| Skvallerbenet - Första numret ute! | |
|
Vad tycker du om Numoori-tidningen Skvallerbenet?
| Underbar! Vill gärna hjälpa till i framtiden. | | 53% | [ 41 ] | Underbar! Läser gärna, men hjälper helst inte till framtiden. | | 38% | [ 30 ] | Helt okej. Ser fram emot fler nummer. | | 3% | [ 2 ] | Bryr mig inte. | | 1% | [ 1 ] | Vilken tidning? | | 5% | [ 4 ] |
| Totalt antal röster : 78 | | Omröstning stängd |
|
+8Eqii Diablo Thzuki Åskvilja Shikage Key León Mivria 12 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Mivria Moraltanten the Admin
Spelas av : Lin
| Rubrik: Skvallerbenet - Första numret ute! fre 14 okt 2011, 15:26 | |
| Nu är första numret av numooris egna tidning skvallerbenet ute!Klicka på länken nedan för att komma vidare till den härliga läsningen: Länk: http://issuu.com/malvado/docs/skvallerbenet_f_rdig2Det är Emelie [Malvado, Aisu m.fl] som är tidningen redaktörsom satt ihop den underbara tidningen med hjälp från andra nissar. Visst har hon och de andra gjort ett fantastisk jobb? Ni får gärna lägga in era kommentarer om vad ni tycker och hyllningar under den här nyheten så att vi får inspiration till att fortsätta. Mycket roligare å göra det om vi vet att tidningen är uppskattad. =) - Kommande nummer ~
Tanken är att det ska komma fler nummer som vi redan börjat samla material och idéer för.
Har du något som du vill ha med? Tips på nyhet, artikel, berättelse, historia, skälla/tacka, serier, nominering för veckans medlem en dikt eller andra roliga idéer? Tveka inte å kontakta Malvado! Ju fler som är involverade desto fler nyheter och roligare berättelser som sprids och som vi kan dela med oss av till varandra. Det är omöjligt för alla att hålla reda på allt som händer i denna stora värld, men med denna tidningen hoppas vi att vi hjälper till med den biten.
Vi vill sprida och dela gemenskap och glädjen för Numoori med denna tidning, så om just du vill bidra är det bara roligt.
_________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Senast ändrad av Mivria den lör 22 okt 2011, 16:23, ändrad totalt 1 gång |
|
León Död
Spelas av : Marie | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! fre 14 okt 2011, 15:55 | |
| Härligt att läsa! Kommer inte på någon kritik, tyvärr! 8D Men jag skulle gärna vilja hjälpa till om ni söker fler hjälpredor?:3 |
|
Key Utvandrad
Spelas av : Lullu | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! fre 14 okt 2011, 17:40 | |
| wow, KEY av alla underbara karaktärer blev veckans medlem! ;w; tack så jättemycket :'3 Tidningen är super, precis vad vi numoorinissar behöver för att kunna hålla lite koll på allt som händer här!~ 8D
Tror tidningen kommer bli en stor hit! 8D skaförsökaläsasjälvsåoftajagkan x3 |
|
Shikage Vandrare
Spelas av : Nelly
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! fre 14 okt 2011, 17:50 | |
| Älskar den :D Hur ofta hade ni tänkt att den ska komma ut? Inte exakt elr så, utan vad ni satsar på ^^] |
|
Åskvilja Crew Flockledare
Spelas av : Lin
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! fre 14 okt 2011, 17:57 | |
| Med tanke på att tidningen bygger på vår inspiration och vårt intresse så låter vi det vara osagt, beror helt på tiden det tar å samla ihop material och huruvida alla andra är villa å lämna in nyheter om vad som händer i deras flockar osv. Ju fler som engagerar, desto oftare kommer den antagligen att komma ut.
Men vi hoppas ju självklart på så ofta som möjligt, och realistiskt kanske 1 runt gång i månaden, ibland färre ibland oftare. Ambitionen har vi ju fortfarande s vi får se helt enkelt =) |
|
Shikage Vandrare
Spelas av : Nelly
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! fre 14 okt 2011, 20:53 | |
| Jag ville bara ha en aning ^^ Ju oftare desto roligare enligt mig x) |
|
Thzuki Utvandrad
Spelas av : Bubbah | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! lör 15 okt 2011, 00:22 | |
| Hahahah~ ÄLSKAR tidningen!! x''D Seriöst den gjorde min vecka så mycket bättre! ♥ Vill läsa mer och se mer! OwO Ska även låta Thzu luska runt i skogen efter den lilla förövaren som bränner ned deras vackra skogar! ♥ |
|
Diablo Död
Spelas av : Nira | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! lör 15 okt 2011, 09:35 | |
| Oh underbart! 8DD älskar tidningen! ^-^ <3 |
|
Eqii Död
Spelas av : Bönan | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! lör 15 okt 2011, 11:37 | |
| Älskar den sjukt mkt! 8'D |
|
Azazel Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! lör 15 okt 2011, 12:11 | |
| "Det anonyma vittnet beskriver förövarna som tre maskerade vargar, varav den ena var bevingad, den andra mycket liten och den tredje saknade öron."
Älskar den delen extra mycket! Jag svär att alla kommer hålla såväl ögon som öron (de som har sådana vill säga) öppna efter förövarna! Att stjäla kött frön Qu är ju ett heeeeemskt brott! :O
Nästan värt att illustrera detta alltså XD *skratta gott* |
|
Malvado Död
Spelas av : Merran | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! lör 15 okt 2011, 16:38 | |
| Blir så glad när jag läser att ni gillar tidningen, det värmer verkligen i hjärtat :) Gällande hur ofta den kommer ut så beror ju allt på ifall vi har tillräckligt med material för att kunna ge ut ett nummer, plus att jag har tiden att sätta ihop det ^^ Men tid fixar jag alltid på ett eller annat sätt, och ju mer saker ni andra kommer med, desto snabbare går det att få ut ett nummer ;)
Passar även på att tacka alla som bidragit med material till tidningen, både bilder, artiklar och förslag till saker! <3
Glöm inte heller att skicka in saker till klotterväggen! Demethra har lagt upp ett ämne om det i OFF-forumet :) |
|
Diablo Död
Spelas av : Nira | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! sön 16 okt 2011, 13:07 | |
| Drar ni ut vem som ska få svara på frågor eller är det speciella medlemmar som har varit medlem längst eller? o.o eller har alla en chans? XD |
|
Niara Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! sön 16 okt 2011, 14:06 | |
| Dom som fick svara just då var nog bara dom som har varit tillgängliga och online på skype vid just de tillfället, så ingen mästerlig genomtänkt plan på vilka som fick svara. Likaså med intervjuerna. Bara slumpen mest. Tanken är ju att det ska bli mixat, och nu i första numret har vi ju mest testat på olika saker för att visa vad vi kommer vilja ha med i tidningen. :)
Och i första numret handlar det ju mest om samma vargar just för det är mest om våra karaktärer vi känner till något om. Därför tycker vi det är viktigt att medlemmar från olika flockar är villiga å bidra med nån kul story eller något. Ni behöver inte skriva en fullständig artikel, men bara komma med olika nyhetstips hjäler mycket. |
|
X Död
Spelas av : Merran | Död
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! sön 16 okt 2011, 14:39 | |
| Mivria slog huvudet på spiken i sina förklaringar faktiskt, så har väl inget mer att tillägga där.
Är medveten om att Mallis dök upp kanske lite för mycket i artiklarna i tidningen, men eftersom jag var i akut behov av artiklar så blev det ju om honom eftersom det trots allt är min lilla vovve xD Men jag uppskattar jättemycket om folk ville skicka in nyheter om vad som händer. Tillexempel så räcker det med; "Diablo har nyligen blivit medlem i TDN. Han ser fram emot att träffa alla medlemmar. Här känner han sig hemma." Ifall man inte vill skriva den själv det vill säga. Vi slänger på massa ord till det och kanske frågar Key något om detta så vi får en liten artikel om det. Men om folk vill skriva en nyhet själva om något så är det otroligt bra ;D |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Skvallerbenet - Första numret ute! | |
| |
|
| Skvallerbenet - Första numret ute! | |
|