Vem är online | Totalt 171 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 171 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Torn apart | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Locura Vampyr
Spelas av : Emmsa
| Rubrik: Torn apart ons 20 jul 2011, 19:14 | |
| [Reserverad till Tavar.]
Vad letade hon egentligen efter? Vampyrinnan visste inte. Ändå var hon ute på vandring genom natten, genom mörkret som låg tätt över världen. Det var något som drev henne, ett beslut som måste göras. Hon stod vid ett vägskäl och det var dags för ett val. Men hon ville inte välja. Hur hon än gjorde skulle hon förlora någon av dem, på ett eller annat sätt. Den ena höll hon av, och förlusten av denna skulle ge henne en kortvarig smärta. Den andre avgudade hon, och förlusten av denne skulle ge henne livslång ilska. Ändå var valet svårt. Och därför var hon nu här, vandrandes i sin ensamhet. Letandes efter något som kunde lösa problemet. Ett svar... Men risken att hon skulle finna det på detta ställe kunde inte vara särskilt stor. Vampyren gav dock inte upp, och medan de lysande ögonen granskade slätten korsade förvirrade tankar henne huvud. Tankar som tillhörde en sinnessjuk varelse, en sådan som hon var. Locura, en av sitt slag. Det fanns inte många individer som kunde liknas vid henne.
[Kort, men noll fantasi -.-] |
| Tavar Vampyr
Spelas av : Eve
| Rubrik: Sv: Torn apart ons 20 jul 2011, 20:30 | |
| (vet inte om jag har fått min status och så, off-topic)
Han vandrade över den steniga marken, bort, bort, längre bort. Bort från de välbekanta ställena. Han var desperat, han behövde se något nytt. Åren hade gått, generationer hade gått. Valpar fötts, vuxna dött. Men den svarte hanen liknade fortfarande till utseendet en femtonårng. För alltid frusen i sitt tillstånd - utan liv, utan kärlek. Det var ett högt pris att betala för de styrkor vampyrismen gav honom. Tassarna sattes tungt ner, en efter en. Blicken var svart och stirrade ner i marken. Nattens dimma svepte sig kring hans ben och gjorde denna plats mycket farlig för levande. Spetsiga stenar kunde dyka upp plötsligt utan att man sett dem. Ett stup kunde lura bakom den luraktiga dimman, och var man inte försiktig kunde man bli överraskad av en stenvägg. Men inte Tavar - nej, han såg precis lika bra som om dimman inte funnits där. Han tyckte om den. Den lindrade smärtan, svepte in allt i ett spöklikt, grå dis. Likt en suddig dröm, allt blev tyst som i graven. Ensamhet. Åh, vad det var härligt. Han hade inte varit så här ensam sedanhan lämnade sitt hem för så länge sedan, för att aldrig återvända.
Han fick syn på en vattenpöl. Månskenet fick den spegelblanka, svarta ytan att glänsa likt silver. Han betraktade sin spegelbild. De tomma, kalla, svarta ögonen stirrade törstande tillbaka på honom. Han fuktade nosen med tungan, och spegelverisionen av honom själv gjorde likadant. Han ruskade lätt på huvudet, vände upp blicken mot himlen. Trots dimman som täckte marken var luften ovanför frisk och klar, och stjärnorna beströdde himlen. Det var vackert. Himlen bakom var lika svart som hans ögon. Han satt tyst, stilla som en svart staty, och betraktade himlen med neutralt, kallt ansiktsuttryck. Tavar hade mord i tankarna.
|
| Locura Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart ons 20 jul 2011, 20:54 | |
| Aldrig hade vampyrinnan ställts inför ett val som detta. För aldrig någonsin hade hon velat ha två saker som hon ville ha dessa två i hela sitt liv. Vad gjorde man då begäret blev för stort? Jo, men tillfredställde det. Men ifall man inte kunde tillfredställa det helt, utan var tvungen att välja vilken plåga man skulle genomlida? Svar skulle inte komma till henne, hur mycket hon än sökte dem. Det visste hon. Detta var en sak som skulle bli avgjord i stundens hetta, och det var innerligt Locura önskade att den stunden aldrig skulle komma. För hon ville inte ta ett slutgiltigt avsked utav en av dem. Hon var beroende av båda, dock på mycket olika sätt. Huvudet skakades lätt och det var med en irriterad blick som hon kastade sig mot en sten. De sylvassa tänderna sjönk in en bit i det hårda materialet då käkmusklerna pressades samma, men sedan släppte hon. Det fanns ingen mening med att attackera döda ting, det skulle inte få henne att må bättre. Nej, vargblod vad det hon behövde. Varm, färsk livsvätska. Någon som fortfarande andades, någon vars hjärta ännu slog. Men Ken-Yak verkade övergivet, som om inte en enda varelse befann sig på platsen. Hon lekte med tanken på att det var hennes närvaro som skärmde iväg dem.
Men så plötsligt anade hon något. Det var inte en doft, inte ett ljud... Mer som en känsla. Känslan av att inte vara ensam. Och i samma ögonblick trädde leendet fram på läpparna då hon i en övernaturlig hastighet susade emot den andre. Stannade framför denne och granskade den mörka hanen från topp till tå. "Tavar," väste hon fram. Den silkeslena rösten hade börjat användas allt mer sällan, som om hon inte hade någon nytta av den längre. Kanske tyckte hon undermedvetet att den inte passade en vampyr, eller så berodde det på att hon sjönk djupare ner i mörkret. En röst som kunde tillhöra den godaste av vargar passade inte på ett sådant ställe. Fast å andra sidan, hon skulle heller inte bry sig om så varit fallet. Vars hennes röst passade... Den var hennes, vad spelade det för roll om den passade? Men hon gillade väsandet också... "En vacker natt, inte sant min blodsugande vän?" |
| Tavar Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart tor 21 jul 2011, 20:48 | |
| Tavar kände att någon närmade sig. Men det spelade ingen roll - han såg inget hot hos de flesta av Numooris invånare. Men ingen specifik doft träffade hans känsliga nos. Han förstod - utan till synes någon större entusiasm att det var en vampyr. Och det var inte vilken vampyr som helst. Det var Locura. Han fortsatte och stilla betrakta himlen som om han skulle få syn på något mer intressant än stjärnorna där, medan hon susade fram till honom. "Tavar" hörde han henne väsa. Han svarade inte, utan fortsate och söka bland stjärnorna. Fanns där svar? Himlen var mystisk. Likt en enorm... rymd. Var det ett tomrum eller en helhet? Det vet gudarna, tänkte han. Hans ögon smalnade av och ena örat klippte till.
"I mina ögon är varje natt vacker, dagarna är bara det mellanrum resten utav världen uppskattar. Natten är den tid på dygnet då världen verkligen vaknar upp - rosorna doftar mer, ugglorna ger sig ut på jakt, solens heta strålar finns inte mer... Men ja, sannerligen är detta en vacker natt." Allt detta sade han utan att ta blicken från himlen. Han visste vad som väntade honom - men vem förtjänade att dö först? |
| Locura Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart tor 21 jul 2011, 22:49 | |
| Ögonen smalnade av i vampyrinnans ansikte då hon hörde hans ord. Öronen lade sig en aning mot nacken, och det var med en misstänksam blick hon gransakde hanen. Nog var det Tavar som var framför henne alltid, men... Det verkade inte som honom. Visserligen kanske hon inte kände honom så väl, men hon kände honom nog väl för att veta att detta inte hörde till hans vanliga beteende. Vad hade egentligen hänt med hennes jämlike? "Du verkar nedstämd... Vad har hänt?" mumlade hon fram, väl medveten om att han kunde höra henne utan problem. Frågan var egentligen inte om han skulle höra henne, frågan var om han skulle ta illa upp när hon mer eller mindre rotade i hans privat liv. Ifall nu vampyrer hade ett sådant. Det kunde ifrågasättas. Förhoppningsvis inte... Hon hade ingen större lust att slåss med någon som inte hade något blod som kunde bli hennes pris efter vinsten. Och hon var faktiskt uppriktigt nyfiken på vad som gjort Tavar till denna dystra varelse. Inte för att hon brydde sig om hur han mådde, men för att det gjorde henne orolig. Tänk om samma sak kunde hända henne själv? Hon måste ta reda på vad det var, så att hon kunde förhindra det ifall det var på väg att ske. |
| Tavar Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart fre 22 jul 2011, 13:42 | |
| Han vände tillslut blicken mot henne i tystnad. Mötte hennes blick med sin kolsvarta. "Nedstämd?" Han suckade och skakade sakta på huvudet medan han såg in i dimman bakom henne. "Alltid lika observerande." Han log utan minsta spår av glädje, innan han fortsatte: "Jag ser dina åsikter, min vän. Men jag ska svara dig ärligt. Någonting har förändrats. Du kanske inte har sett det, men världen är inte som den en gång var. Du kommer så småningsom att inse det, du också. Det är inte roligt, det är tragiskt... Men vem vet, livet kanske fortsätter att le mot dig. Men jag skulle inte tro det. Vi är väsen det egentligen inte är meningen ska finnas. Du får se..." Han tystnade mitt i meningen och lade sig ner, svepte med svansen och höll huvudet högt. Han såg på henne med en outgrundlig min, det var något mystiskt med hans halvleende som man inte förstod sig på. Vissa hade blivit galna av det.
Han tippade huvudet på sned och betraktade henne. "Du velar, Locura. Du vet inte vad du vill. Vad har hänt dig?" Han klippte med öronen och såg in i hennes ögon. Vad var det med Tavar? Hade han gått och blivit... vis, eller något? Det här behövde redas ut. |
| Locura Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart fre 22 jul 2011, 15:01 | |
| Det var med en misstänksam blick som hon lyssnade till den andres ord. Stillsamt tog hon ett steg bakåt och satte sig ned. Svansen lades över tassarna och huvudet höjdes en aning. Vad talade han om? Och varför betedde han sig så konstigt? Det var omöjligt för henne att avgöra vad det var med hennes jämlike, men något var det. För Tavar hade alltid verkat som den blodtörstiga typen som aldrig backade, men nu... Nu verkade han mer som en dödlig, meningslös och tråkig. "Jag slits mellan två individer," gav hon som svar med en svag röst. Borde hon berätta det för honom? Det kunde ju inte spela någon roll. Det var knappast så att han skulle springa och skvallra för Demetri... Så vitt Locura visste avskydde Tavar Demetri lika mycket som hon avgudade den långbenta vita vampyren. "Mellan galenskap och förstånd, kyla och värme... Och valet är inte det lättaste att göra." Hon tystnade, insåg att hon inte riktigt visste hur hon skulle förklara det för honom. Det var svårt att sätta ord på saker som denna. "Du däremot verkar ha mycket allvarligare problem, med tanke på hur du talar... Hur kan du säga att ingenting är värt det? Allting är värt det! Vi kan få marken att darra under våra tassar om vi så vill, säkert till och med utmana Gudarna! Dina ord är inget annat än nonsens. Du har all makt du kan önska dig, vad mer begär du?" Hon förstod sig inte på honom. |
| Tavar Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart fre 22 jul 2011, 20:41 | |
| Han bet ihop käkarna och lyssnade på henne medan hon talade. När hon var klar reste han sig blixtsnabbt upp. Hans ögon glimmade svart. "Blod, Locura. Det är vad jag begär. Det är något jag inte smakat på länge, och min livskraft, min vilja.. sipprar långsamt ur min kropp. Jag har inte druckit en droppe blod sedan... Jag minns faktiskt inte." Han rynkade pannan och slog ner blicken. När man kollade riktigt noga såg han riktigt undernärd ut. Han var smalare och ögonen matta.
"Inte för att det verkar finnas nåt här, men... jag behöver jaga. Om jag så ska springa i veckor. Jag vill döda nånting"
(kort) |
| Locura Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart mån 25 jul 2011, 14:46 | |
| För några ögonblick var hon helt stilla, såg endast på vampyren som nu hade brusat upp framför henne. Och med all rätt också, med tanke på vad han talade om. Att han inte hade smakat blod på länge... Vem skulle inte bli mer eller mindre galen av det? Men samtidigt... så roande. Och plötsligt bröt hon ut i ett gällt skratt. Huvudet kastades bakåt och ljudet skar genom den tysta nattluften. Och när hon sedan vände tillbaka blicken emot Tavar var det med glimmade ögon. "Så det är det som är problemet?" sade hon med sin vanliga silkeslena röst. Det var nästan patetiskt... Att han inte hade smakat blod på länge, varför hade han inte gjort det? Hon kunde inte finna någon rimlig anledning. Men spelade det egentligen någon roll? Ifall det nu var det som var problemet, så var det ju enkelt att lösa. "Kanske det är dags för dig att smaka blod då, så att du inte tynar bort?" Tonen i rösten var retsam, men samtidigt fanns en längtan där. Locura ville också suga livet ur någon. |
| Locura Vampyr
| Rubrik: Sv: Torn apart lör 28 jan 2012, 16:09 | |
| Okej, nu avslutar jag detta rollspel eftersom att jag inte kan ha såhär stillastående rollspel i min tidslinje! Men säkerligen kommer Tavar och Locura att mötas igen, eftersom de nu båda är Demetris slavar, mer eller mindre 8D] |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Torn apart | |
| |
| | Torn apart | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |