Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 10:55 av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 10:47 av Tolir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Nämen oj! [P]
Idag på 09:58 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Sigrid, Tolir, Torbjörn


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vaaaarför... Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vaaaarför... Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vaaaarför...

Gå ner 
+5
Liqüd
Key
Tocho
Yoru
Murderotic
9 posters
FörfattareMeddelande
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 19:46

....Tjatar alla om att dom skriver kort och tråkigt och att flera andra skriver så långt och bra!?

Blir så ledsen ibland för att vissa har så dåligt självförtroende eller vad man ska säga.. Sen får ni även tänka på att många oftast inte skriver mer än er, utan dom flesta skriver EN rad och klickar sen enter så att det ser längre ut.
Jag tex brukar skriva några rader innan jag klickar enter ;> och brukar själv inte skriva speciellt långt (och känner mig heller inte tvingad till det)
Ibland kan jag även tycka att det är lite långtråkigt att läsa eller skriva extremt långa inlägg då man drar ut så mycket på allt och det tar en jäkla tid att komma till poängen. Visst det är spännande med långa inlägg men på något sätt känns det som om det händer mer i lite "kortare" inlägg och man kommer liksom mer in i rollet mycket snabbare.

Så tycker alla kan sluta upp mer att oroa er för att skriva "kort". Visst, skriv inte bara 5 rader mm, det är ju lite tråkigt.. Men pressa er inte till att efterlikna "andra". Skriv så mycket som DU kommer på och känner för, känn ingen jäkla press! Tänk även på det jag sa att många klickar enter efter varje mening så det bara ska se längre ut... Satsa på mer händelser och annat roligt än att försöka dra ut på rollen bara för att det ska bli... långt.
typ.
så.
Här.
förstår.
ni?

Sen har jag sett några (säger inte vilka) brukar säga att dom söker seriösa rollare som skriver långa inlägg? Vad är det för skitsnack? Det fanns även en som vart lite ledsen och berätta för mig att en annan inte ville rolla för att dom inte skrev lika långa inlägg!?
Om det är någon som är oseriös då är det personen som är kräsen och inte tvärtom! Lägg ner med sånt där, känns lite som en ny "internet/numoori mobbning" tycker jag.

Någon annan än jag som lagt märke till liknande?
Yoru
Yoru 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 20:00

Förstår vad du menar och vad du vill komma till.
Jag skriver inte speciellt långa även om jag vet att jag kan få till dom lite bättre och förhoppnings
vis lite mer inehållsrika, men det är väl nå som kommer med tiden. Läser andras inlägg och böcker
för att lära mig mig. Kollade bak på en del av mina inlägg och såg hur enformigt jag skrev och
gör det bortfarande. Sen inlägg som är sjuhundra mil långa och innehåller som egentligen ingenting
det kan jag hålla med om. Sånna orkar jag inte alla gånger läsa igenom så jätte noga*FÖRLÅT!!*
Men sen ja jag kan erkänna att jag är en kräsen rollspelare..
Att rolla med en sån som skriver max 10meningar i i varje inlägg skulle jag inte finna mig i..
Förlåt alla ni är ute men ja jag erkänner.. Jag är kräsen!! D: Och så kan jag säga direkt att jag är en sån som kan smått glömma bort saker..
Så skriver jag att min varg sätter eller reser sig upp i två inlägg på rad så är det för att jag inte
kommer ihåg om han satte/la sig och orkar inte läsa igenom igen.. förlåt! ^^'

Och jämför mig med andra vet jag inte riktigt, men jag känner ju då jag får till ett bra inlägg
varav typ 1 av 10 meeen.. Aja xD
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 20:06

Jag skulle troligen kunna rolla med någon som skrev 5 rader hela tiden. Men bara man gör sitt bästa och skriver något man kan svara på är jag inte det minsta oroad eller kräsen angående längd på rollet. Men tycker folk borde sluta efterlikna andra och pressa sig att skriva långt och fyller på med så mycket onödigt som nästan tar över en timme att skriva... Vill man ta sin tid att skriva och skriva långt får man ju det :> Men gillar inte att många just känner sig pressade..
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 21:27

Här kommer tanten och skriver lite :-P

Nä men jag kan ju bara relatera till mig själv och jag vet att jag inte alla gånger orkar skriva superlånga inlägg (för de mesta skriver jag lite kortare inlägg) men de betyder ju inte att jag är en oseriös rollare. För mig är de en kombination av olika saker. Ofta är jag trött på kvällarna då man rollar (för jobbar ju) och sedan har jag ganska grav dyslexi som påverkar dels min stavning och lite fantasin.. Kan ha värsta inlägget uttänkt men då jag ska få ner de i rollet blir de bara blaha av de hela.. Och har jag väl skrivit långt och läser igenom de blir de ofta helt osammanhängade för mg och de beror ju inte på att jag är oseriös utan då jag skriver blir de bara fel ibland...

P.G.A detta kan jag säga att jag ber inte vissa rolla då man vet att de "vill ha seriösa" rollare som skriver långa inlägg (ibland kan jag även tycka att för långa inlägg blir för jobbigt... De blir på så himla mycket att läsa. För egen del blir de mycket att läsa och sedan då man ska svara har jag personligen glömt de som stod i inlägget och de blir då jobbigt att svara för jag måste läsa om flera gånger och mina inlägg blir då korta för jag vet inte riktigt hur jag ska svara på ett roll jag kanske minns hälften av det jag skulle svara på...

Så ja även om jag är så pass gammal som jag är så känns de ändå inte bra då man känner sig som oseriös då man helt enkelt inte orkar skriva romaninlägg alla gånger... jag gör mitt bästa och duger inte de så ja de är inte mitt problem utan de är den som de inte dugers problem.. Jag anser att då jag vill rolla är jag minst lika seriös som den som skriver 30 rader medan jag kanske skriver 10... Bara det att jag inte är lika duktig att få ner orden som många är...
Key
Key 
Utvandrad 

Spelas av : Lullu | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 21:29

*här kommer oaktiva key inskuttandes*
Jag må ha varit oaktiv över sommaren, men jag vet precis vad du syftar på, Mikkis. Och det gör mig så arg varje gång jag läser någonstans att folk söker andra att rolla med, men att de bara vill rolla emot "seriösa rollare". Och sen att man nekas rollspel om man skriver "för kort"? Jag fattar inte hur någon kan vara så dum att man nekar andra bara för att de skriver, som så många nu uttrycker sig, "kort".
Skrivstilen, mängden text och hur man formulerar sig beror ju totalt på personen. Ålder, vad man gillar att läsa, vad man själv har för intressen eller ens egen personlighet smittar väl också av sig på det man skriver. Med det menar jag inte att äldre skriver mer och "bättre" än yngre. Nej, det är inte åldern som avgör sånt, men jag hoppas ni förstår hur jag menar då jag skriver att jag tror det har betydelse för huur man skriver.
Det är inget annat än taskigt att säga till någon "Nej, du skriver för kort och dåligt." Och jag stödjer teorin om att detta kan ses som mobbing. Jag själv försöker att inte vara kräsen med de jag skriver med, hoppas ingen tycker att jag är det för jag rollar med alla som vill rolla med mig, men då anses jag ju också vara en person som skriver "långa" inlägg. Och visst, om folk tycker att jag skriver mycket så okej. Jag gör nog det. Det har jag liksom fått höra hela min skoltid, och jag börjar tro att det är en sjukdom jag har.. jag.kan.inte.fatta.mig.kort. >.o *är då inte 100% allvarlig med detta* *förutom det att jag faktiskt inte kan fatta mig kort, jag driver mina lärare till vansinne med all text*
MEN. Jag försöker att ta med allting som JAG tycker är viktigt i det inlägg jag skriver. Och om det nu blir mycket, om den jag rollar mot anser det vara himla långt, så är det faktiskt inte så att jag skriver för att skriva långt och mycket. Jag skriver för att få med så mycket som möjligt, för att kunna uttrycka mig på ett så bra sätt som möjligt och för att kanske till och med utvecklas medan jag skriver! 8D såå.. nu tog jag de lite i försvar där, de som skriver "långt". Visst förstår jag att det kan bli jobbigt, men då kan man väl säga till den man rollar med på ett lugnt sätt? inte.. för att jag riktigt förstår hur Jag skulle kunna hålla igen.. men jag skulle självklart försöka om det önskades av min motrollare.
En punkt till ska jag nog ta med,villintehaihjälermedallaminajobbigaåsikter, men det är det att Visst. De som skriver kort är inte dåliga rollare. Men korta inlägg behöver heller inte vara mer händelserika och actionfyllda än långa. Och nu kommer jag skriva något här som kan tas på så många olika sätt, men jag måste ändå få skriva det: Javisst finns det de som inte är så, somvissasäger, "duktiga" på att skriva och de skriver kort och uttrycker sig inte så tydligt. Jag har rollat emot personer som gett mig EN rad att arbeta med, och då var det en minimal beskrivning om hur deras karaktär riktade blicken upp mot himlen och log för sig själv. Så, alla dessa "korta" inlägg behöver inte nödvändigtvis vara bättre än alla dessa "långa", och vice versa! Men det finns ALDRIG någon anledning att vara taskig mot någon annan.

Rollspel ska vara roligt, right? Då kan man väl åtminstone försöka se till att alla upplever det som roligt. Om än det finns folk som är Helt oseriösa, sådana har jag också mött och då måste jag ju erkänna att jag faktiskt tillrättavisade och sa att jag inte ville rolla emot dem.
Motsäger jag mig själv nu lite kanske..? jag hoppas inte att jag gör det.. förhoppningsvis kommer det fram vad jag menar. Och jag veeet att vissa tycker jag skriver mycket, men jag skriver inte mycket för att plåga nån att läsa allt, jag vill heller inte ta med onödiga grekor avsiktligt. Men alla skriver olika! 8D
Det finns dock ingen som helst anledning att rolla så pass oseriöst att man GM- och PP:ar i varje inlägg samtidigt som ord som kuk, bajs och fitta kommer med i varje mening. Sådant tolererar jag tyvärr inte.ett.dugg.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 21:44

Haha inser att mitt inlägg kanske fick det att framstå som att jag "inte gillar långa inlägg" men så är de givetvis inte! Som sagt ibland skriver jag så de kan tolkas fel elelr jag får inte fram allt jag vill få fram -P

Jag rollar lika gärna med en som skriver kort som med en som skriver långt :-) Dock så kan man ibland få extremt lite att jobba med själv men då brukar ju rollen inte heller bli så långa... Alla har vi en gång varit nybörjare och man utvecklas ju själv hela tiden inom sitt rollande :-)

Så sluta neka folk att rolla... De är bara taskigt.... Ge dom en chans i stället och ta några roll som kanske "inte blir så actionfyllda" men man har inte fryst ut nån heller :-)
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    fre 09 sep 2011, 21:52

Tocho, jag tycker att du rollar jätte bra! Dessutom kan det inte ALLTID hända roliga saker i rollspelen, det kommer och går som det vill. Jag själv kan va sjukt tråkig ibland...

Key, ja jag förstår precis vad du menar! Jag menar inte att det är dåligt att skriva långa inlägg, menar att det är "dåligt" att vissa nu för tiden pressar sig att skriva långt för att inte verka "dåliga".
Har hänt ibland att jag skrivit ap långt, ibland normalt, och ibland rent utav kort. Men pressar mig aldrig till att skriva längre.

Det beror även på vem man rollar emot. Man kan endast svara på det som någon annan ger en. Men jag själv kände press förut att skriva långt för dom flesta gjorde det.. men hade inte mycket att svara på då nästan hela rollet gav en beskrivning på området och det sista tre meningarna va riktad mot min varg.... Därför tycker jag inte folk ska behöva känna sig pressade. För det behöver inte va långt för att va bra. Bra för mig är om jag får en tydlig uppfattning och något att svara på. Såklart utan PP och GM m.m.


Sen alla som söker "seriösa rollare som kan hålla måttet" måste vi göra något åt... Dom flesta här håller måttet, och om det finns någon som inte gör det och som inte förstår sig på GM och sånt kan vi lära upp! Lär ut istället för att frysa ut dom.
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    lör 10 sep 2011, 12:10

Jag suger faktiskt på att rolla allesammans, som jag själv tycker, och på det gamla Numoori så var det ju trotsallt väldigt mycket tjaffs om att man var TVUNGEN att skriva långa roll! Precis som Mikkis säger, vad är det för skit? Även om jag gjorde så med på den gamla sidan, kanske nu här med, vet ej på nya, men jag förstod inte riktigt .. eller vad man ska säga, jag bara skrev för att passa in. Inte för att bli lite såhär utåtskjutsad hela tiden, jag är faktiskt kallad elaka ord i skolan och så med, så det är ju lite tufft ..
temeraire~
temeraire~ 
 

Spelas av : Matuski


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    lör 10 sep 2011, 14:04

ännu en oaktiv medlem smyger in här och skriver något litet!

jag måste börja med att flina lite åt Lina här, som i sin låååånga förklaring här bevisade att hon faktiskt inte KAN skriva kort.
Jag själv kan skriva väldigt varierande inlägg, med olika mängder information och inspiration. Jag har inget emot de som skriver korta inlägg, inte egentligen, men bekväm som jag är, måste jag säga att jag föredrar de längre, bara för att de oftast ÄR mer innehållslika. Men de som skriver kort och innehållsrikt har jag heller inget emot att rollspela emot. Det är bara det att jag känner mig pressad, och oftast får svårt att komma på någonting att skriva om jag av den andra inte fått så värst mycket information att jobba med. Det har inget med själva personen att göra, och i grunden ogillar jag inte korta inlägg. Alla börjar någon gång, och vissa kanske genom hela sin såkallade rollspelskarriär skriver kort, men deras inlägg får en annan struktur och de utvecklar ett skrivsätt som gör det så mycket enklare för en att svara. Jag själv skrev fem-tio radingar i flera år(här måste tilläggas att jag började rollspela som typ ... sjuåring ... så att någon ville rolla med mig då är ett mysterium än idag.) då jag ännu var osäker på mitt egna skrivsätt.
Och jag säger definitivt inte nej till någon som vill rolla med mig, ingen betydelse hur de skriver och hur 'seriösa' jag anser dem vara(om de då inte, som key säger, är oseriösa i det att de inte följer reglerna osv. men om någon utfört gm/pp har jag alltid försökt förklara för dem vad de gör som är fel, bladibla ..). Om det är någon som nyss börjat, får man fungera lite som en lärare då, och det har jag ingenting emot! Det enda som kan skilja sig i de roll från de med sådana som skriver mer innehållsrika inlägg, är att det kanske tar lite längre tid för mig att svara då jag måste ta mycket mer ur mitt eget huvud och inte bara kan fylla ut mitt inlägg med reaktioner på den andre rollspelarens förra inlägg.

absolut INGEN. skall känna sig tvingad att skriva på ett annat sätt än de själva vill. varken längre, kortare, med mer innehåll, eller med mindre innehåll.

Och. Så vet jag ju, att jag skriver mycket med radavbyten efter en, två meningar, ett par ord, lägger punkt mellan dem så. här. ibland, MEN.
Det är definitivt INTE för att de skall se längre ut. Men mina inlägg grundar sig rätt mycket på känslor och tankar, inte så mycket på handling, och därför bryter jag ofta på detdär sättet(vilket ni, om ni undersöker något av mina teminlägg där det kanske är mest obvious, snabbt ser) för att sätta läsaren i rätt stämning, och försöka få dem att förstå vad jag tänkt och vilken känsla allt handlar om.
Så alla som skriver på det sättet försöker kanske inte få sina inlägg att se 'långa' ut. Men jag tror nog att man kan skilja dem från dem som bryter efter varje rad.

nu for jag och var oaktiv igen, hejdå. ^^
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    lör 10 sep 2011, 15:35

Liqud, du ska inte behöva känna så. Du skulle inte ens behövt känna så på den gamla sidan heller för det är FEL. Det är i sånna falll DU som ska känna dig stolt och tacka nej till kräsna rollspelare. Jag vet att det finns en regel som säger mer än 5 rader, och ja det är ungefär vad det här är som jag skrivit. Tycker det är bra med en sådan regel, för skriver man mindre än 5 rader börjar fantasin att försvinna och den andre spelaren har inget att svara på.
Så länge man gör sitt bästa finns det inget att klaga på. Men sitter man och skriver 1-2 rader bara för att massrolla blir det annorlunda...

Tem, klart alla kan skriva kort! Sen att man skriver här långt är ju ganska uppenbart då det finns så mycket att diskutera och förklara. Samma sak som i rollspelen. Förutom det att några "nya" börjat pressa sig till att skriva långt att dom säkert skriver om ett förbaskat träd och dess utseende 4 ggr, eller helt enkelt beskriver allt för utdraget... Dom kommer liksom inte till poängen. Och en av dom som just gör så har jag snackat med lite och hon förklarade för mig att den hon rolla mot sagt att hon MÅSTE skriva långt för att hålla måttet och hon kände sig pressad. GAH BLIR SÅ ARG!
Och nej, inte alla som klickar enter gör så att det ska se långt ut, men väldigt många gör faktiskt det omedvetet eller inte vågar erkänna det. Vet iaf minst 2 som gör så som även erkänt det i rollen.
Även det är synd, för kan inte ta sånt seriöst.


Men bara så att folk VET! Jag rollar mot allt och alla, så länge personen vågar satsa och ge allt i rollen och faktiskt våga låta saker ske! Liksom, skada er varg lite, ge den lite ärr, whatever. Låt den få psykos eller nått liknande.
Allt för många börjar hålla sina "älsklingar" för nära så att absolut inget händer i rollen. Booooring. ._.'
Men sen behöver det ju INTE vara så, det är mest om man rollar fight eller liknande jag vill att fler vågar skada sina karaktärer. Dom behöver EJ dö. Jag är en sån som respekterar andras val och karaktärer och vill man inte döda sin varg finns det absolut inget som säger att det måste bli så. Inte ens statusen.

Men då får man inte heller tro sig vara allsmäktig och ha mega powers med så liten erfarenhet och räkna med att JAG ska låta mina karaktärer vara helt döda och era typ, knappt skadade.. Nae, vart med om sånt förr. Usch usch.

Sen är det även lite roligt att vissa är ungefär så här; Jag har mer status! Din varg måste dö, de skulle du tänkt på innan dom träffades!! NANANANA
Men när det väl kommer till kritan och dom själva möter en större och starkare varg så funkar det tydligen inte så längre... Hehe ~ snacka om oseröst?

Rollspela bara på, planera inte upp strider utan låt det ske, utse ingen vinnare först det är över, alla har en chans, våga låta eran karaktär ta lite skada. HA KUL!

Sen en annan viktig detalj är att absolut inte använda PP eller GM mot mig. Jag blir inte galen eller förbannad, utan jag förklarar först och säger till. Men börjar man säga emot och fortsätta kan jag bli lite... sur >:
Det är typ mina "regler" inom rollspelen xD
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    lör 10 sep 2011, 16:08

Visst Mikkis! Jag Ska Lova Att Aldrig Lyssna På Sånna Människor! ^W^
För Din Skull Ska Jag .. Öh .. Öh .. Hur Var Det Nu Igen ..
Hjälp Mig Kompizar På Numoori! XD Give Me Arbetskunskap För Att
Kunna Göra Mig Till En Person Som Gör Spel! DET ÄR MIN DRÖM! 83
Hoppas bara att det går i uppfyllelse .. *mummel* :p
Ayame
Ayame 
 

Spelas av : Tatchit


InläggRubrik: Sv: Vaaaarför...    sön 11 sep 2011, 13:32

Jag jämför mig med andra, illa men sant. Jag gör typ alltid det, sitter och jämför mig med annat folk, då anser jag att det blir kort och dåligt. Ehe.

 
Vaaaarför...
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: