Larzarus vandrade avslappnat, utan brådska, längs huvudstråket med sikte på stadsmurarna. Jaktmarkerna runt Civitas började nog tunnas ut vid det här laget för han hade inte lyckats få tag i många djurpälsar på senaste tiden, men det var bara att hugga i. Ge sig på det igen. Trots allt trivdes han i staden, dess pulserande liv, de böljande folkmassorna man kunde förlora sig i — och även om verksamheten som han och Noelle drev inte gav några större inkomster klarade de sig rätt bra. Det var ett kul jobb, meningsfullt. Han gillade det.
För närvarande var han på väg ut från staden för att jaga. En söt, fruktig doft fyllde näsborrarna och Lasse vred på huvudet; alldeles intill stod ståndet där han nyligen fallit offer för en impuls — och en övertygande försäljare — och inhandlat ett par drinkar för mycket, vilket hade slutat … ganska pinsamt. Just som han passerade lade han märke till en varg som slöt upp intill ståndet och inspekterade utbudet. Han försökte att inte lägga sig i, men misslyckades ganska kapitalt när han började:
"Du, öh, vill inte störa eller så men … jag skulle vara försiktig med de där om jag var du." Han stannade till. Försäljaren lyfte blicken och blängde irriterat på honom; försökte han skrämma bort en kund kanske? Lasse nickade lugnande åt honom innan han återigen såg på kunden. "De är starkare än de verkar. Tro mig …" Med ett brett flin lyfte han menande på ögonbrynen. "... jag lärde mig det den hårda vägen."