Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 11:33 pm av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 11:14 pm av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Idag på 11:01 pm av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Idag på 10:52 pm av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Idag på 10:32 pm av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 10:23 pm av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 9:59 pm av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 9:14 pm av Umbriel

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 7:39 pm av Sigrid

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Asta, Umbriel, Yargol


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Påhittade raser? Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Påhittade raser? Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Påhittade raser?

Gå ner 
+5
Azazel
Tocho
Crepsley
Arión
Damon
9 posters
FörfattareMeddelande
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Påhittade raser?    tis okt 25, 2011 10:11 pm

Har märkt att det kommit väldigt många vargar hit till Numoori som knappt liknar vargar eller någon ras vi ens har. Från början tyckte jag det var kul och unikt, men nu känns det lite för.. Mycket. Speciellt då man knappt kan se drag hos en varg på dom. ^^'
Jag och annan admin har snackat lite om det och hon står även på min sida och vill sätta "stopp" på det hela och vi hade tänkt börja med "tillstånd" angående sånt från och med nu. Dock inget bestämt...

Men vad tycker ni om dessa varelser? Bör det bli stopp eller ska det vara fritt att skapa varelser som inte riktigt passar in under våra raser?
Vad tycker ni om allt?
avatar
Arión 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    tis okt 25, 2011 10:21 pm

Orkar inte riktigt lägga mig i den diskussionen, men det verkar lite konstigt måste jag medge...
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons okt 26, 2011 6:37 am

Jag tycker att det är superkul att de alla dessa vackra varelser =^-^=
Inget som JAG stör mig på, nej tvärtom, helt fantastiskt!
Då jag kollar runt på många olika vargar har jag sett så underbara bilder, och om jag får säga någonting så säger jag; Låt fantasin flöda! det är ju trottsalt bara ni Admins som kan sätta stopp för våra ideér och påhitt. Och att kräva tillstånd tycker jag blir lite trist :'((
För alla dessa varelser vi skapar, ser alla speciella ut, och ingen är den andre lik, typ. Såå, om alla började att göra det, skulle de inte bli lika kul längre :c
<3
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons okt 26, 2011 1:04 pm

Jag tycker personligen att det är för många varelser som inte ens påminner de minsta om vargar längre och är allt för fantasifulla. Tycker ändå att någon måtta får de vara då Numoori är en varg rollspels sida och de finns ju massa raser som ändå är annorlunda och inte måste se ut som en renodlad varg men jag tycker ändå att de ska finnas en del drag från vargen. Ta alla dessa fakarger som ser ut som lejon och tigrar utan minsta antydan till varg i dom... Visst de är fakarger men ändå.. Numoori är för mig en VARG rollspels sida.. Och tycket att man ska hålla sig inom vissa gränser för vad som är tillåtet och hur mycket de får gå ifrån vargarna..

Edit: Ja just de Azazel var först men där är de ju tillstånd med så då är de ju okej :-) Det jag inte gillar är alla som tar efter och gör som Azazel men utan att fråga nån admin om det är okej innan de skapar en "varg" som inte har några drag alls av varg.....


Senast ändrad av Tocho den ons okt 26, 2011 6:47 pm, ändrad totalt 1 gång
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons okt 26, 2011 5:51 pm

Förstår alla era tankebanor, speciellt det där med tigrar och lejon. Vet att Azazel fått tillstånd att ha en som verkligen är lik lejonet vilket jag tyckte va helt awesome. För han va de den första, vad jag vet? Men nu känns det som om alla verkade tycka det är awesome och skapar bara på dom med. Det ingen verkar ha tänkt på är att Azazel frågade och fick tillstånd. Men har fått se flera bilder på förslag och idéer på vargar som inte ens liknar en varg längre. Den enda likheten är att dom går på fyra ben.. Men det är en svår fråga. Vill gärna att flera svarar och berättar vad dom tycker ^^'
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons okt 26, 2011 6:13 pm

Jag måste medge att jag tycker detta är en bra fråga att ta upp.

Det är också skönt att veta ni vet att jag bett om tillstånd innan jag skapat en "ickevarglik" filur, och som Damon sade, så tror jag också att jag var bland de första med en fakarg som helt ser ut som ett kattdjur (förutom vingarna...)

Sedan vi bytte till denna sidan så har det dykt upp en hel uppsjö av kattlika numoorianer. Jag vet inte om alla dessa plötsligt hade samma idé, eller om de tog idén från någon annan... men det kändes lite trist när det plötsligt dök upp fyrtioelva katter på numoori, strax efter att jag fått igång Azazel och han hade börjat bli "känd" på sidan... Jag säger inte att alla snodde idén, bara att det kändes lite trist när det skedde så snart efter.

Det är kul med nya raser, karaktärer, filurer, men det har en gräns. Om alla vill ha en "speciell" karaktär betyder det inte att den måste likna en katt/fågel/fisk/häst/whatever... En karaktär kan se speciell ut utan att vara något annat än en varg. Jag tycker oftast om alla unika idéer, men som nämnts tidigare så börjar det bli lite för mycket... Jag kan tänka mig att ta bort egna karaktärer om det skulle vara så. Men som en som har fått tillstånd hoppas jag inte att detta kommer krävas...

Jag kan avlöja att jag och Nevada håller på att designa en hel drös med vargar  där designerna nog kommer läggas upp för "adoption". Alltså färdiga, unika, utseenden på karaktärer av raser som redan existerar. C;
Detta kanske kan hjälpa de som vill ha en unik karaktär utan att denna ska behöva se ut som en katt/drake/giraff/wtf C;

Tänker bevaka denna tråd för att se hur det går... *bevakar*


Senast ändrad av Azazel den tor jul 12, 2012 9:26 pm, ändrad totalt 1 gång
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons okt 26, 2011 7:36 pm

Kanske är jag lite efter, men enligt min kunskap så har numoori alltid haft det så att man måste fråga om lov för att få ha en speciell karaktär.
Det tycker jag är okej, Adminerna måste ju på något sätt kunna hålla reda på Numoorinissarna.
Det med den här "kattvågen" tycker jag däremot att är lite booring.
Att alla liksom härmar och lagar katter, så att det finns typ tusentals aktter överallt, när det egentligen är en figur som är speciell.
Fantasifulla speciella karaktärer som t.ex. Razios gillar jag,
men att fråga om lov skulle vara en självklarhet- bra att ni lägger fram det.
Men om alla skulle hålla på och härma och då exempelvis skulle börja göra en massa figurer som är rätt lika Razios, då skulle det ju bli tråkigt.
Om alla liksom bara tar andras idéer, men hittar man på egna idéer, annorlunda vargar man inte ens kan kalla avrgar. Helt designade av nissen själv... ---> Like it säger jag
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons okt 26, 2011 10:19 pm

Jag tycker att det är lite tråkigt att så många strävar efter speciella karaktärer - då detta har gjort att det inte lägre är särskilt speciellt. Personligen har jag nog inte en enda varg som är väldigt extrem till utseendet, tvärt om, och jag gillar hellre att experimentera med krafter, svagheter, personlighet osv.. Det är vad jag tycker gör en karaktär mer personlig. Det här är förstås bara min åsikt, och ni får inte missförstå mig och tro att jag hate:ar på de vargar som är mer extrema, det är förstås roligt när ni är kreativa.
Men sedan börjar det bli lite överdrivet när det dyker upp raser som knappt har någon anknytning till vargen. Vi får ju inte glömma att det faktiskt är en vargrollspelssida.

Så, ja, jag tycker att man åtminstone borde fråga en admin om tillstånd, trodde nästan det var självklart haha :)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    tor okt 27, 2011 10:49 am

Jag håller helt med Weed, känner även likadant, för om alla ska ha speciella utseenden på sina karaktärer så blir det ju som sagt inte så speciellt längre, och även jag tycker att t.ex krafter, svagheter och personlighet är betydligt intressantare att exprimentera med för att få fram någonting lite unikt, det är vad som till största delen utgör en karaktär, enligt min åsikt.

Jag måste säga att jag har börjat störa mig smått på alla dessa katter och liknande, att alla ska ta och ta efter en och samma idé, utan att ens be om tillstånd, det går faktiskt att skapa speciella vargar, eller varför inte komma på någonting helt eget?? Just saying.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons nov 23, 2011 12:14 am

Jag vill bara hålla med er som påpekar detta med personlighet. Utseenden i alla ära - jag älskar att designa och måla karaktärer - men personligheten är ju det som GÖR själva karaktären. Det är ju den delen som utvecklas och förändras allt eftersom karaktären lär sig och skaffar erfarenheter av olika slag. Det är personligheten, styrkor och svagheter i denna som gör en karaktär speciell. Exempelvis är det betydligt roligare med en karaktär som ser "normal" ut och har lite attityd, än en som ser "attitydig" ut men har den klassiska "snäll-och-vänlig-men-kan-bli-arg-och-då-är-den-inte-att-leka-med" personligheten. Allvarligt talat, vad är det med den personligheten? Den är så standard...

*För att jag är trött och kände för att hävda min åsikt*
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Påhittade raser?    ons nov 23, 2011 10:05 am

Alla mina vargar ser ut som liksom, vargar iaf ..
Men kanske inte typ, andra som tex ser ut som tjurar,
grisar, igelkottar mm. Där finner jag ingen varg
faktiskt, nu har vi ju inte dessa jag rabblade upp, men
det liknar ju inte vargar om ni förstår vad jag menar.

Jag har blivit lite besviken över dom som har klätt ut
sina vargar till andra djur eller att man inte kan se vad
det är för djur, liksom, Razios har ju fått tillstånd till att
se ut sådan, så den krabaten ger jag mig inte på och
käftar emot att det inte liknar en varg. För jag gillar min
kompis Kebbab och ska inte såra dig! Fast iof så liknar
det ju ingen varg heller, men shit i det! Tillstånd är och
förblir tillstånd! Sådär, det var min åsikt. XD
 
Påhittade raser?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Numooris raser.
» Nya raser - äntligen uppe!
Hoppa till annat forum: