Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 15:32 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Idag på 15:27 av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 12:34 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:19 av Aegir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:00 av Rani

» Koko i knoppen (P)
Idag på 11:35 av Quarian

» Lekmoster [P]
Idag på 11:23 av Mackie

» Pinnlekar (öppet för familjen)
Idag på 11:12 av Mackie

» Grop av förtvivlan
Idag på 11:09 av Mackie

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Ivo, Tolir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adopterbar niosvansare! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adopterbar niosvansare! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Adopterbar niosvansare!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 16:44

Japp. Nu har jag... och syrran... bestämt att eftersom hon inte vill ha kvar honom och jag inte har plats nu och jag vill inte att han bara ska försvinna och antas vara dör.

Så jag adopterar nu bort min fina blinda, niosvansade Meilyr. Han är skapad på sidan. Jag hade tänkt mig att försöka rita en ny bild till honom med men har inte funnit inspirationen på sistone. Dels eftersom han stått stilla.

Jag vill att han hamnar hos något som kan hålla honom aktiv och inte bara rollar honom lite och sedan tröttnar och dödar honom vid första chans. Vill att han ska få ett långt och lyckligt liv. ^^

Meilyr är son till Iwaku och Fatima.
Han är född blind.
Han har nio svansar. Jag hade en liten idé till teknik som han kunde lära sig
med hjälp av kraftfält. Kan berätta om det till den som skulle vara intresserad av
att adoptera.
Hans krafter är kraftfält... och... måste kolla upp hans andra kraft. x3
Han har ingen status för jag missade att skriva upp det när sidan flyttade.
Han är en livsglad ung hane som inte ser sin blindhet som något problem.
Han har lärt sig att leva med det och är väldig bra på att läsa av naturen.
Detta är ingen kraft utan han har bara lärt sig att klara sig med sina
övriga sinnen doft, känsel, hörsel och smak. Men det händer fortfarande
ibland att han snubblar över en buske eller annat som ligger i vägen, eller
till och med krockar med ett träd. Men inte ens det verkar kunna sänka hans
humör.
Han är medelstor och kommer helst inte växa mer för jag ville att han skulle
ha ärvs storleken från Fatima som var liten varg.
Hans utseende är en blandning mellan Fatima och Iwaku.

Jag ska ta mig i kragen och rita en bild till honom. Hade tänkt göra hans
utseende och tecken något enklare än vad jag hade tänkt från början.
Så om jag hittar någon som vill adoptera honom så frågar jag då med om
du skulle ha tålamod att vänta på en bild?

Kommer nog mer information om jag kommer på mer. :3
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 19:21

Åh jag vill ha honom!
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 19:25

Då har jag två intresserade. :3
Skriv lite om eran rollerfarenhet och kanske tankar om Meilyr och sånt. :3
Sitter just nu och skissar på en bild på honom. :3
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 19:49

jag hade ju tänkt att hon skulle vara ne vandrare, och hon skulle få ett annat beteende.. Men annars så ska jagg försöka att rolla henne efter hur hon har varit. sen så kanske min rollerfarenhet, ja, jag själv tycker ju attt jag rollar bra. men hur andra tycker, ja det ver jag inte. Men som sagt var, så har jag ganska stora planer för henne! jag har altid velat ha en flersvansad karaktär, och jag kommer att sköta henne :3
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 19:54

För det första är Meilyr en han. ^^ Namnet betyder Prins. :3

Och vandrare är han nog ja.

Hur hade du tänkt ändra beteendet?
Vill helst inte att det ändras för mycket för han är faktiskt en helt underbar karaktär att rolla.
Jag hade jättekul att rolla honom för han var rätt bra på att utmana mig som rollare eftersom
jag var tvungen att tänka på allt som han upplevde i och med att han inte ser. Så jag kunde
sitta här och blunda för mig själv och tänka på hur Meilyr uppfattar omvärlden. Det var
väldigt roligt. Men sen var jag tvungen att göra plats bland mina karaktärer och gav då
Meilyr till syrran. Men sen ville inte syrran rolla så då blev det att Meilyr stod och samlade damm.
:( Och det ville jag inte. Vill gärna ha kvar honom själv men jag måste rensa mer bland mina
karaktärer.

Och en sak till. Skulle Meilyr senare få valpar så kommer ingen av valparna att födas
med fler svansar. Det är ett krav från Mikkis eftersom det är hon som skapade
Kitsunen på Numoori och vill inte att det ska springa omkring för många.
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 20:02

om du skulle kunna förklara hur han är så kanske jag kan anpassa mig efter det :) men hjag kommer nog inte kunna spela karaktären lika bra som du! men jag får väll lära mig. för övrigt spelar jag ju Creåpsley och Diablo som båda är lite sjuka i skallen. men väldigt goa o snälla om man bortser från deras sjukdom. och jaa, jag skulle vilja läsa lite mer honom, så att jag vet! :D
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tis 17 apr 2012, 20:33

Skriver info om Meilyr här då. :P

Han föddes vid Byomifallet där den lilla familjen hade en liten lya. ^^ Fatima var väl inte den bästa mamman men Meilyr älskade henne väldigt mycket i alla fall. Han ville se sin mor lycklig. Iwaku har han inte mött så många gånger men Meilyr tycker inte illa om sin far. Han förstår bara inte varför fadern inte var med familjen. Han gillar Mithrile bäst av sina syskon. Morrow tycker han inte om och gillar inte när Morrow retas med honom. Men han brukar för det mesta ignorera det. Mikayo förstår han sig inte på riktigt, och Medeah gillar han. Men det verkar ju som att Medeah är borta.

Meilyr är född blind som sagt. Han har inga krafter som hjälper honom med det utan han har utvecklat sina övriga sinnen för att kunna manövrera sig. Han lyssnar på ljuden som naturen ger ifrån sig. Känner dofterna av allt som finns omkring honom och han är väldigt duktig på att separera alla dofterna och märker rätt snabbt när ett träd eller en buske eller annat står i vägen tack vare doften och kan då välja en annan väg. Men han är en liten drömmare och ibland tappar han fokus på omgivningen och kan då snubbla över något eller krocka med ett träd. Men han ruskar snabbt av sig igen och fortsätter. Han är en rätt sorglös person och ser inte sig själv som underlig utan tycker det är lite underligt att vargar oftast bara har en svans. Men nu för tiden förvånar det väl honom inte längre. :P
Och de nio svansarna har gjort honom lite klumpig. Men när han lärde sig att särskilja alla nio svansar så gick det lättare att kontrollera dem. Oftast låter han svansarna röra sig som en enhet. Men han tycker det är roligt att låta dem röra sig individuellt, oberoende av varandra.

Han övar på sina krafter så ofta han kan och han kan skapa små kraftfält runt tassarna för att göra sitt steg helt ljudlöst.
Mer info om krafterna kommer när jag kollat upp det ordentligt. :P

Meilyr är glad och livfull. Han är livsglad och det är få saker som kan sänka hans humör. Han är målmedveten och har kämparglöd som heter duga. Stöter han på hinder så ger han sig oftast inte förrän han har övervunnit det. Men så finns det ju en del grejer som kan vara rent utav omöjligt för honom. Som att flyga till exempelt. :P Han är en bra simmare. Han vet inte vad kärlek är. Han vet bara att han älskar sin mor och sörjer hennes bortgång. Han vet inte om att hon blev mördad. Får han veta det så kommer det antagligen bli en jättechock för honom.

Och jag vill att han ska leva länge som sagt. Så den som får ta över honom [Jag väljer] måste ta hand om honom. Inte bara rolla honom ett tag för att sedan tröttna och göra sig av med honom. Om du skulle tröttna på honom så vill jag veta det och i så fall se om jag kan ta tillbaka honom. Jag vill ha tillbaka honom om du inte vill ha honom längre. Antingen behåller jag honom själv då eller ser om jag kan hitta ny rollare till honom. Så inget dödande tack. Sen så är han ju inte odödlig och man vet ju inte vad som händer. Så inget medvetet dödande i alla fall. Tröttnar du på honom vill jag veta det direkt. Okej?
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    tor 19 apr 2012, 21:03

Ojj... han blir verkligen en utmaning för mig.. inget dödande :(
Men ja, jag vet inte.. han verkar vara allt det som mina egna karaktärer inte är..
Det kan bli så svårt för mi att leva upp till hur han varit..
Så jag får fundera lite, annars verkar han vara e jätte snäll gosse!
och han är jätte vacker TT.TT <3
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    lör 21 apr 2012, 17:39

Varför skulle det vara en utmaning?
Det är ju bara att se till att han håller sig vid liv.
Han är heller inte den som går omkring och muckar gräl.
Han tycker om att stifta nya bekantskaper och så vidare.
Han är Neutral och lutar kanske lite åt det goda hållet.
Men han är inte god heller. Men inte ond i alla fall.
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbar niosvansare!    mån 23 apr 2012, 12:32

Hmm... vi får se :3
 
[Avslutat] Adopterbar niosvansare!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Adopterbar Månvarg
» Adopterbar Zimaer-valp
Hoppa till annat forum: