Vem är online | Totalt 78 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 78 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Du kan vara bra, eller vara som jag | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Mackie
Spelas av : Marjo
| Rubrik: Du kan vara bra, eller vara som jag mån 27 maj 2024, 20:46 | |
| "Har sett Mördouf." Mackie visste precis hur hon skulle få uppmärksamhet från småglinen, särskilt från Umbriel som vältrade sig i alla lögner och rykten hon viskade i hans öron. Det dröjde sällan länge innan han spred vad hon sagt nästan ordagrant till sina mesiga syskon. Han hade absorberat varenda ord hon sagt om odödingarna i Ken-Yak, till exempel. "Du har hört om det va? Om ravinen söderut? Jag har varit där, själv." Inte helt sant, Tora var med. Men vem skulle motsäga henne om hon ljög om att ha varit där alldeles själv först? De vuxna brydde sig ändå inte. Ingen brydde sig om Mackie, ingen letade om hon var borta. Så då kunde hon lika gärna göra vad hon ville. "Såg nån ramla ner, en idiot som gick för nära. Vinden tog tag i henne och hon for ner hela vägen. Hon skrek länge innan det blev tyst. Fattar du hur långt ner det är då?" Mackie sökte Umbriels reaktion, främst letade hon efter tecken på att han tyckte det var läskigt, eller jobbigt att höra. "Ska dit igen. Nu." Mackie frågade aldrig om nån ville följa med, de fick böna och be så kunde hon kanske gå med på det, ifall hon hade lust.
[Umbriel] |
| Umbriel
Spelas av : Embla
| Rubrik: Sv: Du kan vara bra, eller vara som jag tis 28 maj 2024, 23:05 | |
| Mackie hade alltid de bästa rövarhistorierna, och även om Umbriel var smart nog att förstå att han inte skulle tro på allt hon sa så fann han det otroligt underhållande. Och det var alltid användbart för att påverka de andra valparna. Så länge allt han tuttade i dem gick att skylla på Mackies dåliga inflytande var han otroligt nöjd med att stå ut med hennes attityd. Och helt ärligt verkade hon inte bry sig så mycket om att få skulden, tycktes van vid det vid det här laget. Kanske att hon till och med fann lite stolthet i det. Men idag var han inte fullt lika imponerad av den äldre som han kunde vara. Mördouf var gamla nyheter, det kände väl alla till. Däremot så hittade han inte dit, och skulle inte ha något emot att få lära sig vägen. Äventyr och rackratyg var alltid roliga, speciellt med Mackie. Det var ett tryggt sätt att bryta emot reglerna, utan risk för konsekvenser. Allt ansvar förr på den äldre. "Okej, visa vägen." Svarade han henne med ett lätt kaxigt leende. Hade inte tid över för hennes spel idag. |
| | Du kan vara bra, eller vara som jag | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |