nu! Bekant låter som en tillräckligt luddig term för att passa deras.. kontaktskap, då jag inte riktigt kan påstå att jag vet vad som pågår där. Hielo tycker om Azazel på så sätt att han är lätt att förvirra, det är helt klart. :'D Någon vän är Azazel ju inte, och för övrigt emigrerar Hielo för närvarande norrut och lär inte återvända söderut på.. länge, så det är möjligt att de logiskt sett inte kommer ses på att tag, såvida inte nåt kul oväntat sker!

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Rain
Rain 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 00:00

Jag har massa karaktärer som skulle kunna möta Hielo och kanske ha någon relation till honom. :3

Mina karaktärer är:
Sombra - Valp i Cierzo. Halvblind och bränd på vänstra sidan av ansiktet på grund av Bushi. Är 12 m.år och väldigt naiv och lite klumpig/smådum samtidigt som hon är väldigt smart för sin ålder.
Saturn - Randig Devilsfalk... Behöver lite roliga relationer till honom. x3
Artemis - Hon är svårflirtad så jag har ingen aning om ifall hon någonsin kan ha någon vettig relation till någon. xD Men ja, hon behöver möta lite folk.
Wami - Har stuckit från TBB och vill skapa sig en egen flock. :P Tror dock inte att hon skulle vilja möta Hielo. x3
Dallas - Hellveteskorsning som är väldigt udda... minst sagt. xD
Zodiac - Han har allvarliga problem... Njee. Inte egentligen. :P
Midas - Malvado-yngel. :3 Han är en ung hane med ett öppet sinne och vill lära sig allt han kan... typ.
Rain - Halvninja(Kiga) och en glad sak som vill hålla sig väl med alla men hon är inte dum och tror att alla är vänligt inställda. Hon har inte påverkats så mycket av andra ännu. :P
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 15:27

Heeeeeeil Hielo!

Här är min nya fina men något oslipade karaktär Pheobe. Skulle vara intressant att få någon form av mentorsrelation till Hielo.. I och med att det skulle vara så galet random men ändå helt jävla awesome..
Så skulle lilla Pheobe försöka bli som stora stygga Hielo :3
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 19:27

Oj, du hade massor av karaktärer, hihi. XD Nog ska vi väl kunna hitta på något intressant mellan åtminstone någon av dem, kan jag tycka! Går igenom dem en efter en, efter vad jag spontant kan komma att tänka på. ^^

Sombra skulle vara middagsmat för Hielo, skulle jag tro. Han är inte särskilt förtjust i valpar - knappt någon mat och enerverande så det atänker om det - dessutom tenderar deras föräldrar att bli väldigt irriterande om man äter dem. Han får inte ut så mycket av att umgås med valpar anser han, varför det inte kommer bli någon vidare givande relation där såvida Sombra inte är väldigt orginell på något vis! c: Dessutom har Hielo ingen flock han kan skapa fiendeskap med Cirzo med genom att bita på Sombra, tyvärr!

Saturn kan vi definitivt komma på något intressant med! Hielo har väldigt dåliga erfarenheter av Devils i allmänhet, och har varit ganska bitchig mot Devilsmedlemmar i allmänhet för att de är, som han anser, korkade och lättmanipulerade. Han gillar Azazel, mest för att han kan trolla honom.

Hielo kommer som sagt dra från tbb, och han har aldrig varit den att hysa några vidare hämndtankar, såvida det inte varit på grund av order. Wami skulle alltså inte lida någon större fara av att möta honom, meneh, som sagt, hon är en valp. Det är som dömt att misslyckas ändå. XD

De andra har jag ingen direkt koll på personlighetsmässigt, så jag kan inte riktigt avgöra vad man kan bygga på mellan dem och Hielo! äre någon speciell sorts relation du söker till nån av dem, eller något sådant? c:

---------

Ooh, jag gillar idén skarpt! Sannerligen mycket random, men det är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig att Hielo skulle kunna göra, speciellt nu då han kommer bege sig ut på irrfärd. Om han finner att han roas av henne, samt ser nytta av att ta henne under sina vingar, så skulle det definitivt kunna ske - Hielo är ju minst sagt oberäknelig, och inte minst egennyttig. Han skulle ju göra det för sin egen vinnig, inte av vänlighet, men om han finner henne användbar och underhållande så blir han automatiskt trevligare att ha att göra med, så att säga.
Det vore väldigt intressant att se detta, så jag är helt på idén. :'D


_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Rain
Rain 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 19:53

Wami kanske anses som en valp i hans ögon men hon är 17 m.år nu och rätt vuxen. ^^
Det vore lite intressant om Hielo och Saturn möttes. :3

Jag har inte tänkt på något särskilt. Tycker bara Hielo är en cool karaktär och det vore roligt om åtminstone någon av mina karaktärer hade någon form av relation till honom. :3

Har dock en känsla av att Hielo och Artemis inte skulle komma något vidare överrens i alla fall. x3
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 19:55

Hielo/Zazzel valpar skulle bli så floooofiga! *länk* https://i.servimg.com/u/f45/16/45/03/26/azazel10.jpg

Nejmen...

Älskar Hielos troll-relation till Zazzel XD Han bara förvirrar den tjocke saten XD
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 20:08

Jag startar väldigt gärna ett roll Hielo x Pheobe direkt, om du inte har något emot det :D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 20:23

Well, då är Wami ändå överkomligt vuxen. c: De skulle ju kunna mötas någon gång och se vad som sker, kan ju bli intressant om inte annat, då de kind of känner varandra sen innan!
Ja, det kan jag tycka. c: Dock borde vi sätta upp någon intressant situation eller intrig, då ett vanligt 'hej-presentation'-rollspel ofta blir lite stelt och ointressant. XD Intensiv mental stimulans är vad jag behöver för ögonblicket! Befinner sig Saturn endast vid öknen, säg?

Hm, men du skulle ju kunna klura på saken, och om du kommer på något coolt kan du ju hojta till. c: Jag kan checka dina karaktärer och se om jag kommer på något samtidigt. ^^
Åh, varför skulle de inte gilla varann säg? ^^

---------------

Sååå mycket vackert fluff~ :'D

Ja, jag tycker det är hemskt kul! Azazel blir så förvirrad, och Hielo tycker det är roligare än julafton. :'D En dag kanske Azazel får nog, vem vet? Eller så sker något annat kul! Jag tror deras bekantskap han utvecklas åt roliga håll, hihi.

------------------

Nej, det låter som en bra idé, det får du gärna göra. c: Hielo befinner sig för närvarande antingen i de norra delarna av kaiwood, eller någonstans norr därom. Han promenerar norrut, mot snöslätten och bergen.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Rain
Rain 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    fre 20 jul 2012, 20:34

hehe. Ja, det vore lite kul om de möttes. :3
Wami är dock på andra sidan Mardouf efter att ha vandrat genom Döda skogen. :3
Saturn är i Öknen, Döda skogen, Savannen däromkring. :P Han har inte flyttat sig så mycket sedan kriget.

Ja. Kika gärna in dem och se om du kommer på något med. ^^ Jag funderar med. :3
hehe. Jag vet inte. Hielo är så kall... Och Artemis är så... likgiltig, snobbig, divig och lider allmänt av storhetsvansinne och maktbegär. xD
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    lör 21 jul 2012, 00:48

Ååååh, jag skulle vilja att någon av mina karaktärer fick träffa Hielo! Han verkar vara så häftig och jag har alltid funnit honom fascinerande av någon anledning... Så skulle verkligen vara awesome ifall det gick att ordna 8D

Jag vet dock inte vem som skulle kunna väcka hans intresse... Eventuellt att Angelus skulle vara rolig att rolla mot Hielo. Locura är också en tänkbar karaktär, men jag vet inte riktigt ifall det rollet skulle leda till något. Hm... Vad tror du? För det känns som att det är de två jag har att välja mellan ifall du nu känner dig manad att starta ett roll mot en av mina karaktärer ;D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    sön 22 jul 2012, 02:25

Ja, men vi kan spekulera på ett möte lite i framtiden, Hielo ska få reda upp sina affärer nu först bara, höh. c:
Och Hielo kommer förmodligen inte bege sig så långt söderut alls på ett bra tag, så ett möte med Saturn får vänta lite, såvida Saturn inte beger sig norrut! ^^
Ska som sagt spana in dem, så får vi se om något kommer fram. c:

---------------

Ooh, ser man på! :'D Hihi, det känns fint att Hielo åtminstone är lite uppskattad, om än han inte får uppleva det själv, säg. XD
Jag tror du har rätt i att det vore lite dött läge (ironin där!) mellan Hielo och Locura - Hielo har ju mött en vampyr förr, och äger därför inte någon direkt omåttlig nyfikenhet att tala med en. Dock var det ju Amanita - Numooris egen Edward-vampyr - men hon bet lite på Hielo, han blev kinkig, och de pratade lite grann med varandra. Vad Hielo skulle göra med Locura vore nog att peta på henne med en pinne ordmässigt för att se reaktionen, då han finner mycket nöje i att manipulera och trolla folk, speciellt då det gäller underliga individer - Vampyrer exempelvis.
Det skulle kunna bli ett intressant rollspel - oavsett om det blir lite munhuggas eller prövning av Hielos självbevarelsedrift - men det skulle ju förmodligen inte leda till någon vidare relation, då Locura som sagt är en vampyr. c:

Angelus har jag inte så bra koll på hur han är, men Hielo skulle förmodligen försöka manipulera och trolla honom lite, och inte mycket mer än det, såvida Angelus inte bjuder på någon hemskt intressant reaktion eller något sådant. Vrener är inte särskilt välsmakande anser herr Hielo, varför han inte skulle försöka äta honom heller. c:

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    sön 22 jul 2012, 02:32

Ja, jag håller med om allt du säger! Mötet skulle nog kunna bli ytterst intressant, men jag tror dock inte att det skulle leda till något då Locura har sina idéer om hur man behandlar "Dödliga" och dessutom endast skulle försöka utnyttja Hielo till sin egen vinning. Visserligen tror jag hon skulle misslyckas, men som sagt - Mötet skulle vara intressant! Relationen skulle inte vara lika rolig tror jag...

Angelus däremot kan ha en del djupare saker att dela med sig av, dessutom är han kylig på ett lite smådrygt sätt som jag verkligen gillar att skriva om 8D Men här tror jag nog att relationen skulle bli sååå mycket intressantare, även om mötet kanske inte skulle vara lika action-fyllt som det skulle kunna bli med Locura.

Så det är helt enkelt vilket du föredrar! ^^
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    sön 22 jul 2012, 13:17

Skulle ju gärna att Hielo och Mivi träffas, just because. :'D

Skulle vilja ta reda på vad deras numoori-relation egentligen är nu när han ska lämna TBB.. :3

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    tis 31 jul 2012, 11:32

*seg på att svara*

Hm, det är ju frågan ja! Men jag kan tycka att vi kan ta ett möte med Angelus, det kan kanske leda till något intressant. c: Kanske Hielo kan möta Locura också någon gång i framtiden, säg, inget är ju omöjigt!

Åh, Miv! :'D Det är mycket sant, jag tror aldrig de mötts utom typ.. i alla krig. Jag minns att Miv bet en massa på Hielo i det första kriget jag deltog i. XD
Men nu då Hielo är fri, obunden och beräknelig som få kan ett möte mellan dem bli hemskt intressant, hihi! Jag är lite seg på att svara på rollspel nu och ska försöka peta igång de jag har, men jag kan hojta till då det skett, så vi kan starta nån tråd. c:

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Kontaktannons~    ons 01 aug 2012, 11:25

Åh, hihi! Det låter bra för min del 8D

Då återstår en enda fråga; Var ska rollspelet ta plats? Angelus befinner sig just nu på Numoorislätten där han letar vidare efter Sleazoid. Så det är ju ganska nära Kaiwood, men Hielo skulle väl vandra norrut? Det är så fall ifall de möts i Kaiwood eller om Angelus tar en avstickare till något område där ovanför... *funderar högt*
Vad säger du? ^^

Och gällande vem som ska skapa så ställer jag gärna upp på det, gillar att skapa rollspel med min lilla vren 8D
 
Kontaktannons~
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Kontaktannons
» Kontaktannons
Hoppa till annat forum: