Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 115 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 115 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Relationer och rollspel till en död en C: Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Relationer och rollspel till en död en C: Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Relationer och rollspel till en död en C:

Gå ner 
+2
Koizora
Detrena
6 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död

InläggRubrik: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 20:53

Precis som alla andra tänker jag lägga en "jag söker relationer och rollspel" tråd till högen med sådana!

Detrena har varit Zombie länge, drivs endast av djuriska instinkter och några få oviktiga minnen som loopar konstant i huvudet. Men även en zombie har haft ett tidigare liv, och jag söker relationer till henne (även om hon antagligen inte kommer minnas någon själv)!

Sådant jag söker är:
Eventuella före-detta vänner. Krav är dock att vännerna är vuxna, då hon varit zombie för länge för att känna de som är valpar nu. De kan dock ha varit valpar då hon mötte dem - eller vuxna - det spelar ingen roll.

Eventuella före-detta familjemedlemmar. Hon har haft två olika partners om där finns intresse, och eventuella valpar ur hennes tre kullar (redan existerande karaktärer, även valparna ska vara vuxna - skapa inga nya bara för att vara i släkt med henne)

Någon annan som kan ha mött henne tidigare.

Förutom relationer tänker jag då köra igång med några "kort-roll" C; Ni som läst min "Fyra inlägg" tråd känner till att jag gärna rollar kortare rollspel (behöver dock inte begränsas till just fyra inlägg, men ni förstår principen). Med tanke på att Detrena inte kan konversera, och jag antar att ingen vill slåss med henne då de nästan garanterade skulle bli smittade, så tänker jag mig an korta rollspel där det inte krävs mängder av inlägg för en lång konversation eller strid.

Intresserade? C:
Kom med fler relations-förslag om ni har några idéer jag inte tagit upp C:
Koizora
Koizora 

Spelas av : SicaB95

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 21:51

Koizora är vren nu. Orkade inte ha henne med vingar. x3
Koizora skulle kunna vara en valp efter Detrena. :3
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 21:59

Ah, så trevligt : D

Med Koizoras ålder skulle jag gissa till den sista kullen hon hade i så fall. Roströd och mörkt ekbrun är ju inte allt för långt ifrån varandra, så jag kan inte se varför det inte skulle gå C:

Får se om någon karaktär känner för att ha varit fadern, han får gå utan namn och utseende tills jag vet hur det blir där XD Samma sak gäller eventuella syskon C:

Men hon får gärna vara en valp i sista-kullen om du vill C:
Koizora
Koizora 

Spelas av : SicaB95

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 22:00

Ja. :D Det låter jättebra tycker jag. ^^
Murderotic
Murderotic 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 22:14

demetri måste känna denna zombie. eller lära känna, beroende på vad du tycker^^
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 22:18

Hon har ju inte levt tillnärmelsevis lika länge som han, men vill du att de ska ha träffats innan är det okej (hon kommer nog inte komma ihåg det antar vi, om det var efter att hon blev zombie).

Annars får de gärna träffas C:

Du råkar inte ha någon som vill vara med i familjen eller ha träffat henne tidigare av dina andra också? C; *passar på att fråga*
Murderotic
Murderotic 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 22:25

familjeliv så skulle medusa kunna va en möjlig släkting då hon är en vren{ragana}
andra karaktärer jag har är: damon morrow echo murder twilight.. har säkert missat nån men är inne på mobilen just nu XD
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tis 08 maj 2012, 22:26

Om Medusa vill vara i släkt vore det jättekul : D
Har för mig att hon med är brun? C:

Får se om någon av dina kanske vill bli skrämd av ett vandrande lik? ;D
Lainadan
Lainadan 
Död 

Spelas av : Älg | Död

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    ons 09 maj 2012, 13:43

Vet att vi snackade om det tidigare, men jag tyckte det var lika bra att kliva in här också xD Detrena som moster alternativt faster c:
Kachep
Kachep 

Spelas av : Gagga

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    ons 09 maj 2012, 14:59

Detrena är så cool o.o
vill absolut testa rolla med henne, Kachep, Goria och Parhin öppna för roll ^^
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    ons 09 maj 2012, 18:05

Lainadan: Ja, vi pratade ju om det XD Tycker det är en trevlig idé C:

Kachep: Välj en av dina så kan vi kort-rolla C; Spelar ingen roll för min del - Detrena är ju inte direkt den som söker bekantskaper XD
Lainadan
Lainadan 
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    ons 09 maj 2012, 20:09

Men ska vi säga så då? c: Så får du välja om hon ska vara faster eller moster xD
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    ons 09 maj 2012, 22:00

Tycker vi säger så C:

Faster tycker jag låter bra XD *letar upp namnet på Lais pappa och lägger till som syskon*
Borde hon ha mött Lainadan då någon gång då han var liten? C: I så fall lägger jag till honom i hennes "relation" lista~
Lainadan
Lainadan 
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    tor 10 maj 2012, 07:42

Ja, jag tycker nog att de borde ha träffats ett par gånger c:
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 20:54

Läste vad du skrivit som relation till Detrena, Lai C; Älskar verkligen Firdrachs "relation" till henne XD
Putredine
Putredine 
Utvandrad 

Spelas av : Bönan | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:07

Puti är ju en Vren och dessutom brun. C;
Så någon relation kan väl vara kul? x3
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:15

Någon valp till Detrena går inte då Detrena inte är inavlad och jag ser att Putredine är det. Då Putre inte heller är så gammal blir det svårt att vara syskon.

I och med att det är inavel inräknat i Putredine och Schifosos släkt tror jag tyvärr inte att det går. Varken Detrena eller hennes familj var inavlad. Inte heller hennes syskons barn... Hoppas du förstår ^^; Det vore kul, men går nog inte.

Däremot om de mötts någon gång skulle det gå C; Träffats då Putre ännu var valp?
Putredine
Putredine 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:16

Okej .. :C
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:17

Upprepar; Däremot om de mötts någon gång skulle det gå C; Träffats då Putre ännu var valp kanske?

Helt hopplöst är det inte C; De kan bara inte vara i släkt.
Putredine
Putredine 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:19

Oooooooooooooooh! Jippie! 8D

Okej, jag accepterar valp-idéen. Men, Detrena kan väl ha varit en nära vän till familjen kanske? Så att dom träffades ganska ofta liksom? :3
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:22

Hon kan ju ha mött den vrenfamiljen under sina resor tillsammans med sin första partner? C: Då kan hon ju mycket väl träffat Putredine och kanske berättat historier om vad de sett i landet XD Detrena och hennes partner färdades en hel del, så hon var kanske inte "på besök" jätte-ofta, utan dök upp några gånger då hon råkade befinna sig i området? C:

Hur var Putredine som valp/yngling? Om jag ska lägga till henne i relations-listan är det ju bra att veta C;
Detrena var alltid snäll och trevlig när hon var vid liv.
Putredine
Putredine 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:39

Okej, då förstår jag lite om historian. Jag tycker att det låter bra. (:

Oj då .. Puti som valp/ungdom .. hon var liksom tystlåten, skrattade när andra led (gör hon i nuläget också), men förövrigt var hon en lekfull och snäll individ.
I nuläget är hon en otrevlig person som skriker åt andra individer då hon ser dom, hon vill även bara skada dom hela tiden and see them suffer! >8D
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:45

Skulle det gå att skriva att hon verkade tystlåten med stark vilja? Var hon trevlig eller elak när Detrena kom på besök? XD Antar att hon hade en stark vilja (har fortfarande gissar jag).

Är det okej att jag skriver så, så kan jag lägga till henne i relations-listan direkt C;

Och för de som ser detta inlägg, men inte har läst första - vänligen backa till det första inlägget och läs C;
Putredine
Putredine 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:50

Javisst, hon har och hade mycket stark vilja. Och ja, du får skriva så! ^^

Hmm .. Detrena var nog en mycket trevlig varginna, så jag antar väl att jag kan skriva; En nära vän till familjen - jag saknar dig mycket och undrar ofta vart du tog vägen. Jag gillade dina berättelser om dina resor också, må jag någon gång finna dig i trygghet ..
Detrena
Detrena 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    lör 12 maj 2012, 21:57

*lägger till Putredine i relation-listan* C:

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Relationer och rollspel till en död en C:    

Relationer och rollspel till en död en C:
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» ROLLSPEL & RELATIONER
» Rollspel/Relationer
» Rollspel och relationer