Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nirmala - GreyCaterpillar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nirmala - GreyCaterpillar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nirmala - GreyCaterpillar

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Nirmala
Nirmala 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Nirmala - GreyCaterpillar    tis 27 mar 2012, 18:34

Nirmala - GreyCaterpillar Nimala


Namn: Nirmala
Ålder: 22
Kön: Tik
Ras: Kreschimvarg
Storlek: 62,7 cm
Vikt: 53,1 kg
Kraft: Ingen

Historia
Nirmala föddes in i en familj med Kreschimvargar utanför Numooris gränser. Hon var den näst äldsta utav alla fem valpar och den enda med albinodefekt. Att hon såg annorlunda ut var ingenting som berörde hennes föräldrar det minsta. Faktum var att ingen i familjen gjorde något större väsen utav hennes albinism. Det var naturens gång och om gudarna hade bestämt det fanns det ingenting de kunde göra.
Hennes valpår var så som en valps liv borde vara: bekymmerslösa och fulla utav lek och upptåg. Hon lekte ofta med syskonen och med sina ett år äldre kusiner. Då hela hennes familj var troende fick hon även lära sig mycket om Numooris gudar och om dess historia så som den blivit berättad i generationer. Hon hörde talas om hur deras anfader djärvt hade vandrat ut ur Numoori med sin lilla flock och tagit med sig de seder och bruk som de lärt då de var unga. Med enormt intresse hängde den vita valpen kvar vid vartenda ord som sades.
När Nirmala var runt fem år gammal bestämdes det att familjen skulle återvända till Numoori. Dock var det inte alla som var helt med på detta och det fanns de som stannade kvar, även om majoriteten valde att följa med. Efter ungefär ett halvår påbörjade de resan tillbaka mot det land de härstammade.

Resan till Numoori var en farofylld färd: det svåraste stycket var benkusten. Den blev förenklad tack vare att Nirmalas far och morfar hade blivit välsignade med vattnets krafter, men trots detta kostade det livet på hennes faster, en bror och två kusiner. Då de utmattade nådde Numooris strand var Nirmala och hennes syskon sex år gamla. Efter att de återhämtat sig vandrade de väster ut och då de passerade genom lavaöknen förlorade hon sin farbror och sista kusin. Nyfiken som en valp brukar vara smet den unga hannen iväg och efter jagade hans far. Då han äntligen fick tag i sin son sprack marken upp inunder dem och de slukades utav den heta lavan som trängde upp. Nirmala såg aldrig vad som hände men hon hörde deras plågade skrik, någonting som skulle ge henne mardrömmar flera år framöver.
Då hon var tio år gammal tillkom det två tikar till deras familj och plötsligt hade Nirmala två systrar till.

Nirmala växte upp till en så gott som frisk ung varg. Att det var någonting fel på hennes syn var ingenting som hon reflekterade över innan hon kom in i tonåren. I samband med sin albinism hade hon sämre syn än vanliga vargar och föremål som var längre bort var mycket suddigare än de som var nära. Dock var hennes närsynthet ingenting som störde henne även om det ibland kunde vara irriterande. Någonting som emellertid tärde mer på hennes sinne var att hon hade börjat tvivla på sin tro. Så som många tonåringar började hon tänka nästan lite för mycket och såg tillbaka på det som hänt henne och hennes familj. Förvirrat undrade hon varför gudarna hade tagit ifrån dem livet. Efter att ha gått och våndats över detta valde hon att rådfråga sina farföräldrar och sin morfar. De kom alla med samma råd: ge dig ut i Numoori och sök efter svaret. Och det var just precis det hon gjorde.

Personlighet
I grund och botten är Nirmala en from och blid tik som inte stressar upp sig över onödiga saker. Hon skulle aldrig gå till attack utan slåss endast då hennes eller någon annans säkerhet hänger på det. Hon är oftast glad och de saker som gör henne arg är mycket få. Att irritera henne är fullt möjligt men för att göra henne riktigt förbannad måste man göra det hon anser vara det värsta man kan göra: döda en valp. Om hon ser detta eller får veta att någon hon träffar han gjort det är denna varg värd noll i hennes ögon.
Tidigare visste inte Nirmala om hon skulle tro på gudarna eller inte, men efter kaoset som härjat i Numoori har hon börjat få upp hoppet om att gudarna faktiskt finns.

Nirmala är en mycket envis dam och hon anser att hon ska klara de saker hon tar sig an själv. Hon vill inte be om hjälp om det kan undvikas och tar allt som oftast aldrig emot hjälp.

[Det kommer mer när jag har all information om henne igen framför mig]

Utseende
I kroppen är Nirmala som vilken vanlig varg som helst. I och med att hon är albino saknar hennes päls pigment och är därför vit. Hennes nos och trampdynor har en röda nyans utav beige och i ansiktet finns två röd-rosa ögon.

Kraft
Då Nirmala är en kreshimvarg får hon sina krafter ifrån gudarna. På grund utav att hennes tro är så pass sviktande som den är saknar hon helt krafter.


Senast ändrad av Nirmala den lör 22 dec 2012, 13:40, ändrad totalt 6 gånger
Nirmala
Nirmala 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Nirmala - GreyCaterpillar    tis 15 maj 2012, 23:13

Vem - status - kommentar
Familjen
Cyril - far - Du fostrade oss alla väl, och gör det fortfarande ibland trots att de flesta utav oss nu är vuxna.
Mithnite - mor - Du har accepterat att de flesta utav dina barn nu är vuxna, till skillnad från far. Du och mormor lärde oss alla om vår religion och jag minns att ni var väldigt hårda med en del saker. Jag är ledsen att jag inte kan leva upp era förväntningar.
Titli - syster - Du var den som jag hade mest gemensamt med då jag var yngre. Visst är vi fortfarande lika, men vi har tydligt gått skilda vägar. Det förändrar dock inte det faktum att jag älskar dig.
Donar - bror - Du må vara äldst utav oss men du är fortfarande minst. Jag minns fortfarande att Titli skyddade dig mot Alano ibland.
Alano - bror - Du var riktigt snäll men ibland kunde du vara en riktig pina. Du var riktigt taskig mot Donar ibland och du ska vara tacksam att vi inte skvallrade för mor så ofta som vi kunde ha gjort. Tack och lov verkar det ha gått över även om det ibland kan komma en gliring.
Cid - bror - Även om du då och då var lite väl våldsam när vi lekte saknar jag dig. Jag förstod kanske inte riktigt vad som hände då du dog men när jag äntligen gjorde det trodde jag nästan att jag aldrig mera skulle bli glad. Nu, flera år senare, har jag kommit över min sorg och jag tänker på dig med ett leende på läpparna istället för med tårar i ansiktet.
Tanya - syster - Det är lite roande att du tror att du är äldre än vad du är. Visst är du nu kanske ett mellanting mellan en valp och vuxen men du är fortfarande en valp. Dock irriterar det mig lite när du råkar i luven på Adelle. Det står klart att du ärvt mormors hetsiga temperament.
Adelle - syster/kusin - Även om du är min biologiska syster blev du min kusin väldigt tidigt. Men vad jag än kallar dig kommer jag alltid att se dig om min syster.
Bruce - farbror - Du var så fantastiskt snäll och lekte mer än gärna med oss valpar. Frågan är om du verkligen växte upp. Jag saknar dig något oerhört mycket.
Alana - faster - Tack för alla de gånger du tog hand om oss. Du blev verkligen som en extramamma för oss alla, vad mina syskon är säger om saken, och är fortfarande i mina ögon. Jag kommer nog aldrig att glömma lyckan i dina ögon när du fick adoptera Adelle från mor. Du är en fantastisk tik, glöm det aldrig.
Santo - kusin - Du ville inte umgås med oss tikar. Mina bröder var mycket roligare att leka med än oss sade du. Trots att du var ganska högdragen för att vara så ung känner jag att stygn utav saknad när jag tänker på dig ibland.
Nantéla - kusin - kommer
Filipe - kusin - kommer
Sinbad - morfar - Du var nog den enda som kunde lugna ner mormor när hon väl drog igång.
Cordelia - mormor - Du lärde mig mycket om vår religion och var en väldigt vis tik. Jag minns också att du hade ett förfärligt temperament, någonting som senare blev din död. Trots att du ofta skällde på oss valpar saknar jag dig.
Alexius - farfar - kommer
Sona - farmor - kommer

Övriga
Nisha - ? - ?
Filia - ? - ?
Talea - ? - ?


 
Nirmala - GreyCaterpillar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Nirmala är klantig
» Brashnak - GreyCaterpillar
» Thrar - GreyCaterpillar
Hoppa till annat forum: