Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Min mur Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Min mur Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Min mur

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Zephyr
Zephyr 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Min mur    tor 02 jul 2020, 17:52

Veckor. Ett par veckor och inget kändes fortfarande som det skulle. Zephyr blev inte kvitt tankarna. Kunde inte slappna av och hade förlorat mycket sömn det senaste. Och på vad? Saker han inte hade någon kontroll över. Saker som inte längre spelade någon roll. Vem visste hur länge det skulle dröja innan Qu agerade. Innan de hittade de ansvariga. Det här var en död Zephyr inte tänkte låta glömmas men hur än mycket han törstade efter hämnd så var han inte där psykiskt. Kanske var det därför han bestämt sig för ett ombyte. Det här funkade inte.
    Det var närmare kvällning när Zephyr samlade Sleazoid i utkanten av reviret. Ensam. Fler än så och pulsen lämnade ett öronbedövande brus i hans öron. Det gick inte. Han stod med ryggen mot sin far, blicken sökandes ut ur skogen. Otålig. "Jag ger mig av. Det kan hända att jag blir borta ett tag."
    Han vände sig om men tog till orda innan Sleazoid hade chans att avbryta honom. Han hade redan bestämt sig. "Oroa dig inte. Jag kommer fortskrida i Qus anda och uppdraget som givits mig, bara inte här." Det här var inget avsked. Qu skulle alltid vara hem för honom. Byoomi var vad han behövde en paus från. Det och den kvävande stämningen av sorg. Han orkade inte med den. Zephyr gav en kort paus, funderandes på uppdraget han fortfarande behövde upprätthålla.
     "Jag sammanstrålar med Achilles senare och rapporterar direkt till honom. Skulle det vara något av vikt ser jag till att ni blir underrättade." Han tvivlade dock. Sedan måntemplet hade mötena med Nephania blivit allt kortare. Det fanns inte mycket att säga. Inte som hon berättade i alla fall. Alla platser var i alla fall bättre än här.
    Med ansiktet klätt i ett oläsligt uttryck gav Zephyr sin far en slutgiltig nickning. "Ta hand om er", var det enda han kom på att säga. Ingen tvivel härjade hans samvete. Bara ren och skär lättnad när han i språng lämnade skogen bakom sig.

[Ensaminlägg.]
 
Min mur
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: