Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Gwenhwyfar, Orion, Otto


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?

Gå ner 
+2
Wami
Kim~
6 posters
FörfattareMeddelande
Kim~
Kim~ 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    lör 28 apr 2012, 15:28

Ja... nu kommer jag och stör igen! :'D
Har alltid velat ha en vampyr men de får ju vara så få och det kan ju ta ett tag innan jag får nästa chans att skapa en, och då kanske jag inte har tid plats heller.. som vanligt då det kommer upp. ;> Men nu har jag gått och funderat ett tag på en vampyr hybrid. Hade tänkt då skapa en ny varg som skulle passa fint som vampyr hybrid. Kan ju ta och berätta lite hur jag hade tänkt i korta drag..

Hon som jag hade tänkt skapa blir överfallen av en vampyr, men hennes mor får bort honom/henne från min flicka och börjar suga ut vampyrgiftet (hon är själv giftvarg och kan ta ut gifter :)), hon han ta ut en del gift men inte allt. Giftet gjorde inte så att hennes hjärta stannade och hon blev ingen riktig vampyr. Hon kommer isåfall kunna äta kött men törstar efter blod, hon tål inte solljus som andra vampyrer. Hennes krafter har slåts av men kan komma tillbaks, tänkte att där runt 200 i status kan hon börja träna upp sina kraft/er igen men de är väldigt svaga och måste ha mycket träning innan hon kan göra så mycket. Sen har hon också vanliga vampyrkrafter men de är inte alls lika starka som en vanlig vampyrs och har inte alla, tänkte att bara hennes syn och snabbhet skulle bli bättre men inte alls lika bra som en vanlig vampyrs. Angående krafterna kan det göras om så det inte blir så gm:ande.. Och ja, sen så hade jag ju tänkt att hon skulle vara valp så då har jag två alternativ jag funderar engående, endel så fortsätter hon åldras helatiden eller så åldras hon bara till en viss ålder och stannar där, t.ex tills då hon är fullt vuxen.

Vad tycker ni, något som skulle kunna tänkas komma till numoori eller.. ja? Lägg er komentar!
Sen om denhär idén skulle gå igenom så skulle ju det vara kul om nån vampyr här på numoori som det var som träffade på hennes familj. Skrev bara kort här eftersom ska till Gaggas och de är här vilken minut som helst! ^^' Så ursäkta om det blev lite konstigt och mycket stavfel..  (kan mycket väl glömt säga något viktigt också ._.')

Mvh Magga ~
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    lör 28 apr 2012, 20:24

Här kommer jag och lägger näsan i blöt. ^^
Men ja, det är jättemånga som vill spela vampyrer.
Och alla får som sagt inte chansen. Men om en kommer och vill ha en
vampyrhybrid så kommer det senare komma fler som vill ha.
Och då blir det massa krux med det med. Och en vampyrhybrid låter inte vettigt alls.
Hrrm... Om jag får säga min mening. För inte ens en giftvarg står emot vampyrers gift.
Se bara på Locura. Så hur skulle den här giftvargsmodern ha klarat att suga ut giftet
utan att själv påverkas?

Jag är själv en som väldigt gärna vill spela vampyr. Det har jag velat sedan jag
först blev medlem här på sidan. Alla sitter väl vid sina datorer och försöker komma
på något unikt och som låter rimligt. Men jag menar på att gapar en så gapar alla.
Så om en vampyrhydrid blir till så kommer det väl fler som gärna vill. Själv vill jag
bara spela en fullblodsvampyr. <3

Och jag ser själv inte hur en vampyrhybrid skulle fungera som sagt. För en vampyr
är ju vampyr. Det är något riktigt kraftfullt vi snackar om här och deras gift är inte heller
något som (i alla fall borde) kunna stoppas av någon annan än en vampyr eftersom det
är bara de som är immuna mot vampyrgiftet.

Men ja, jag ser på vampyrer på mitt sätt. Så som jag läst om dem sedan jag var liten.
Och jag vet att numoori's vampyrer inte är som de gamla hederliga vampyrerna.

Men vampyrerna är något vackert och något det inte finns så många av. Och själv
anser jag att det blir för mycket om det ska komma hybrider med. Och det skulle vara
konstigt.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    lör 28 apr 2012, 20:39

Jag tänkte lämna ett meddelande, men känner att Wami just sagt det jag tänkte säga... Lägger ett i alla fall för att bevaka ämnet och för att snabbt ställa en fråga:

Vad är det för gift alla pratar om? Blir vampyrerna här till av gift? Jag trodde det var som i en del gamla vampyrhistorier att man dog och blev återupplivad som vampyr genom att dricka (eller på annat vis bli i-tvingad) vampyrens blod ^^; Jag har kanske haft helfel hela tiden? XD
Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    lör 28 apr 2012, 20:47

Zezzel har inte läst på läxan om Numoori vampyrer ser jag ;D haha

Vargar här måste först och främst bli tömda på blod, samtidigt som blodet ersätts av en vampyrs gift, klarar de processen så vaknar de sedan upp som vampyrer. Mer eller mindre, tror jag, kanske inte helt rätt men något sådant.

Millan och Mikkis tror jag är ju skaparna av Vampyrerna i Numoori och de är inte direkt som vanliga vampyrer i vår historia om man säger så, finns ju så många olika tycker jag x)
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    lör 28 apr 2012, 20:58

Jag hade nästan-rätt i alla falla ;D Var inte bara ett bett och lite gift då? Utan först tömd på blod, sen in med giftet XD

Inte så långt ifrån, om nu den teorin stämmer XD *har läst på om vampyrerna här, men uppenbarligen förträngt gift-delen*

//Zazz

_________________
Fᴇᴀʀ is an absence of understanding
Hᴏʀʀᴏʀ is the act of understanding perfectly
Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    sön 29 apr 2012, 01:13

Haha ja men de e lögnt, tror det är något sånt, får väl se om någon annan sticker in nästan snart och rättar mig eller säger att jag har rätt i de jag skrev, bara att vänta och seeeee ;)))))
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    sön 29 apr 2012, 01:21

Vad jag förstått så är det ett sorts gift som man blir förvandlad av. x3 Själv gillar jag
hela den här gamla grejen med att man blir tömd på blod tills man står på dödens rand.
Och då får man dricka vampyrblod och förvandlingen sker och man måste dricka människoblod
(vargblod här) för att förvandlingen ska fullbordas. Annars dör man.
Kim~
Kim~ 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    sön 29 apr 2012, 12:12

Hehehe som sagt.. mina idér ^^' Sen så finns det jur så mycket olika sorter så visste ju inte riktigt precis hur det gick till så de blir vampyr eftersom jag inte tyckt att jag läst något sånt helt klart och tydligt i texten om vampyrer. Men ja.. Förstår om folk inte vill dra hit nån vampyr hybrid, då kommer det ju ändå bli fler vampyrer. Men aa.. Vampyr är ju en av de "poppaste" sakerna på numoori kan man nästan säga. Men ja var en liten idé bara :)
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?    tis 01 maj 2012, 04:32

Vi kommer inte att tillåta vampyrhybrider, antingen så är man vampyr eller så är man det inte.

Angående giftvargar; även om det är giftvargar, så är det inte ens så att giftvargar alltid tål sitt eget gift ifrån början, utan förr eller senare blir giftvargar påverkade av sitt gift i olika grader och på olika sätt. Och oavsett deras resistans mot de vanliga gifterna som kan finnas i naturen så kan inget mäta sig emot en vampyrs gift, inte ens en giftvarg. Det finns inget sätt för dem att ha lärt sig resistansen mot giftet, för har de blivit påverkade, så har de antingen dött eller blivit vampyrer.

De enda vargarna som inte blir påverkade av en vampyrs gift är zombevargar, eftersom att de redan är döda, men de kan inte heller bli vampyrer.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd till en Vampyr hybrid..?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för vampyr
» [Avslutat] Vampyr tillstånd
» [Avslutat] Tillstånd om vampyr :3
» [Avslutat] Tillstånd, vampyr?
» [Avslutat] Tillstånd RAS
Hoppa till annat forum: