Pågående Event
Senaste ämnen
» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 16:46 av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 15:32 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Idag på 15:27 av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 12:34 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:19 av Aegir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:00 av Rani

» Koko i knoppen (P)
Idag på 11:35 av Quarian

» Lekmoster [P]
Idag på 11:23 av Mackie

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Ivo, Nyxe, Tolir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 20:37

EYO!!
Nu är det så att Fenris samlat på sig en hel hög följare o det börjar bli knepigt att hålla koll på oss alla. För att kunna samordna vill vi gärna ha ett flockforum så viktig information kan ligga kvar istället för att försvinna i en diskussion, speciellt som alla medlemmar inte ens har skype!

Därför ansöker jag om att få skapa en flock, trotts att flocken inte kommer kalla sig flock så kommer den ändå fungera som en flock. Iallafall som en flock likt Isil Anar där ledarrollen inte är det som är centralt utan en gemenskap och ett mål.

Flockens syfte kommer vara att agera som ett nätverk, en eller flera terroristceller som ska försöka störta flocksystemet. Detta kommer bli en lång och intressant kamp!

De medlemmar vi har just nu är följande:
Jag (Fenris)
Freja (Akayru*)
Julia (Othello)
Zee (Figaro)
Elsa (Araiel)

ev Bellz (Artemis)
ev Mattiz (Dantalian)

Haha vi tänkte rösta om det här i flockforumet men Mivria påminde mig så trevligt om att vi behöver ett namn för o få ett flockforum xD Så, flockens officiella namn blir: Nätverket
Vi skulle gärna ha vit text!
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 21:55

Godkänt! Ni har gjort det lätt för oss att godkänna när vi kan se att idén byggts upp under en längre tid i rollspel, och sånt uppskattas verkligen och styrker en flockansökan, så bra jobbat där. Vi fixar i ordning med forum och karta nu på en gång, och ni kommer få vitt som flockfärg.

Vill dock gärna ge lite små "tips" eller tankar från oss i Crew.

När ni säger att ni vill va "nätverket" i Numoori, så vill vi råda att inte fastna för mycket i den idén enbart, då vi har haft fler flockar tidigare med den ambitionen, och det har tidigare inte alltid gått så bra. Så det kan vara en fördel att inte fastna för mycket i en sån idé, och det tar/kan ta lång tid att bygga upp relationer mellan flockar. När ni skriver att ni ska "störta systemet" kan det också vara bra att utveckla vad man faktiskt tänker försöka göra med detta för att lyckas, och hur flocken ska arbeta för detta och för att uppnå sitt mål.

Vi vill också påminna om att om det blir inaktivt under en längre tid så kan vi komma att "peta" på er för att höra hur det går så vi vet att ni kommit igång. Ni får gärna bygga på att utöka antalet aktiva medlemmar, så inte flocken blir sårbar för eventuella bortfall av rollspelare. 

Har ni tänkt något Revir eller nån form av bas eller samlingsplats för Nätverket får ni gärna svara med det här så kan MPh markera ut er på kartan, annars syns ni inte med där helt enkelt.

Lycka till och ha så kul nu!

~ Fridens liljor från Crew  :smol1:

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?


Senast ändrad av Mivria den tor 26 jan 2017, 22:06, ändrad totalt 1 gång
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 21:59

Just ja en sak till, ni får gärna skriva en kort beskrivning som vi kan använda på "Flockar"-sidan också så vore det bussigt, om det är en  neutral/god/ond flock osv.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 22:01

Vi har tänkte oss Wintera som huvudbas!

Tack för tipsen, de är guld värda! Vi ska absolut tänka på det, o jag kan intyga att den finns en noggrann plan över hur vi ska gå tillväga närmast året, som givetvis även är flexibel! C:

Info om Nätverket: En flock som fungerar mer som en terrorcell, med syftet att omkullkasta den nuvarande ordningen och flocksystem. Drar mer åt det onda hållet då behov av våld och mord inte ses som hinder.
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 22:03

Om ni vill ha en kortare text: Nätverket: en terroristcell som drar mot det onda, leds av Fenris.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 22:04

Låter bra, då fixas det också, så avslutar jag den här tråden nu!

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 22:05

Inflikar bara att jag har fixat era forum och Fenris är satt som moderator över dem så att du kan posta klistrade trådar osv Embla c:
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 22:29

*står på flocksidan att den leds av fiero! Vanligt misstag gör det själv hela tiden

PS: TACK!
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?    tor 26 jan 2017, 22:35

Åtgärdat
 
[Avslutat] Tillstånd att få skapa en flock?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» (Avslutat) Tillstånd att skapa Hilleri trotts full lista
» [Avslutat] Tillstånd för flock
» [Avslutat] Ny flock - tillstånd
» [Avslutat] Tillstånd om flock
» [Avslutat] Tillstånd flock C:
Hoppa till annat forum: