"Hur många har du sett idag Saderk?" Kione sprang den andre till mötes då han fick syn på honom när han kom gåendes från skogen. Saderk slog sig ner i det vårgröna gräset i gläntan och skakade på huvudet. "Bara två och det var samma två som jag såg igår." Muttrade han. Kione rynkade pannan och satte sig ner bredvid den andre. "Tja, det kan iallafall inte vara någon stor flock. För en stund sedan såg jag en som flög ensam i luften och i förmiddags var det två som jagade efter en hjort. Jag tror vi har sett dem förut. Tror du dom vet att vi är här?" Saderk hummade till svar och slöt ögonen. "Det verkar inte som det... Men jag vågar inte svära."
Vandringen från Blodbergen hade gått förvånansvärt bra. De två varghanarna hade inte stött på några andra vargar förrän de kom till Höstskogen. De hade funnit gott om villebråd. Vädret hade varit på deras sida. Förhållandena var optimala för ett uppdrag. Det hade tagit några dagar att komma till Höstskogen. De hade hittat en liten glänta som de använt som basläger. Under den ljusa delen av dygnet hade de gjort dagsturer för att undersöka skogen och försöka hitta flocken som sades hålla till där. Redan andra dagen hade de stött på deras revir och sedan hade de arbetat flera dagar med att försöka identifiera flockens storlek och medlemmar. Efter en vecka i Höstskogen drog de slutsatsen att flocken var liten och knappast ett hot för Devils. Kione undrade i sitt stilla sinne hur ledaren skulle tolka informationen de kom med. Skulle flocken tillåtas leva kvar i området eller skulle de drivas ut?
"Vi borde jaga innan vi sover." Sa Kione och knuffade till den andre som morrade ilsket åt att bli störd. Den unga hanen ignorerade varningen och reste sig upp. "Och imorgon bör vi ge oss av tillbaka till Blodbergen. Det finns inget mer att hämta här. Volantis utgör inget hot." Saderk reste sig upp och såg likgiltigt på Kione. "Jag såg kaniner inte långt härifrån." De båda vargarna travade iväg ut från gläntan i jakt på kaninerna. Uppdraget hade varit spännande, till och med nykomlingens sällskap hade varit bra, men Kione såg fram emot att vända tillbaka hem och lära känna det nya reviret lite bättre.
[Har fått tillåtelse att PP Saderk. Öppen för Volantis-medlemmar annars kommer detta bli ett enmansroll!]